Snuppeluppe
Gift med forumet
Hvis jeg jobber fra september til april i vikariat, har jeg rett på permisjon med lønn da?
Og får sambo pappa perm?
Og får sambo pappa perm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så sant du har tjent mer enn en halv G (noe jeg håper på for din skyld. hehe)Tanketrollet skrev:
Så oppfyller du kravene for foreldrepenger ja :)
(kravene forenklet er: du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden.)
Snuppeluppe skrev:
Så sant du har tjent mer enn en halv G (noe jeg håper på for din skyld. hehe)Tanketrollet skrev:
(kravene forenklet er: du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden.)
Tjener nok mer enn en halv G ja![]()
Har termin i Mai, så da rekker jeg å jobbe i 6 mnd, sant?
Tanketrollet skrev:
Snuppeluppe skrev:
Tjener nok mer enn en halv G ja![]()
Har termin i Mai, så da rekker jeg å jobbe i 6 mnd, sant?
Ja, skulle tro det, for det går på mnd, ikke på kalenderåret (altså de 6 av 10 mnd du må ha jobbet teller i både 2011 og 2012)
Og om du skulle bli sykemeldt, så teller det også som opptjening.
Og du oppfyller også kravene for at far skal få permisjon så vidt jeg kan se :)