MAM-smokkene

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Er den neste størrelsen fra 6 måneder?
Er selve tutten mye større enn den andre størrelsen eller er det mest "vingene" på utsiden som er større?
Vi byttet tidlig på storebror da tutten ble for liten for han og han bare mistet smokken.
Men Lillebror har ikke det problemet, det hender faktisk at han brekker seg om han dytter smokken for langt inn.
Men jeg synes at vingene er for små, det hender han får ganske mye av hele smokken inn i munnen...

Er vel begge deler som er større:) Begge jentene har tatt smokk fra 6mnd + når de bare har vært noen uker. De synes de mindre smokkene hadde for liten suttedel. Emmeth har ikke hatt det problemet! Har bestilt Mamsmokker nå i str 6 mnd +:)

Er vel begge deler som er større:) Begge jentene har tatt smokk fra 6mnd + når de bare har vært noen uker. De synes de mindre smokkene hadde for liten suttedel. Emmeth har ikke hatt det problemet! Har bestilt Mamsmokker nå i str 6 mnd +:)
Ja, som sagt så byttet vi fort til 6 mnd + på T, da den andre ble altfor liten og den poppet ut hele tiden :p
Men vet ikke om jeg tør å bytte på Lillebror enda pga at han brekker seg fort.
Kan jo kjøpe et par og prøve, vi har jo flere av de små igjen.

Jeg har ikke prøvd de store ennå til Emmeth heller, men uansett kommer han jo til og få brukt de etterhvert:) Ja, er jo verdt ett forsøk:) Håper han ikke brekker seg, da. Det er ikke noe særlig!:(

Jeg har ikke prøvd de store ennå til Emmeth heller, men uansett kommer han jo til og få brukt de etterhvert:) Ja, er jo verdt ett forsøk:) Håper han ikke brekker seg, da. Det er ikke noe særlig!:(
Nei, jeg stresser ikke.
Men det er jo ikke bra at han putter hele den lille smokken inn i munnen heller...

Jeg prøvde de største mamsmokkene de ville hun ikke ta i munnen en gang, men hun tar jo ikke de minste heller noe særlig:-)

Nei, jeg stresser ikke.
Men det er jo ikke bra at han putter hele den lille smokken inn i munnen heller...

Det er da hvertfall ikke bra! Tenker på at den kan i verste fall sette seg fast:(

Jeg prøvde de største mamsmokkene de ville hun ikke ta i munnen en gang, men hun tar jo ikke de minste heller noe særlig:)

Bruker hu ikke smokk? Emmeth ville kun ha Avent smokkene før, men n vil han bare ha MAM-smokkene. Jentene har kun brukt MAM-smokker!

Bruker hu ikke smokk? Emmeth ville kun ha Avent smokkene før, men n vil han bare ha MAM-smokkene. Jentene har kun brukt MAM-smokker!

Nei det er svært sjelden, og hun klarer ikke suge uten at jeg holder den på plass for henne.
Prøvd, avent, nuk og mam:-)
Ser ut til at mam funker best.

Hos oss er det NUK som har størst suksess, men den blir ikke værende lenge.. han forstår ikke helt hvordan det funker med smokk.. vil helst bare gnage på den.

Nei det er svært sjelden, og hun klarer ikke suge uten at jeg holder den på plass for henne.
Prøvd, avent, nuk og mam:-)
Ser ut til at mam funker best.

Hmmm, kanskje hu rett og slett ikke vil ha smokk! Suger hu på totten sin?

Kun mam som brukes her i gården! Vi bruker mest de største nå, rett og slett fordi jeg har kasta mange små og kjøpt større nye. Har aldri vært noe problem med at de er for store, tenk bare på str på smokken i forhold til hvor mye de får i munnen av puppen eller en flaskesmokk ;) :p Prøvde de store smokkene allerede da hun var 2 måneder, var ikke noe problem med selve smokkedelen med plastikken fylte hele det lille ansiktet så droppa de da :p så da så hun slik ut :rolleyes:
DSC_0082jpg2_zpsa9d0e1c0.jpg

Prøvde på nytt ved 3 måneder, men fortsatt for store, og så ved 4 måneder og da passa de fint :) Nå er mam-air favoritten, for de er så gode å holde i og tygge på kantene ;) Men bruker de små når hun sover i vogna, for hun kaver ikke de ut like lett som de store :p
Har forresten lest at det ikke skal være farlig og de får hele sutten inn i munnen for den er designet slik at det er umulig å svelge de/får de i halsen! Så jeg "bruker opp" de små og hiver de etter hvert som de blir utslitt ;)

Joda, men når han fikler med smokken selv, og dytter på den, så brekker han seg. Det gjør han aldri med puppen ;)
Får se hva vi gjør. Han liker jo godt de han har.

Joda, men når han fikler med smokken selv, og dytter på den, så brekker han seg. Det gjør han aldri med puppen ;)
Får se hva vi gjør. Han liker jo godt de han har.
Han er jo streng tatt ikke 6mnd ennå, så da er det jo bare å kjøre på med småsmokker ei stund til ;) Og så øve litt med de store kanskje :p

Han er jo streng tatt ikke 6mnd ennå, så da er det jo bare å kjøre på med småsmokker ei stund til ;) Og så øve litt med de store kanskje :p
Ja, en gang må han jo uansett bytte =)

Nårtid kaster du smokkene? Nøyaktig etter 3 måneders bruk eller hur??? Søstra mi sa hun kaster de når de ser slitt ut, men det er jammen meg ikke lett å avgjøre o_O ...og skader har jeg kun sett på en sutte når hunden hadde funnet seg en å tygge litt på :confused: :p Har jo kasta noen etter hvert, men kun fordi vi har hatt de fra hun var nyfødt...

Kaste smokker? De forsvinner av seg selv her :p

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
hahaha, vaska bak senga vår en dag og fant 3 smokker og en liten sokk ;) :p :D
Foreløbig forsvinner de ikke så mye av seg selv, man har vel sikkert litt bedre oversikt med kun ett barn som bruker smokk ;) :p

Min 2åring bruker heldigvis ikke smokk han :)

Men Elise sine smokker er litt her og det, noen i bilen og under senga.. Når jeg finner dem nedstøvet så går dem i søpla :) noen forsvinner på magisk vis og, som sokker i vaskemaskina..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Back
Topp