Malm kommode som stellebord

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Hva er ideell høyde på et stellebord? Jeg tenkte egentlig å kjøpe en malm kommode med 4 skuffer på IKEA, å legge stellematte oppå, men lurer på om det blir for høyt? Kommoden er 100cm høy..

Noen med erfaring med å bruke malm kommode som stellebord? Har dere den med 3 eller 4 skuffer?

De fleste stellebord har en høyde på mellom 88 og 98, så virker jo som en ok høyde. Googla d nå, ser flere har brukt malm kommode, men vet ikke om de brukte 3 eller 4 skuffer.

Jeg har en malm med 3 skuffer, og syntes den blir litt lav for å bruke som stellebord (jeg er 172cm). Litt uheldig stilling for ryggen i alle fall. Men om 4 skuffer blir for høyt kan man kanskje "bygge opp" litt på den med 3?

Det spiller også en rolle hvor høy man er da.

Tenk at en kjøkkenbenk normalt er rundt 90cm. Syntes du høyere enn dette er ok?

Jeg har den med fire skuffer som skal brukes til stellebord. Heller litt høyere enn for lavt ;)

For meg som er 170 høy, blir 100cm for høyt. Vi har algot systemet på vaskerommet/badet i 1etg, sånn at vaskemaskin og tørketrommel får plass under, og da er den 90cm...som er maks høyde for meg. Oppå der kommer stellematte, og ungen...så faktisk høyde blir litt over.

Men det er smak og behag.

Jeg har problemer med ryggen, derfor jeg foretrekker å jobbe litt oppi høyden :) må jeg veksle, legger jeg stellematta en annen plass :)

Husk at Malm må bli skrudd fast til veggen, hvis ikke kan den lett velte, særlig hvis barn "henger" i skuffene på den (noe som lett kan skje når barnet krabber/går). Er visst flere barn som har fått den over seg:( Med førstemann kjøpte vi et supert stellebord på barnas hus, med 4 skuffer, stellematte og badebalje oppi.

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe hemnes kommoden, med tre skuffer! Den er 95 høy, men jeg er også 170 høy, så kanskje det blir i høyeste laget da!
Hmm. Får lete videre!

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe hemnes kommoden, med tre skuffer! Den er 95 høy, men jeg er også 170 høy, så kanskje det blir i høyeste laget da!
Hmm. Får lete videre!

Vi har hemnes-kommoden, jeg har Ikke koblet på stellebordstoppen enda, men har stelt noen tantebarn på den og jeg synes ikke den er for høy!! Blir nok litt høyere med stellebordstopp og madrass, men tror ikke det blir noe problem. God plass får jeg og :)

Edit: jeg er ca 171cm

Hmm. Får lete videre!

Me har hatt den i 2 år nå, fungerer veldig bra her i huset. ☺

Vi har kjøpt malm i 100 cm, for meg som er 168 cm syntes jeg den er litt i høyeste laget, men det er ikke sikkert det blir så ille når vi skal begynne å bruke den, slipper hvertfall å bøye meg :)

Vi bruker vaskemaskinen som stellebord. Synes det er passe høyde og jeg er 161 cm. Du kan jo måle din og sammenligne :)

Vi har flere malm kommoder og kommer til å bruke en med 3 skuffer som ekstra stellebord om natten. For meg føles den med 4 for høy, og siden vi har et annet stellebord på badet og kun skal bruke det om natten gjør det ikke noe at det blir litt lavt. Er veldig fornøyd med det vi har på badet, også fra ikea men en kan legge "stelledelen" sammen og bruke det som en vanlig kommode etterhvert :-)

Selv har vi kjøpt malm med 4 skuffer da den med 3 skuffer virket veldig lav når vi var på Ikea. Vi er temmelig høye begge to og synes det blir bra arbeidshøyde.

Vi har den med tre skuffer, tror det skal fungere greit :) Har ikke hatt problemer med at den har vært på vippepunktet selv om mini har klatra aldri så mye :)

Back
Topp