mamma permisjons papirer

September16

Glad i forumet
er det i uke 26 vi skal levere disse? eller?

På nav sine sider står det jo at man skal søke 4-6 uker før. Hvis ikke må man sende opplysninger på nytt. Men du kan jo prøve foreldrepengechatten på nav.no og se om du får et klarere svar

Søk etter uke 26, for da kan du få termin bekreftelse av jm. Men du kan godt vente til 6 uker før termin!

kan ikke vente 6 uker føre termin når behandlings tiden er 12 uker

Men når det står på NAV sine hjemmesider "seks uker før", så hører vel 12 ukers behandlingstid til unntaka? Tok ikke seks uker en gang å behandle mine papirer sist. Sender du for tidlig, (selv etter uke 26) så kan du jo risikere å måtte sende inn på nytt..

Du bør søke om foreldrepenger seks uker før du skal gå ut i permisjon, altså ni uker før termindato. Dette er anbefalt fra NAV.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg søkte på mandag, var da 27+2. Jeg måtte også søke fortest mulig, NAV har 12 uker behandlingstid her, så seks uker før går ikke (holder med å gå 3-4uker uten inntekt).

Man må evt sende inn nytt innteksskjema.

Jeg søkte på mandag, var da 27+2. Jeg måtte også søke fortest mulig, NAV har 12 uker behandlingstid her, så seks uker før går ikke (holder med å gå 3-4uker uten inntekt).

Man må evt sende inn nytt innteksskjema.
så vi blir å gå noen uker uten penger?

Jeg har plutselig fått beskjed om å levere inn papirer som skal til NAV nå på mandag ASAP... Helt idiotisk, for det er 16 uker til termin, og jeg trenger ikke levere inn før 6 uker før. Noen som aner hva dette dreier seg om? Må arbeidsgiver gi beskjed til NAV 16 uker før eller noe?

Aldri hørt om noe slikt Mandarinpiken..? Hvem ba om dette, og fikk du ingen begrunnelse?

Nei, min arbeidsgiver påstod at de skulle ha papirer som de skulle sende til NAV, og at NAV hadde etterspurt de. Fikk knapt nok lov å levere det på mandag. Fikk beskjed på fredag ettermiddag...

Nei, min arbeidsgiver påstod at de skulle ha papirer som de skulle sende til NAV, og at NAV hadde etterspurt de. Fikk knapt nok lov å levere det på mandag. Fikk beskjed på fredag ettermiddag...
Kansje arbeidsgiver har sendt inn inntektsskjema? Også har de ikke mottatt noe søknad fra deg eller boe sånnt?

Jeg har plutselig fått beskjed om å levere inn papirer som skal til NAV nå på mandag ASAP... Helt idiotisk, for det er 16 uker til termin, og jeg trenger ikke levere inn før 6 uker før. Noen som aner hva dette dreier seg om? Må arbeidsgiver gi beskjed til NAV 16 uker før eller noe?
Men da er du i uke 24 ca du må da? Du får jo ingen bekreftelse på termin før uke 26. Som nav godtar sa hvertfall. Merkelig.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg har aldri gjort annet enn å kopiere helse kortet med søknaden . Men får høre med legen om å få en bekreftelse denne gangen .
Men jeg skal til han torsdag og da er jeg 25 uker . De d for tidlig med bekreftelse ?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri gjort annet enn å kopiere helse kortet med søknaden . Men får høre med legen om å få en bekreftelse denne gangen .
Men jeg skal til han torsdag og da er jeg 25 uker . De d for tidlig med bekreftelse ?

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja. Må være etter 26.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Heldigvis var det bare en misforståelse. Trodde nok jeg var litt lengre på vei enn det jeg var:) puh..

Jeg ton kontakt med nav idag, og de sa jeg skulle søke nå. Så merkelig at det står på nav sine sider at man skal søke seks uker før. Viker som nav ikke har helt korrekt informasjon på hjemmesidene sine til enhver tid.

Jeg sendte inn papirer i dag, ca 9 uker til jeg går ut i permisjon. Hun jeg snakket med i nav anbefalte å søke 6-8 uker før.

Jeg fikk tilbakemelding på min søknad i dag om at de brukte 3 mnd på å behandle saken. De ba og om en egeneeklæring på at jeg ikke kommer til å ta jobb i det landet vi flytter til før permisjonsstart. Hallo? Hvem begynner i ny jobb 1mnd før permisjon?

Back
Topp