Mamma og student!

Frøken Ingvaldsen

Forelsket i forumet
Bare lurer på hvordan dere klarer å balansere de to rollene[:)]
Har alltid dårlig samvittighet og føler at jeg skulle ha gjordt mer skolearbeid eller skulle ha vært mer med den lille.
Nå skal det sies at samboer er ett prakt eksemplar av en mann som hjelper meg så ofte han kan,men føler meg litt utilstrekkelig....
Hva er deres erfaringer?
Tar gjerne i mot tips[:D]

ORIGINAL: Marlu

Synes det går kjempefint [:D]

Har vent meg til å jobbe med skolearbeidet på dagtid når gutten er i barnehagen, og jeg måtte slutte å ta store skippertak (for det er det rett og slett ikke tid til)

Om nødvendig er det alltid noen timer på kveld og helg jeg får tid til skolen [:)]

Har forøvrig også et prakteksemplar av en mann, og det er godt å ha i eksamenstiden [:D] Og helt nødvendig det semesteret vi ikke hadde bhg-plass [:-]

Men jeg var helt nødt å bli mer strukturert enn tidligere, men har absolutt ikke hatt vondt av det.

Begynner på masteren til høsten, da blir det gjerne litt mer krevende. Men går nok det og [:)]

Hva slags studier tar du foresten i og med at du skal over på master?
Godt gjordt foresten[:)]
Håper det blir meg en dag!

Jeg syntes det var helt pyton..
Dårlig samvittighet uansett hva jeg gjorde

Ble MYE bedre når jeg kom meg ut i arbeid. Da hadde jeg bare min arbeidstid, ikke skole/praksis + lesing og oppgaver på kveldene..

Glad jeg er ferdig!

Går heilt fint her, nesten bedre enn å jobbe [8D]
Er åleinemor (han er hos faren ca. 1 helg i mnd.), så eg må gjere det meste gitt..men tar heldigvis ting ganske lett, og lærer meir av undervisning og diskusjon enn pugging og mykje lesing..så eg har fått unna det meste av studeringa på skulen [:)] Har også veldig hjelpsomme foreldre som har han når eg må jobbe turnus i praksisperiodar (går siste året på sjukepleien). Uten dei hadde eg ikkje kunne gått dette studiet!

ORIGINAL: Tøsa

Jeg er alenemor til to og student.
Synes det går kjempebra.
Har litt for lite tid til ungene, og litt for lite tid til studiene, men det går bra.
Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å fullføre iallefall, ingen tvil om det.

Wow!
Syns slike damer som deg er helt fantastiske når det kommer flere baller i luften.
En egenskap jeg gjerne skulle ha hatt[;)]

Det å studere og være mamma gikk egentlig helt fint (må bare ha viljestyrke). Mens nå som eg fremdeles er mamma (selvsagt), studerer og jobber fulltid så er det ikke enkelt lenger. Jeg sliter, men har bestemt meg for å fullføre. Får heller bare bruke lenger tid enn de i klassen. Har i første omgang satt meg som mål at jeg skal være ferdig våren 2013, altså et år etter de andre. og det blir ingen master..

ORIGINAL: Hulder

Går heilt fint her, nesten bedre enn å jobbe [8D]
Er åleinemor (han er hos faren ca. 1 helg i mnd.), så eg må gjere det meste gitt..men tar heldigvis ting ganske lett, og lærer meir av undervisning og diskusjon enn pugging og mykje lesing..så eg har fått unna det meste av studeringa på skulen [:)] Har også veldig hjelpsomme foreldre som har han når eg må jobbe turnus i praksisperiodar (går siste året på sjukepleien). Uten dei hadde eg ikkje kunne gått dette studiet!

Ja hva skulle man gjordt uten besteforeldre[:)]!
Lurer selv litt på sykepleien,men tror det er noe annet som kommer til å friste..

Hva studerer dere,og hva ser dere på som den største utfordringen?
Jeg selv lurer litt på sosialantropologi eller sosiologi,har også snusa litt på sykepleien,men har fagbrev som hjelpepleier og ønsker å gå en annen vei denne gangen.

ORIGINAL: Hælledussan

Det å studere og være mamma gikk egentlig helt fint (må bare ha viljestyrke). Mens nå som eg fremdeles er mamma (selvsagt), studerer og jobber fulltid så er det ikke enkelt lenger. Jeg sliter, men har bestemt meg for å fullføre. Får heller bare bruke lenger tid enn de i klassen. Har i første omgang satt meg som mål at jeg skal være ferdig våren 2013, altså et år etter de andre. og det blir ingen master..

Bra at du fokuserer på å avslutte,det skal du ha klapp for skulderen for[;)]
Kan jo hende muligheten for master dukker opp senere?[;)]

ORIGINAL: FRK John Deere

Jeg syntes det var helt pyton..
Dårlig samvittighet uansett hva jeg gjorde

Ble MYE bedre når jeg kom meg ut i arbeid. Da hadde jeg bare min arbeidstid, ikke skole/praksis + lesing og oppgaver på kveldene..

Glad jeg er ferdig!

Kjenner meg igjen!
Men har valgt å gå tilbake på skolen[:D]

Jeg elsker å være student og mamma [:D]
Var litt stress i vår når jeg var mye dårlig (2 mnd. gravid), hadde 2 eksamener og holdt på å skrive bacheloroppgave uten å ha bhgplass til sønnen min på 1 år..[8D]

Men generelt synes jeg at jeg har god tid til begge deler [:D]

ORIGINAL: lunia

ORIGINAL: Hælledussan

Bra at du fokuserer på å avslutte,det skal du ha klapp for skulderen for[;)]
Kan jo hende muligheten for master dukker opp senere?[;)]

Takk for det. En master blir uaktuelt. Jeg er ikke smart nok til det. Er nok matte og engelske fag nå (tekniske). Å lese teknisk engelsk om fluidmekanikk er ikke bare bare, og jeg er på andre året. En master ville jeg ikke greid.

Hadde jeg hatt et leseutdannelse hadde det nok vært anerledes, men jeg skal bli kjemiingenør..

Jeg måtte øve meg på å skru av den dårlige samvittigheten.
Når jeg var på skolen, var jeg på skolen, og når jeg var hjemme og med Trollungen passet jeg på at det var kvalitetstid. Så slo jeg meg til ro med at Trollungen ikke led noen nød, han har verdens beste pappa, en haug med besteforeldre og en mamma som er helt tilstede om ettermiddagene og i helgene. Jeg brukte litt tid på å "snu" tankene, men det gikk til slutt.

Sånn tidsmessig tenkte jeg at det var jobben min, altså 8-16.
Og før eksamen og rett før masteren skulle leveres var det jobb+overtid [;)]

Det fine med å være mamma og student er at planleggingsdager i bhg sjelden er et problem, men har så mange sykt barn dager man har behov for og at man generelt er fleksibel tidsmessig.

Videre laget jeg leseplan da jeg tok fag og en skriveplan da jeg skrev master. Hadde mål hver eneste dag og sørget for at jeg fulgte planen. Da kunne jeg skru av den dårlige samvittigheten litt mer, for når jeg gikk fra skolen så gikk jeg med god samvittighet og i visshet om at jeg hadde planlagt tiden min frem til eksamen/levering slik at jeg ville komme i mål.

Og i tøffe perioder så trøstet jeg meg med at det bare var for en periode [8D]

Back
Topp