Malt til treg mage, eller?

Junigull18

Elsker forumet
Junilykke2018
Frøkna her var så treg i magen etter oppstart av fast føde. Jeg kjøpte inn malt og hadde det i grøten. Det ble liksom aldri bedre. Så plutselig glemte jeg malt en dag og babyen ble kvitt den treige magen! Nå er det fri flyt.

Ville bare tipse i tilfelle flere gir malt og ikke merker bedring♡

Frøkna her var så treg i magen etter oppstart av fast føde. Jeg kjøpte inn malt og hadde det i grøten. Det ble liksom aldri bedre. Så plutselig glemte jeg malt en dag og babyen ble kvitt den treige magen! Nå er det fri flyt.

Ville bare tipse i tilfelle flere gir malt og ikke merker bedring♡
Opplevde det samme! Med søstra betydde malt bæsjebleie, mens det med lillesøster viste seg å være motsatt.

Prøv å gi grøt sjeldnere og gi grønnsaker i stedet. Ha i aprikosmos eller sviskemos i grøten evt. Hvis de blir forstoppet så er det fordi magene ikke tåler grøten enda. Det er hardt for magen.

Magen ble helt bra etter vi kuttet malt. Ingen treg mage lenger. Bæsjer flere ganger om dagen, ingen pressing pga luftsmerter(som regel) Deilig =)

For oss er det kun malt som (av og til) fungerer. Det går stort sett mange dager mellom bæsjebleiene etter at mini begynte med regelmessig fast føde, og det gjør vondt for han å bæsje. Svisker, pærer, etc har ikke hatt noen effekt. Men en flaske kokt vann med malt og en god trykkeposisjon har gitt resultat flere ganger.

Malt inneholder gluten, og kan for mange barn gjøre vondt verre.

For oss er det kun malt som (av og til) fungerer. Det går stort sett mange dager mellom bæsjebleiene etter at mini begynte med regelmessig fast føde, og det gjør vondt for han å bæsje. Svisker, pærer, etc har ikke hatt noen effekt. Men en flaske kokt vann med malt og en god trykkeposisjon har gitt resultat flere ganger.
Ja, det er jo som med alt annet, virker hos noen og ikke hos noen. Men tanken slo meg liksom ikke, at det kunne være malten. Så ville tipse i tilfelle andre merket det samme=)

Godt det hjelper hos dere!

Back
Topp