Mamma for første gang ❤️

Gravid15

Forelsket i forumet
I dag, 28.ende april lyste testen positivt, og jeg skal bli mamma for første gang.
Følelsen er ubeskrivelig, og jeg føler en glede jeg aldri har følt før, selv om det føles litt skummelt også.
Kommende Pappa er helt i hundre, heldige meg som har en så flott samboer som gleder seg minst like mye som meg <3

Vi er så utrolig spente! Og lillespire er hjertelig velkommen!
 
Det var sterk og fin test det :)

Minner meg på at jeg har en slik CB + liggende som er snart to år gammel, lurer på om den går ut i mai 2015, det er jo ingen grunn til å spare på den.... Mannen kjøpte nemlig en 2 pk til meg i mai 2013, hvor jeg brukte den ene til å påvise den vesle som ikke ble vår nummer tre likevel. Den andre testen ligger i soveromsskuffen...
 
Det var sterk og fin test det :)

Minner meg på at jeg har en slik CB + liggende som er snart to år gammel, lurer på om den går ut i mai 2015, det er jo ingen grunn til å spare på den.... Mannen kjøpte nemlig en 2 pk til meg i mai 2013, hvor jeg brukte den ene til å påvise den vesle som ikke ble vår nummer tre likevel. Den andre testen ligger i soveromsskuffen...


Ja, ble veldig overrasket over hvor sterk den ble :)

Hadde noen gamle liggende jeg også, men de røyk idag. Har vært helt testegal siden 1 positive tidligere idag :)
 
Takk :) ja det tror jeg på ❤️❤️ gleder meg så mye :)


Det skjønner jeg .. Du har en spennende tid i møte, bare husk å slapp av og ikke fokuser så mye på det negative. Ring ofte til legen, jordmor, legevakt eller føden om det trengs og ikke les for mye på Internett om diverse tegn.. Det bare mindfucker:). Husk jerntabletter, ved lite jern:). Matvaner må man endre drastisk på, til en viss grad - ikke bli for fanatisk, du har fortsatt lov å kose deg innimellom. Hormoner er det nok av og du har lov til å gi utrykk for følelsene :). Prøv å vær aktiv, men ikke for mye fokus på kropp siden dette er et stort problem for mange gravide at de føler seg tomme, ekle, hater kroppen sin, føler seg stygge og fæle.. Men husk at gravide damer er de vakreste og stråler noe helt eget:). Selv om tiden går sakte nå, vil den fly så fort at man rekker ikke tenke over hvor fort tiden egentlig har flydd:). Bestill også en tidlig UL om du ønsker sikkerhet, men det er ikke bestandig man ser noe så tidlig :). Sov så mye du kan, for det blir minimalt med søvn på slutten av svangerskapet da lille presser sinnsykt på blæra, og man flyr i ending på toalettet ... Pass på svangerskapskløe, det kan være alvorlig, men stort sett ikke:). Ring da legen om du får sinnsyk kløe over tid. :). Bare noen tips på veien til deg som første gangs:).. Lev som normalt, men pass på deg og bebis :-D dere er nå alt i verden:-D
 
Til Bruker370Ida, fikk ikke quotet deg:)

Men nå måtte jeg faktisk gråte litt ❤️ tusen hjertelig takk for alle tips og gode betryggende ord❤️
Det varmet virkelig ett smånervøst snart-mammahjerte :)
 
Til Bruker370Ida, fikk ikke quotet deg:)

Men nå måtte jeg faktisk gråte litt ❤️ tusen hjertelig takk for alle tips og gode betryggende ord❤️
Det varmet virkelig ett smånervøst snart-mammahjerte :)

Som førstegangs er det ikke så lett å vite, men det er det uansett aldri:). Jeg følger dagboka di, så oppdater masse masse:). Det gjør jeg i min, for når mannfolka får nok av baby prat er dagbok og gravide kvinner det beste å rømme til ... Bra å være litt nervøs:). Det er så mye å tenke på, men man må bare snakke til seg selv og slappe av og nyte det som nytes kan :).. For uansett, et svangerskap er så spesielt og unikt, man bærer frem et litet menneske❤️... Anbefaler å spare på g-testen som et minne❤️... Legge den i mitt første barn samling:). Lag scapbook, for svangerskapet, uke for uke, måned for måned:). Ul bilder osv, mage bilder, osv osv :). Gjorde det med andre mann :-D. Og skal gjøre det nå også ❤️❤️❤️
 
