Mamma for første gang?

Påsan

Flørter med forumet
Er det flere som er førstegangsmammaer her? Hvordan opplever dere denne tiden? Jeg fant ut at jeg er gravid (5+4 i dag, tror jeg) om mandagen. Jeg sluttet med prevensjon i oktober i fjor, men det føltes fortsatt som et stort sjokk å se to streker. Jeg er 29 og har hørt utallige "nå må du skynde deg før det er for sent"-kommentarer og var sikker på at jeg kom til å ha problemer med å bli gravid, etter å ha sett min storesøster slite i fem år med å bli gravid. Den første dagen følte jeg meg mest livredd og slett ikke klar for å ta på meg morsrollen, samtidig som jeg følte en intens lykke. Tenk at jeg skal bli mamma! <3
 
Last edited:
Gratulerer så masse :)
Jeg er også 5+4 i dag, og blir førstegangsmamma ❤️ Jeg slutter på p-piller for snart tre år siden (pga blodproppfare). Jeg har endometriose, og har fått beskjed om at jeg bør prøve å bli gravid før jeg nærmer meg 30. Nå er jeg 25 år, og har fylt 26 når lille nurk kommer. Har hatt en sånn panikkbølge som har slått over meg jeg også, jeg tror det er helt normalt :) Jeg er bare så takknemlig for at jeg kan bli gravid på vanlig måte! ❤️
 
5+5 i dag og dette blir mitt første barn! Er veldig spent, og urolig for alle rare murringer jeg får i magen, selv om jeg vet at det er normalt! Vi gleder oss masse :)
 
Gratulerer! Jeg er ganske rolig, blir veldig glad hver gang jeg føler meg kvalm. ;) Jeg vil bare at ukene skal gå fort slik at sjansene for sa minskes.
 
Gratulerer så mye<3 jeg er gravid for andre gang, men mistet vår første prinsesse svangerskapsuke 20. Så vi håper vi nå kan få vårt første barn på jorden<3
 
Gratulerer til deg også. Får håpe at det går bra denne gangen, da. Det må være utrolig vondt å miste så langt ut i svangerskapet.
 
Jeg blir også førstegangsmamma og er 5+6 i dag. Har hatt lite symptomer og det har vel egentlig ikke gått helt opp for meg. Gleder meg veldig og tror vi har en fin tid i møte <3
 
Jeg er også førstegangsmamma og er kun 4+2 i dag. Jeg blir 27 om 5 dager og sambo er 28. Sluttet på piller bare to måneder siden, var ganske planlagt dette her, er i siste året på studiet. ;) Jeg føler at jeg visste at jeg var gravid 3 dpo, men var veldig nervøs i tiden mellom dpo og ikm. Nå føler jeg meg veldig rolig, men merker at jeg er litt sjelven. Gleder meg mye, men det hele er ganske uvirkelig!
 
Jeg blir også førstegangsmamma, og er 6+6 i dag. Jeg er 33 år, så "sent ute" med å få barn, ja.
For meg var barn noe jeg alltid skulle ha en dag, men det tok lang tid før en dag var aktuelt for meg.
Vi har prøvd en stund litt av og på. Nå var vi i en av-periode, så ekstremt gledelig at det endelig ser ut til å gi resultater. Jeg er spent, nervøs og forventningsfull. Det er glede og bekymringer om hverandre.
 
Førstegangsmamma her og :) Er 27 år, mannen er 32. Er kun 4 uker på vei, så håper at spiren klorer seg fast. Jeg og mannen er helt skjelvene i dag, fant ut i sta at jeg er gravid :) Syns nesten det er skummelt å tenke at jeg skal bli mamma! Det var planlagt, men den satt på første forsøk så jeg er litt overveldet <3 men superlykkelig!!
 
Førstegangsmamma! :) jeg er 24 og min samboer 38 :)
Gleder meg masse, jeg og kjæresten har prøvd siden mars i år, så veldig heldige at de gikk fort, og evig takknemlig for at jeg kan bli gravid på naturlig måte :)
Jeg er nå 5+4. Har ikke så mye symptomer egentlig, men tar grav tester jevnlig for å sjekke HCG nivå, så alt virker ok :)
Men selvfølgelig er man lit nervøs :p
Vi har bestemt oss for å ta en tidlig UL i uke 12-13, men har lit lyst å ta en til i uke 7 :) noen av dere som skal ta tidlig UL?
Å gratulerer til alle førstegangsmammor! Så spennende tid vi har fremover! :D
 
Jeg blir også mamma for første gang :) 5+4 i dag. Jeg er 29, samboer er 26, og vi klarte å bli gravid på 2.forsøk! :) Jeg har nesten ingen symptomer, merker svært lite til denne graviditeten foreløbig, så på grunn av det har det nok ikke gått helt opp for meg enda :p Men innimellom skjønner jeg hva som er på gang, og blir som deg både litt redd men veldig glad på samme tid ;)
 
Jeg blir også mamma for første gang :) 5+4 i dag. Jeg er 29, samboer er 26, og vi klarte å bli gravid på 2.forsøk! :) Jeg har nesten ingen symptomer, merker svært lite til denne graviditeten foreløbig, så på grunn av det har det nok ikke gått helt opp for meg enda :p Men innimellom skjønner jeg hva som er på gang, og blir som deg både litt redd men veldig glad på samme tid ;)
Det er veldig spennende og litt skummelt ja! Jeg har hatt masse kraftige menssmerter i 6 dager nå, og er bare 4+0. Det gir meg ikke den minste sjans til å glemme at jeg er gravid, noe som jo er hyggelig å tenke på, men merker jeg er litt redd for om hele svangerskapet skal bli fylt av plager. Så misunner litt dere som har få symptomer også :p
 
Back
Topp