Maltekstrakt

Heidi72

Andre møte med forumet
Hvor mye skal vi gi av dette...? Gutten min er 7 uker, og får kun erstatning. Han plages ned luft i magen virker det som...
[:-]

Tror du maltekstrakten hjelper på luft da? Trodde det bare hjalp på hard mage, jeg?

Anyway..
Vi brukte en halv ts i annenhver-tredjehver flaske..

Har lest at de kan reagere hvis de får for mye...
Han får nå under 1/4 ts i hver flaske.
Får håpe det hjelper [X(]

Jeg skjønner ikke hvorfår alle bruker eller anbefaler denne malten.... Jeg fikk beskjed av en barnelege so jobber på sykehuset om at jeg IKKE skulle gi malt. Det er alt får mye sukker i den. Jeg skulle gå på apoteket og kjøpe noe der. Husker ikke hva det het men det vet dem sikkert på apoteket :)

Trine

til treg mage brukte jeg 1/2ts malt i en flaske

til luft i magen brukte jeg minifom-dråper fra apoteket (nå er ikke denne anbefalt lenger, visstnok)

ORIGINAL: Trine81

Jeg skjønner ikke hvorfår alle bruker eller anbefaler denne malten.... Jeg fikk beskjed av en barnelege so jobber på sykehuset om at jeg IKKE skulle gi malt. Det er alt får mye sukker i den. Jeg skulle gå på apoteket og kjøpe noe der. Husker ikke hva det het men det vet dem sikkert på apoteket :)

Trine

Det man får kjøpt på apoteket (mot luft) heter Minifom, og man blir advart mot å bruke det.
Ellers kan man bruke laktulose mot treg mage, men tror ikke det er noe bedre enn malt.

Man kan også prøve å gi babyen fennikelte, det er det mange som har god erfaring med.

Ang Minifom, sakset fra:http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
Minifom kan være farlig for spedbarn

[font=verdana,arial]Statens legemiddelverk advarer nå mot å gi spedbarn legemidler som er konservert ved hjelp av parabener. I første rekke advares det mot ukritisk bruk av kolikklegemidlet Miniform.

[font=verdana,arial]av [email=johan.votvik@helserevyen.no]Johan Votvik[/email]
[font=verdana,arial]Publisert/endret: 12.04.2007 23:46:27

[font=verdana,arial]Parabener er konserveringsmidler som tradisjonelt har vært brukt i mat, kosmetikk og legemidler. Nå viser ny forskning at parabener har en svak østrogenliknende effekt, som har gitt utslag i redusert testosteronnivå og redusert spermieproduksjon hos hannrotter og hannmus.
Tilsvarende effekter er ikke sett hos mennesker, men Legemiddelverket vil ikke utelukke slike bivirkninger helt før det foreligger sikre data.
- Vi frarår inntil videre ukritisk bruk av legemidler konservert med enkelte parabener til spedbarn på grunn av en mulig hormonforstyrrende effekt, sier seniorrådgiver Anne Figenschou Soleng i Statens legemiddelverk.

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: Trine81

Trine

Det man får kjøpt på apoteket (mot luft) heter Minifom, og man blir advart mot å bruke det.
Ellers kan man bruke laktulose mot treg mage, men tror ikke det er noe bedre enn malt.

Man kan også prøve å gi babyen fennikelte, det er det mange som har god erfaring med.

Nei det er ikke miniform jeg mener, Jeg kan undersøke hva det var til mandag. Om det er ønskelig :)

Hvis dere vil jeg skal gjøre det må dere minne meg på det på mandag får jeg har teflon hjerne om dagene :) [:D]

Finn ut av hva dette heter og gi oss beksjed :)
Gullet får både malt og minifom dråper... Skal prøve uten malt i helgen, så får vi se...

gutten min fikk masse luft i magen av malt han[&:]

Fikk beskjed av helsestasjonen å fordele en skje på dei flaskene han skulle ha hele dagen.....

Var litt stress, klissete greier.

gullet mitt fikk sviskesaft mot hard mage fra han var 4 uker....   men jeg vet ikke om det hjelper mot luft da...

Jeg brukte så mye at det dekket tuppen på en smørkniv![;)] Har hørt at man ALDRI skal bruke en hel teskje!!

Back
Topp