Mammabukser

Caritas

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Dere som har vokst ut av de vanlige buksene, hvilke typer mammabukser er dere fornøyd med?

Jeg har en del bukser fra h&m og gap maternity i diverse farger som jeg er veldig fornøyd med, men jeg har så lyst på noen gode dongeribukser. Har jeans fra h&m og ellos, men de glir ned hele tiden, så jeg konstant må gå og dra i buksene mine. :sour: Beltestroppene på mine mammabukser sitter så lavt at jeg ikke kan bruke belter på dem heller. Noen andre som har hatt samme problemet, og som har funnet dongeri som sitter på plass?

Har også bare fra h&m så følger her for tips!

Jeg har bare ett par fra h&m fra sist og jeg syns de sitter så stygt på :/ hadde håpa jeg fant noen finere nå :)

Jeg er heller ikke veldig fornøyd med de jeg fant på h&m. Har ikke gått med dem over lengre tid ennå, men har også fått følelsen av at de kommer til å gli ned. I tillegg var alle jeansene jeg fant der laget i nøyaktig samme fasong (type skinny jeans). Hadde vært greit med litt mer variasjon da skinny jeans i utganspunktet ikke er så innmari flatterende på meg :meh:

Jeg skal prøve p bestille et par skinny jeans fra Cubus.. Ellers har jeg en mammajeans, men de er for store.. Sklir ned.. Nå bruker jeg bare joggebukser i og med at jeg er sm, men må få handlet noen nye bukser..

Jeg skal prøve p bestille et par skinny jeans fra Cubus.. Ellers har jeg en mammajeans, men de er for store.. Sklir ned.. Nå bruker jeg bare joggebukser i og med at jeg er sm, men må få handlet noen nye bukser..
Hmm.. Mente lindex tydeligvis :p

Jeg er heller ikke veldig fornøyd med de jeg fant på h&m. Har ikke gått med dem over lengre tid ennå, men har også fått følelsen av at de kommer til å gli ned. I tillegg var alle jeansene jeg fant der laget i nøyaktig samme fasong (type skinny jeans). Hadde vært greit med litt mer variasjon da skinny jeans i utganspunktet ikke er så innmari flatterende på meg :meh:
Jeg lurer på om modellene er litt av problemet jeg, at skinny jeans lavt på hoftene rett og slett ikke sitter oppe av seg selv. Strikklinningene er bare ikke stramme nok til å holde buksene oppe. De andre mammabuksene mine er løsere chinos modeller, og de sitter med bare den løse brede strikken oppe. I alle fall hvis jeg tar en singlet utenpå, eller bruker bellyband.

Jeg lurer på om modellene er litt av problemet jeg, at skinny jeans lavt på hoftene rett og slett ikke sitter oppe av seg selv. Strikklinningene er bare ikke stramme nok til å holde buksene oppe. De andre mammabuksene mine er løsere chinos modeller, og de sitter med bare den løse brede strikken oppe. I alle fall hvis jeg tar en singlet utenpå, eller bruker bellyband.
Det høres logisk ut, ja!

Hvilke andre butikker enn H&M (som ikke er schmancy og dyre) har mammaklær fysisk i butikk egentlig? Lindex selger vel bare via nettet såvidt jeg har forstått, og jeg er ikke så god på netthandling av klær :(

Jeg bor i en småby, så her er det bare h&m dessverre. Jeg tør ikke vise meg i mammaklær-avdelingen der uansett (litt paranoid på hvem som kan se meg), så jeg må netthandle. Der jeg bodde tidligere var det noen babybutikker som også hadde mammaklær, men det tror jeg var i prisklasse usannsynlig dyrt.

Jeg er fornøyd med vanlige, litt videre bukser fra h&m altså, men joggebuksene deres sitter like dårlig på meg som jeansen. (Ikke at jeg fatter hva noen skal med egne mammajoggebukser, det var uansett et bomkjøp da jeg var gravid med eldste. Vanlige joggebukser går helt fint under magen hele svangerskapet. :) )

Ja, jeg har funnet kjempefine vanlige joggebukser på H&M - med sånn skikkelig bred, stretchy kant over magen. Egentlig er de vel yogabukser, når jeg tenker meg om. Ser for meg at de kommer til å være favorittene de neste månedene :) Av mammaklær så jeg bare på olabukser der, jeg får vel titte litt på det andre etterhvert også.

Vurderer å prøve å bestille fra zalando, dem hadde ganske mye mammaklær og babystore.no så også ut til ha litt å velge i... Sett flere par bukser æ likte på zalando så blir nok å bestille når æ kommer dit at æ må ta i bruk mammaklær...

Vurderer å prøve å bestille fra zalando, dem hadde ganske mye mammaklær og babystore.no så også ut til ha litt å velge i... Sett flere par bukser æ likte på zalando så blir nok å bestille når æ kommer dit at æ må ta i bruk mammaklær...
zalando hadde masse ja, der skal jeg kikke nærmere. :)

Oh, de hadde mye annet fint også. :) Jeg som egentlig ikke skulle kjøpe så mye mammaklær dette svangerskapet. :P Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ha mange barn, så da jeg var gravid med eldste tenkte jeg at jeg like gjerne skulle kjøpe masse mammaklær, siden jeg kom til å få bruk for dem i mange år tilsammen. Nå har jeg jo mengder, og mangler egentlig bare en dongeribukse eller to, men nå har jeg likevel lyst til å kjøpe mer. :P

Jeg synes Molly-buksene til Gina Tricot fungerer som mammabukse nå i 1. termin, selv om de egentlig ikke er det. De har high waist og veldig elastiske, så de sitter godt over navelen. De kan utvide seg en del, men tenker at det er greit i disse dager... :) de kommer i flere farger også.

Jeg synes Molly-buksene til Gina Tricot fungerer som mammabukse nå i 1. termin, selv om de egentlig ikke er det. De har high waist og veldig elastiske, så de sitter godt over navelen. De kan utvide seg en del, men tenker at det er greit i disse dager... :) de kommer i flere farger også.
Jeg har tre stk av de, men de strammer nå :p men så har jeg litt ekstra rundt midjen fra før av :p brukte dem litt som hold inn for å få flat mage :p :p

Back
Topp