Maltekstrakt i MME.

Lene!

Glad i forumet
Til der som bruker maltekstrakt i erstatning.
Hvor mye bruker dere pr. flaske? Bruker dere malt til alle måltidene eller bare til noen få måltider? Bruker dere det daglig eller kun når den lille viser tegn til forstoppelse?

Takk for svar [:)][:)][:)]

1ts på en hel flaske med mme 1 gang pr dag. Har hatt blandet effekt av malt- Snupp hadde kjempe effekt, på småen ble avføringen tykkere og veldig seig så ingen god virkning der i gården. Lykke til- håper det virker som det bør.

Jeg har det i to flasker per dag, de to han får midt på dagen [:D] Da unngår vi bæsj på natta!

men jeg vet ikke om han virkelig trenger malt, men da jeg begynte med MME og flaske var det noen som sa at jeg MÅTTE ha malt i melka, så derfor begynte jeg. Kanskje prøve uten litt også?

I begynnelsen hadde jeg i hver flaske, men det trur jeg ble for hardt for lille-magen!

Har forresten en halv t-skje oppi!

Helsesøster sa forresten at malten ikke hadde så god effekt som man før har trodd, og at den kunne ha motsatt effekt hos noen.

Vi kutta det ut til lille snupp og han har bæsjet nesten hver dag etter det[:D]

Her bruker vi kun når han er treg i magen..
Men har funnet ut at sviskesaften er mer feffektiv til tider..
For malt blir de fort treg i magen igjen.

etter at vi begynte med litt fast føde så hr vi ikke hatt behov for det somregel. med unntak av i dag. vi bruker å gi litt sviskemos en gang om dagen til fruktmåltidet, men forleden glemte sambo det = treig mage i dag. Hadde bare tuppen på ei t-skje i litt malt og da fylte han bleia før han la seg for natta:)

Her hjelper kun malt. Har prøvd sviskemos og saft men synes ikke det hadde like god effekt som malt. Her får han ei ts på morgenen :)

Jeg bruker en sann butikkbarneskje..(bambino tror jeg)
i alle flaskene........ hehehe??? er det feil det da? trodde detskulle i alle jeg[&:]

Fanken, jeg og trodde jeg skulle bruke det i alle?
Her ha jeg gjort det, og han er helt fin i magen, men satt å lurte på når jeg kan kutte det ut egentlig? Tenkte å prøve å la være et par døgn rett og slett. :)

Vi bruker en ca en skje i kveldsflasken:) Da kommer avføringen på formiddagen dagen etter.. Er det unormalt at det går så lang tid eller?

Kanskje lurt å kutte gradvis da?... om han er vant med det mener jeg!

ORIGINAL: Mariamia

Fanken, jeg og trodde jeg skulle bruke det i alle?
Her ha jeg gjort det, og han er helt fin i magen, men satt å lurte på når jeg kan kutte det ut egentlig? Tenkte å prøve å la være et par døgn rett og slett. :)

har litt i hver flaske.

vi har dyppet en teskje i malt og brukt dette i en flaske... det har pleid å være nok, men nå virker det som om malt har mistet virkningen, så nå er hun plaget med magen...[&:]

Har det i en flaske om kvelden, men ikke hver kveld. Kanske 4 ganger i uka. Dypper da en teskje i malt og lar den renne av. Rører ut resten i melka... :) [:D]

Vis jeg husker riktig var det en halv ts per 100 ml  Vi brukte iallefall det. Fikk beskjed på helsestasjonen og bruke det vær gang vi matet jenten vår med MME, og fikk en oppskrift på blandingsforholdene.

Hjalp ingen verdens ting for vår del med maltekstrakt, og vi brukte det vær dag! (Men var ikke MME som var problemet med jern-tilskuddet viste det seg, så etter vi kuttet ut det har vi ikke trengt maltekstrakt). Personlig ville jeg ikke ha brukt det vis det ikke var tegn til forstoppelse, men har en nevø som får det 1-2 ganger om dagen og det hjelper vist på luftsmerter sider foreldrene hans.

jeg brukte først en hal teskje men d hadde ingen effekt. så sa helsesøstra at jeg måtte bare øke detog finne ut avdet selv. for alle barn er forskjelli;P hun sa ingenting om en flaske dagli osv;P hahaha

Har aldri brukt det jeg [8|] Men her er det også 2-3 bleier hver dag så da tror jeg ikke det er nødvendig! Men nå er det gluten i malt da, er ikke det lurt å unnga? [8|]

Back
Topp