Malt, hvor mye?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som gir mme, hvor mye malt skal det blandes i? Er det det samme i hipp som i nan? Bruker man de alltid, eller av etter man og ser om det trengs? Og er det vanlig brun maltelstrakt som står i vitaminhylla i butikken? Ingen spesiell til babier? Ny i gamet...
 
Det er den som står i butikkhyllene. Du må nesten prøve deg frem med malt. Selv bruker jeg verken hipp eller nan, men nutramigen. Da jeg brukte nan før denne brukte jeg litt malt. En gang fikk jeg for mye og da bæsja han så og si hele døgnet. Hvis jeg må bruke malt tar jeg og dypper skaftet på en teskje ca 1 cm og rører rundt i melka. Innen en time pleier det å fungere, hvertfall for min del. Men nå skal det sies at det er veldig forskjellig fra barn til barn. Lykke til :)
 
Jeg ser an lillesøsters humør etter måltidet , det avgjør om jeg må ga mer eller mindre malt neste gang. Og om det er ekstremt flytende avføring.
Jeg dypper teskje imalten og setter den i flasken og rører.
Om lille ikke har store problemer med avføringen trenger man jo ikke mye på teskjeen. Jeg hsr i hver flaske, for å sikre lilles søvn og morshjerte
 
se an babyen din :) gutten trengte hjelp når han fikk mme slet veldig med magen og avføring. snuppa her trenger vi ikke bruke malt til i det hele tatt:)
 
Er veldig forskjellig fra barn til barn av hvor mye dem trenger og om dem trenger det ;)

Min første datter måtte ha en spiseskje i hver flaske for å ikke bli hard i magen..
De to andre har det mest vært i overgangen til fast føde.. da er det snakk om en liten teskje i døgnet, som jeg bare har duppet i malt og latt det renne av den.. vi bruket hipp :) den skal for de fleste være bedre for magen ;)
 
Men når trenger man det? Snuppa bæsjer flere ganger om dagen, så jeg tenkte at det kanskje ikke var nødvendig. Hun har veldig flytende bærsj også. Men så driver hun og cruncher magen veldig også innimellom. Men ellers så virker hun jo fornøyd, men vêr jo aldri med disse små ;) Under enkelte måltider kan hun skrike mye, men aner jo ikke hva det er for :)
 
Jeg gir en liten teskje i en eller to flasker om dagen, det holder her :) Bæsjer en gang om dagen. I tillegg får han litt på smokken innimellom ;)
 
Men når trenger man det? Snuppa bæsjer flere ganger om dagen, så jeg tenkte at det kanskje ikke var nødvendig. Hun har veldig flytende bærsj også. Men så driver hun og cruncher magen veldig også innimellom. Men ellers så virker hun jo fornøyd, men vêr jo aldri med disse små ;) Under enkelte måltider kan hun skrike mye, men aner jo ikke hva det er for :)

Virker ikke som om hun trenger det enda da.. da kan du risikere at det blir mer diarè artig og maaange bleier i døgnet ;)
kan hende hun skriker om hun for eks er veldig mett? Da kan man jo få ubehag eller litt smerter magen; )

jeg har bare gitt om det om det er antydning til hard mage eller om barna ikke har bæsjet på noen få dager.. for her har vi ca 1-3 bleier i døgnet.. men om det plutselig skulle stoppe opp hos dere og hun blir hard i magen, så er det bare å tilsette i melk og evt dyppe smokk direkte i malt ;) det har en rask virkning og de fleste babyer syns det smaker godt :)
 
Takk :) Men med "hard mage", mener du da hvis det ikke kommer bæsj på en stund? :) For hun kan ha perioder med en del pressing, feks under et måltid, men som oftest resulterer det i at det kommer noe i bleia, men ikke alltid.
 
Ja om dem har problemer med å bæsje, enten om det er veldig hardt eller om dem ikke får ut noe ;)
 
Takk for tips og erfaringer! Så deilig med folk som har "gått opp løypa". Det hjalp å skifte fra Nan til Hipp, har brukt bittelitt malt for sikkerhetsskyld, virker som det går greit, så skal prøve uten en dag det "passer" med magetrøbbel:)
 
Takk for tips og erfaringer! Så deilig med folk som har "gått opp løypa". Det hjalp å skifte fra Nan til Hipp, har brukt bittelitt malt for sikkerhetsskyld, virker som det går greit, så skal prøve uten en dag det "passer" med magetrøbbel:)

Ja etter erfaring med 3 unger, så har hipp vært mye lettere for de små magene :)
 
Her gir vi Hipp, har aldri gitt malt. Ikke så langt i hvertfall. Har stående da, i tilfelle ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Gir 1ts hver flaske her. Funker fjell. Litt ekstra de dagene hun er utilpass og viser behov for det.
 
Malt er alltid kjekt å ha stående :) og for ekstra rask effekt, så bør man duppe smokken i det og la ungen sutte i seg malten :)

Her har dem stort sett ikke blitt hard i magen før vi har begynt med litt fast føde ;)
 
Back
Topp