Som førstegangs er det ikke så lett å vite, men det er det uansett aldri:). Jeg følger dagboka di, så oppdater masse masse:). Det gjør jeg i min, for når mannfolka får nok av baby prat er dagbok og gravide kvinner det beste å rømme til ... Bra å være litt nervøs:). Det er så mye å tenke på, men man må bare snakke til seg selv og slappe av og nyte det som nytes kan :).. For uansett, et svangerskap er så spesielt og unikt, man bærer frem et litet menneske❤️... Anbefaler å spare på g-testen som et minne❤️... Legge den i mitt første barn samling:). Lag scapbook, for svangerskapet, uke for uke, måned for måned:). Ul bilder osv, mage bilder, osv osv :). Gjorde det med andre mann :-D. Og skal gjøre det nå også ❤️❤️❤️


Heldigvis er det så mange flotte jenter her inne som kan svare på ALT❤️

Skal oppdatere så ofte jeg har jeg mulighet :) syns dette er så spennende!

Har spart på alle testene, fant ett bilde på komikerfrue sin blogg der testen var "glitterfisert", så tenkte jeg skulle prøve meg på å lage en sånn :D gleder meg virkelig til å komme i gang med scrapbooking igjen! Har laget en fra før med bilder av meg og kommende pappa, med bilder fra alle turene vi har vært på :)

Dette er såå stas! :D
 
ImageUploadedByBV Forum1430291165.190554.jpg

Den digitale er tatt, og det råder ingen tvil lengre, jeg ER gravid! :D
Selv om CB+ og RFSU var ganske tydelig i går så var det godt å få det positive resultatet på CB digital :)

Sent i går kveld klarte jeg ikke vente mer med å si det til Mamma og Pappa. De har spurt så mange ganger nå om det ikke kommer en liten snart, og jammen ble det full jubel i stuen ❤️

Ellers så er formen helt ok foreløbi :)
Var småkvalm før jeg la meg, og var litt støl i korsryggen, tar det som gode tegn på at det jobbes hardt der nede med å bli noe stort og sterkt❤️

Vi har nettopp kjøpt drømmehuset, og nå begynner snart all pakkekaoset! Kan ikke si at jeg gleder meg, men det må gjøres :p

Tips til hvordan pakke ned arvet servise og rosendal glass mottaes med stooor takk!! :p aner ikke hvordan vi skal få det med oss uten at det blir ødelagt!
 
Godt med silkepapir og stødige kasser.

Slik flyttet krystallen vår 40 mil uten et skår.
 
Blir gjerne det.

Flytting er et styr, men det er kjekt å flytte inn i nytt hjem da.
 
For en herlig morgen!
Solen skinner, jeg er i godt humør, så godt humør at jeg faktisk skal henge klesvasken UTE istedefor å tørke i tørketrommelen :D

Koser meg virkelig med tanken på at jeg er gravid, men kjenner virkelig at puppene kommer til å lage problemer for meg :p brukte lang tid på å sovne i går da ingen stillinger var behagelige, og det gjorde vondt i puppene uansett hvordan jeg lå :p

Syns dagene går fort, og det er egentlig ganske greit akkuratt nå. Jo kjappere til uke 12 jo bedre :)
Kan tenke meg til at dagene flyr avgårde fordi mannen skal reise igjen snart. Men heldigvis kommer han fort hjem igjen :) og så er han snart ferdig med all borte jobbingen og går inn i vanlig turnus. Det skal bli deilig kjenner jeg.

Så er det snart tid til å flytte inn i huset!! Det er så nytt og spennende!
En helt ny plass også, ikke for nært men heller ikke for langt unna familie. Sånn passe midt i mellom :)
Håper det enda er noen stykker hjemme når vi skal flytte så vi får litt hjelp, er ikke bare bare for 2 personer å skal bære inn møbler til 5 soverom, spisestue, 2 hverdagsstuer, kjøkken, boder og 2 bad. Aff, det blir tungt det!

*forelsket i livet*

Ha en fin dag flotte dere <3
 
Back
Topp