Malt.

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Lille får en flaske med mme hver kveld... Det er nå nesten en uke siden hun har hatt bæsjebleie :( helt normalt om hu bare hadde fått mm men med tankenpå den ene kveldsflaska så bekymrer jeg meg litt. Hu har ikke vondt men promper mye... Så tenkte å gi henne malt i flasken i kveld. Men blir det da fult magekjør på natten? Skulle jeg prøvd å gi det på dagen? Hvor lang tid tar det før det "funker"?

Her har han fått i kveldsflaska et par ganger. Ene gangen skjedd det ikke noe, andre gangen ble bleia full på 5 min

Her tok det et par timer.
Da hadde hun ikke bæsja på 5 dager, og hun pleide å bæsje hver dag på bare mm, men så begynte helsesøster å styre med mme og at hun skulle bæsje hver dag og jeg vet ikke hva.

Vi ga malt fordi vi så tydelig at hun plagdes med å presse uten at det kom noe. Vi merket veldig godt at hun måtte bæsje altså... Så hvis hun ikke plages, kan det hende at det går helt fint uten malt også.

Jeg både ammer og gir mme, og helsesøster her sa at hvis barnet får mer mm enn mme så skal de ikke behøve å ha avføring hver dag men følge "mm-mønster". Men er sikkert flere meninger om det, som med alt annet helsesøstre mener noe om… :P

Det som gjorde susen med førstemann når han var hard i magen: bland MME med fennikelte og ikke bare vann. I løpet av to timer ble det full bæsjebleie her i huset.

Jeg både ammer og gir mme, og helsesøster her sa at hvis barnet får mer mm enn mme så skal de ikke behøve å ha avføring hver dag men følge "mm-mønster". Men er sikkert flere meninger om det, som med alt annet helsesøstre mener noe om… :P

Her er det kunn en flaske om dagen med mme, resten av tiden ammer jeg henne... Nå er det en uke sidem siste bæsjebleie, selvfølgelig bæsja hu ned hele bleia, seg selv og meg på vei inn døra fra butikken i sta, hadde vært å kjøpt malt :p

Her er det kunn en flaske om dagen med mme, resten av tiden ammer jeg henne... Nå er det en uke sidem siste bæsjebleie, selvfølgelig bæsja hu ned hele bleia, seg selv og meg på vei inn døra fra butikken i sta, hadde vært å kjøpt malt :p
Haha, sånn er det!

Jeg skulle til å gi malt her en dag.. Samtidig som hun drakk flaska med mme og malt fyllte hun bleia, så det var umulig malten som virket så raskt.. Typisk :P

De sa på hs at malt skal gis som en stor engangs dose. Alt fra 1/2-2 ts. Så hvis du gir det som en stor dose vil nok bleia bli fylt rimelig fort :) Gjorde hvertfall det her når jeg gav malt. Nå endelig har tarmene skjønt greia selv, og enda hun kun får mme så har hun ca 2 bæsjebleier om dagen jippi no more malt :) (hun gulpet ekstra mye av malt og melka ble alt for søt æsj)

Lille får en flaske med mme hver kveld... Det er nå nesten en uke siden hun har hatt bæsjebleie :( helt normalt om hu bare hadde fått mm men med tankenpå den ene kveldsflaska så bekymrer jeg meg litt. Hu har ikke vondt men promper mye... Så tenkte å gi henne malt i flasken i kveld. Men blir det da fult magekjør på natten? Skulle jeg prøvd å gi det på dagen? Hvor lang tid tar det før det "funker"?

Kan jeg spørre hvorfor dere gir mme på kvelden? Og hvordan funker det i forhold til ammingen? :) og blir babyen trøtt av den flasken eller må du amme i tillegg på kvelden?

Kan jeg spørre hvorfor dere gir mme på kvelden? Og hvordan funker det i forhold til ammingen? :) og blir babyen trøtt av den flasken eller må du amme i tillegg på kvelden?

vi måtte gi det grunnet lav vektoppgang og lite melk etter fødsel/ks, og nå har det på en måte blitt en vane.... hun pleier å få flaske først så ammer vi etterpå.... legger henne våken så hun blir ikke trøtt av hverken amming eller flaske,... men sovner greit av seg selv. syns ikke det har gått utover ammingen nei, nå har jeg klart å amme henne i 7 uker så er storfornøyd med det :) med storesøster måtte jeg slutte etter en ukes tid

vi måtte gi det grunnet lav vektoppgang og lite melk etter fødsel/ks, og nå har det på en måte blitt en vane.... hun pleier å få flaske først så ammer vi etterpå.... legger henne våken så hun blir ikke trøtt av hverken amming eller flaske,... men sovner greit av seg selv. syns ikke det har gått utover ammingen nei, nå har jeg klart å amme henne i 7 uker så er storfornøyd med det :) med storesøster måtte jeg slutte etter en ukes tid

OK :) hvor mye gir du på flaske?
Heldig du da som har ei som finner søvnen selv ❤️

Viser hun selv da at hun er fornøyd eller hvordan er det? :) hehe, mye spørsmål, men måtte begynne med tillegg i dag selv så lurer litt.
Har ei som ikke viser noe tegn til at hun er mett så blir så usikker...

Her begynner hun å slikke på tuppen på flaska... Dytter den også ut av munnen så da stopper vi :)

Viser hun selv da at hun er fornøyd eller hvordan er det? :) hehe, mye spørsmål, men måtte begynne med tillegg i dag selv så lurer litt.
Har ei som ikke viser noe tegn til at hun er mett så blir så usikker...
Vår lille gir heller ikke tegn til at han er mett, hvertfall veldig sjeldent. De få gangene det har skjedd har han ikke gapt etter flaska (vi tar flere pauser i matingen). Fikk tips om at maten kommer såpass fort med flaske at det kan ta litt tid før de kjenner at de er mette. Derfor lurt med pauser (vi gir smokk i pausene, ellers blir han bare sint). Gikk på en smell i starten og bare ga han mer og mer i påvente av at han skulle gi signal om at han var mett. Det endte med at han gulpet opp masse stakkars :(

Vi blander også mme med fennikelte som jeg ser blir nevnt over her :-) mye bedre erfaring med det enn med malt ! :-)

Back
Topp