Maltextrakt

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Noen av oktoberbabyene som har begynt å få maltextrakt?
Hvor mye eventuelt i løpet av en dag?

En teskje om dagen sa de på sykehuset, som start. Gi det et par dager før du øker

En teskje om dagen sa de på sykehuset, som start. Gi det et par dager før du øker
Takk :)
Her finnes ikke maltextrakt å få tak i så fikk besøk idag til å ta med fra Norge, men siden det ikke er vanlig her så er det ikke lett å finne dosering heller :)

Maltekstrakt er omdiskutert.
Noen synes det hjelper mot treg babymage, men ved lang tids bruk kan det gjøre vondt verre.
Som akutt mot forstoppelse er 1/2 ts nok til en baby på under 3 mnd/6 kg har jeg hørt.
Hvis baby får mme vil jeg heller vurdert å ha en flaske om dagen med mer vann.
Veske er det beste for en umoden tarm som er treg.

Selv om det står på mme pakkene at dosering må følges pga fare for feilernæring så er mange mme doseringer for tett.

Eks hvis baby drikker 60 ml mme og du har i to måleskjeder, ha i 10 ml ekstra vann på EN flaske for å jevne ut veskebalansen i tarmen.
Kun ved forstoppelse!

Maltekstrakt er omdiskutert.
Noen synes det hjelper mot treg babymage, men ved lang tids bruk kan det gjøre vondt verre.
Som akutt mot forstoppelse er 1/2 ts nok til en baby på under 3 mnd/6 kg har jeg hørt.
Hvis baby får mme vil jeg heller vurdert å ha en flaske om dagen med mer vann.
Veske er det beste for en umoden tarm som er treg.

Selv om det står på mme pakkene at dosering må følges pga fare for feilernæring så er mange mme doseringer for tett.

Eks hvis baby drikker 60 ml mme og du har i to måleskjeder, ha i 10 ml ekstra vann på EN flaske for å jevne ut veskebalansen i tarmen.
Kun ved forstoppelse!
å? er det sant? Min jente drikker stort sett kun mme, og ca en flaske mm om dagen som jeg får pumpet. Men nå er det langt over et døgn siden hun har bæsjet og merker at hun har veldig vondt og prøver og prøver. Men har vært ganske så redd for å blande feil mme ja, i og med at det står på pakken at de kan bli syke av det. Men det høres jo logisk ut at mer veske vil funke :/

Vi fikk beskjed fra lege om at man IKKE skulle bruke det som forebyggende for det var hardt for tarmene/magen men vi kunne gi når han var treg i magen .. syns det er så rart at leger sier mye forskjellig :p han ble nesten sint på oss da vi sa han fikk en teskje om dagen..

Vi var på ahus i helga og fikk beskjed om at det var mye bedre for en baby å ha løse enn harde bleier! Maltekstrakt i hvert måltid var det beste for å forhindre hard mage på mme, og det var ikke farlig i det hele tatt! Kunne gi inntil en spiseskje om dagen og regulere det i forhold til babyens behov.
Hard mage-gi mer.
Løs mage- gi mindre.
Enkelt og greit :-)

Back
Topp