MAM flasker

kama

Elsker forumet
1. noen her som bruker mam flaskene med skrubånn? som tar de i mikroen?
går det bra? mente det sto i bruksanvisningen at de ikke skulle brukes i vannbad eller mikro.

2. Hvilke tuttnr bruker dere på smokkene nå?

ORIGINAL: plex

1. noen her som bruker mam flaskene med skrubånn? som tar de i mikroen?
går det bra? mente det sto i bruksanvisningen at de ikke skulle brukes i vannbad eller mikro.

2. Hvilke tuttnr bruker dere på smokkene nå?

¨
bruker å ha de i mikroen, bruker tutt nr 2[:)]

ORIGINAL: frøken Andersen*

1. Har dem i mikroen på full varme i 4 min. hver dag! Funker helt fint :)

2. Bruker smokk nr.2, prøvd nr.3 også men da sprutgulper hun!

jaja har de jo i sterilisatoren hver dag på full varme, men tenkte på når hun skal ha mat kan jeg ha 150ml med kokt vann i flaska også bare varme det opp i mikroen?

men når jeg bruker hodet så må vel det også gå når jeg steriliserer dem i mikroen

er så sikker på at jeg leste en plass at mam flasker ikke skulle varmes opp i mikro eller i vannbad:p

Vi har dem i mikroen. Bruker de minste smokkene fremdeles - ellers står gulpen veggimellom! [8D]
De er visst ikke så "mannevennlige" de flaskene - ihvertfall ikke her i huset [:D] Mannen jobber som ingeniør med spesialområde hydraulikk og pakninger (type sånn som de hvite pakningene i bunnen av flasken). Han har ALDRI klart å fylle en mam-flaske uten at det lekker fra bunnen [:D][8D] Er ALLTID melk på gulvet når han skal lage til flaske [:D]

ORIGINAL: Morellskatten

Vi har dem i mikroen. Bruker de minste smokkene fremdeles - ellers står gulpen veggimellom! [8D]
De er visst ikke så "mannevennlige" de flaskene - ihvertfall ikke her i huset [:D] Mannen jobber som ingeniør med spesialområde hydraulikk og pakninger (type sånn som de hvite pakningene i bunnen av flasken). Han har ALDRI klart å fylle en mam-flaske uten at det lekker fra bunnen [:D][8D] Er ALLTID melk på gulvet når han skal lage til flaske [:D]

haha samme her:p
han vil så gjerne hjelpe til med vasking og sterilisering av flasker, så da går jeg heller å skrur de sammen riktig når han ikke ser:p

Haha - de er nå søte da [:D] Han blir like sint hver gang her - og nekter å bruke mam [8D] Vi bruker mest medela-flasker, men til kvelds blir det baluba hvis det ikke er mam-flaske på menyen. Så det vil si at de kveldene pappaen tar seg av kveldsen, har vi fæla styr [&:] Han VET at det hjelper å bytte flaske, men han nekter [8D]

Hvis de ikke skal varmes i mikro eller i vannbad, hvor skal man varme de da? [8D]

Hadde MANGE sånne med ALva Serine,og brukte de alltid i mikro,gikk veldig bra det så lenge man ikke har på toppen [:D]

ORIGINAL: ilabom

Hvis de ikke skal varmes i mikro eller i vannbad, hvor skal man varme de da? [8D]

Lurte jeg på også [8D] Sitte og holde på den til den blir varm nok, holde den over et bål, sette den på varmekablene på badet, ha den i stekeovnen - mange muligheter vet du Ilabom! [:D][8D]

ORIGINAL: ilabom

vi har gjort det sånn her:
koker MASSE vann på kvelden, har det i avent begere, setter i kjøleskap, også tar vi det i en vannkoker med gradevalg når hun skal ha mat. ellers så har jeg brukt kokt kaldt vann og blanda med kokt varmt vann;p 
Mange andre måter å lage det på enn vannbad og mikro;)

men det står jo at man skal skru fra hverandre alle deler hvis ikke kan flaskene bli ødelagte, derfor jeg lurte:D

men om mange andre gjør det og ingen skade skjedd, så kan vel jeg også gjøre det sånn:) litt enklere.

[8|][8|][8|][8|]

ehhmm..

kan jeg stille ett "dumt" spørsmål...

Flaske med SKRUbunn??
Hva har jeg gått glipp av nå??

ORIGINAL: Mirell

[8|][8|][8|][8|]

ehhmm..

kan jeg stille ett "dumt" spørsmål...

Flaske med SKRUbunn??
Hva har jeg gått glipp av nå??

Mam har noen flasker,som selges i de fleste butikker,som har samme funksjon som dr.browns flaskene,at barnet skal svelge mindre luft ved mating.
Geniale flasker,fordi de funker,og de er myyyyyye rimeligere enn andre flasker,typ 50-60kr eller noe [:)]

har kun 2 mam flasker. en med skrubunn og en uten. har begge i mikroen (sterilisatoren) og det har gått greit til nå...

jeg har en nr. 1 og en nr. 2 - men har allerede stukket 1-2 ekstra hål selv [:)]

ORIGINAL: frøken Andersen*

ORIGINAL: Morellskatten

Haha, samme her! Han har til og med glemt å sette på bunn, så har bare helt vann i flaska UTEN bunn! [8D]
Og ikke hatt i den hvite, da renner det jo tvers igjennom... :p Men blitt flink nå da [:D]

haha[8D]

Back
Topp