Helsedirektoratet sier man bør fullamme til 6 mnd, og 4 mnd hvis mme. Da skal melk være det eneste de får frem til 4 mnd. De skal ikke ha noe form for glutenholdig mat før dette fordi tarmene er umodne og er ikke klar til å ta det i mot. Sukker ville jeg uansett ikke gitt min baby hver dag. Inneholder store mengder raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige rett opp!
Maltextrakt kan inneholde gluten, altså er det snakk om spor, tar de hensyn til det?Vis vedlegget 203836
Her har du hvertfall én kilde
Dessuten er sukkeret i maltextrakt ikke som vanlig sukker, lactulose er også en type sukker men for de aller fleste er blodsukkeret stabilt selvom de bruker for eksempel duphalac.
Det vil si at maltextrakt ikke skal få blodsukkeret til å stige, men selvsagt det kan jeg lett også undersøke selv siden jeg har blodsukker apparat her hjemme.
Og maltextrakt er vanlig anbefaling ved treg mage på babyer, og vi prøver nå også ulike typer mme men samme tendenser på hipp som semper, neste å prøve ut er da nan.
Fikk forøvrig en anbefaling fra helsekost om å tilsette messmör (prim), gir heller da maltextrakt