mamma / pappa perm

menemenem

Gift med forumet
hvor lang permisjon har dere tenkt å ha etter fødsel ?

Her i hus skal pappa`en ta ut 29 ukers permisjon , jeg skal begynde på skole 6 uker etter fødslen.
men siden jeg går nettskole , så blir vi jo begge på en måte hjemme :)

Jeg skal ha 100& lønn så da blir det vel 43 uker til sammen. Pappaen i huset skal ha 5 uker.. Men han jobber turnus, så da kommer han nok til å være endel hjemme også.. [;)][;)]

jeg tar permisjon med 80% lønn, jeg har fra 2 juli til 24 juni, så får samboeren de siste ukene [:D]

Jeg skal ha permisjon 1 år med 80% lønn, pappa`n skal ha 5 uker[;)]

Når jeg snakket med trygdekontoret og jeg sa jeg villle gå hjemme lengst mulig, med 80 prosent lønn blir det 48 uker jeg får. og så kan sambo gå hjemme fra 5-6 uker. Da blir det vel ikke 53 uker? hmm..skjønner ikke helt her jeg nå....

Irene

Jeg fikk høre fra arbeidsplassen min at med 80% lønn får jeg 48 uker permisjon, og pappaen skal ha 5 uker etter det. Men så har jeg hørt noen rykter om at hvis babyen er født etter 1/7-06, så er fedrekvoten på seks uker. Stemmer det? I så fall blir det jo 47 uker på meg og seks på han.

Pappaen har lyst til å være mer hjemme, men jeg tjener mye mer enn han, for han har bare deltidsjobb, som det attpåtil ikke er sikkert at han får fortsette i til neste år. Så da er det økonomisk sikrere at jeg tar mest mulig av permisjonen. Men pappaen skal kanskje være kontantstøttepappa til neste år - så det blir jo kjempekoselig!

Skal være hjemme med 80 % lønn og far skal ha 5 uker.

Ikke noe permisjon på noen her.. jeg har ikke tjent opp nok, dermed får verken jeg eller far i huset permisjon... (må si jeg synes det er dårlig gjort at det er mor som tjene inn nok penger, så far kan få permisjon.. han burde jo få permisjon utfra hva han har tjent..)

ORIGINAL: Ragnhildmor

Jeg fikk høre fra arbeidsplassen min at med 80% lønn får jeg 48 uker permisjon, og pappaen skal ha 5 uker etter det. Men så har jeg hørt noen rykter om at hvis babyen er født etter 1/7-06, så er fedrekvoten på seks uker. Stemmer det? I så fall blir det jo 47 uker på meg og seks på han.

Med 80 % lønn så er permisjonen totalt 54 uker, mor må ta 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel. De resterende ukene kan fordeles som man vil. For barn født etter 1.juli er 6 uker av permisjonstida forbeholdt far.

jeg skal ha et år fri fra skolen..tror det er 40 uker lånekassen betaler meg! Samboeren skal gå skole, så blir ikke permisjon der da, men er jo mye hjemme.. da..

Jeg skal være hjemme et år. I hht til reglene er det nå 54 uker totalt som beregnes som et år. Og far har, dette er nytt og gjelder for juli barna, 6 uker, ikke 5. [:)]

Jeg skal ha 80% lønn og 53 uker permisjon - ferien i tillegg- gubben skal studere, så vi søker om å få overført hans uker til meg. blir det altså 54 uker permisjon til sammen (med 80% lønn) nå etter 1. juli? Blir ikke bare den ekstra uken tatt fra mors permisjon?

ORIGINAL: lisa79

Med 80 % lønn så er permisjonen totalt 54 uker, mor må ta 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel. De resterende ukene kan fordeles som man vil. For barn født etter 1.juli er 6 uker av permisjonstida forbeholdt far.

Aha, er det slik det er nå. Takk skal du ha! Hm, da tror jeg ikke arbeidsgiveren min vet om de nye reglene, gitt. Hvor fant du ut av dette? Står det på trygdekontorets internettsider? 

var akkurat innom trygdekontoret og spurte om litt forskjellig...blandt annet disse seks ukene til far...-det hadde ikke hun på trygdekontoret hørt noe om....Så nå skjønner jeg ingenting!!!![&:]

ORIGINAL: Jas

var akkurat innom trygdekontoret og spurte om litt forskjellig...blandt annet disse seks ukene til far...-det hadde ikke hun på trygdekontoret hørt noe om....Så nå skjønner jeg ingenting!!!![&:]

Ny regel som kommer fra 1 juli.. Er ikke alltid trygdekontoret er oppdatert synes jeg [:'(][:'(]

Jeg skal ha 80% lønn i permisjonstiden. Har fire uker ferie tilgode i år som jeg putter inn i høst i permisjonen. Og så har jeg fem uker ferie neste sommer, og da tar pappaen fedrekvoten (istedefor ferie), så er vi hjemme samtidig

ORIGINAL: schnuppa

ORIGINAL: Jas

Ny regel som kommer fra 1 juli.. Er ikke alltid trygdekontoret er oppdatert synes jeg [:'(][:'(]

Men de burde jo være det nå!!Det er jo bare to mnd til 1 juli, og det er jo på tide å sende inn den søknaden snart!!
Vet nesten ikke om jeg tørr å sende inn den søknaden jeg nå..-jeg er fullstedig avhengig av å få penger til rett tid, og det er jævlig dumt om jeg har skrevet feil og utbetalingen blir utsatt...........

Back
Topp