:( Mamma har blitt en engel

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Da var min mor forlatt oss, hun gikk mandags ettermiddag:/

Helt forfordelig opplevelse. Var så vanskelig å gå fra henne på sykehuset, det var jo fortsatt mamma som lå der i sengen.

Jeg var sammen med henne når det skjedde, en rar og bisar opplevelse. Men var godt å få lov å trøste henne og takke for alt rett før hun gikk.

Har ikke helt gått opp for meg enda. Vi har begynt å rydde i tingene hennes og den følelsen er helt merkelig. Ene dagen er hun liksom her og neste er hun borte. Ene dagen er tingene hennes, neste dag er de ikke det. Er vanskelig å bare kaste de tingene som min mor har brukt. Altså kaster jo ikke alt, bare slikt som er godt brukt av diverse. Mye vil bli tatt vare på, gitt bort eller solgt. Men det er jo likevel mamma sine ting og hun har på en eller annen måte hatt et forhold til de.

Gode ord for hvordan jeg skal komme meg gjennom denne rare og vanskelige tiden mottas med glede. Jeg føler meg som en villrein kalv som har lyst å sirkle rundt mammaen min, rope på henne og lukte på henne. Pappa har vasket alle klærne hennes:/

Kondolerer ❤️ har ikkje mista nokon så nærme, men når morfaren min døde var det utruleg godt å høre onkelen min fortelle om sine gode minner med morfar. Så kanskje det vil gjer sorgprosessen litt lettere om du har nokon å mimre litt med. Uansett, ta den tiden du trenger for å bearbeide sorgen❤️

Kondolerer <3
Ta all den tiden du trenger. Alle takler sorg forskjellig!
Håper du har noen rundt deg som er der for deg når du trenger noen og snakke med eller bare en skulder og lene deg på.
Så flott at du fikk være der og at det var godt for deg :)

Kondolerer! Vet ikke om jeg har noen gode ord som kan hjelpe deg annet enn at du bare må tillate deg å føle at alt er kaos og vite at det blir lettere. Jeg har ikke mistet så nære som deg men jeg har mistet en tante som jeg var utrolig glad i. Hun brukte ord som jeg ikke hører mange andre bruke og disse har jeg tatt til meg. Så hver gang jeg bruker de tenker jeg på henne og føler at hun er med meg. Kanskje du finner noe særegent med din mor som du kan ta med deg videre?

Trist å lese, kondolerer <3
Jeg har ikke så mange trøstende ord, men jeg vet om en ting jeg fant trøst i da min mormor døde.vi var veldig nær. Når sorgen etterhvert slapp litt taket klarte jeg å huske alle de gode stundene. Jeg tillot meg å fokusere på det istedenfor sorgen, og jeg merket etterhvert at jeg snakket masse om den tiden vi hadde. Jeg håper at du en dag klarer det samme .
Klem til deg <3

Kondolerer♡
prøv snakk med noen om følelser og tanker rundt dette, mimre om tiden dere hadde sammen :) alle takler det forskjellig så har desverre ikke flere råd.. sender deg mange gode klemmer ❤

❤️Kondolerer❤️

Utrolig trist og lese! Mistet min kjære farmor for 1 mnd siden, og det har enda ikke gått opp for meg.. Hvordan å takle sorg er veldig inviduelt, selv tenker jeg mye på alle di gode minnene og stundene. En dag vil man innse det, og da må man bare la tårer/sinne/frustrasjon komme❤️

Sender deg mange gode tanker og klemmer ❤️⭐

Sender noen varme tanker til deg og dine. Tror ikke jeg har noen ord som lindre sorgen, men la deg selv få lov til å sørge og del dine tanker og følelser med de rundt deg, gråt de tårene som har behov for å renne. Det verste er om man stenger vonde følelser inne. Stor klem

Kondolerer.. Vet følelsen.. Mistet faren min for 7 mnd siden.. Har så lyst å ringe han.. Etter fødsel var d tungt at pappa ikke fikk hilse jenta.. Alt blir så uvirkelig.. De første dagene e tyngst, etter begravelse og arveoppgjøret klarer man bedre å lage nye rutiner at en nærfamilie er borte. Men man glemmer aldri.. Sender styrke til de tunge dagene..

Tusen takk alle sammen for kondulasjon og fine ord. Jeg er sammen med pappaen min, og vi snakker masse om mamma. Driver å rydder i tingene hennes, selv om det er tungt, så gjør det egentlig godt. Prøver å se små positive ting i situasjonen. F.eks å gå gjennom klærne hennes, se på plaggene og tenke at de var hennes og disse hadde hun kjøpt, hun fikk sett vesla før hun gikk bort, føler en lettelse da den siste mnd har jeg hoppet i stolen hver gang telefonen ringer, jeg har fått masse nye hobbyting.

Det høres kanskje rart ut, og jeg skulle så inderlig vært dette foruten, men når situasjonen er som den er må jeg prøve å gjøre det beste ut av den.

Back
Topp