Mallorca - alcudia

M*

Forumet er livet
VIP
Nå har sambo og jeg bestilt oss en uke til Mallorca i begynnelsen av juni[:D] Det blir deilig,med en siste kjærestetur før vi blir foreldre[:)] 

Er det noe spesielt jeg bør tenke på nå når jeg skal ut å reise? med tanke på mat, osv.?

Så koselig[:)][:)][:)] Spania er et greit land å reise til[:)][:)] Jeg ville passet på at all mat er gjennomstekt, at du ikke spiser så mye salat og slikt i tilfelle det ikke er vasket skikkelig. Og holde seg borte fra is og vaske frukt og grønt veldig godt. Helst spise frukt som har skrell på. Men ellers så tror jeg Spania er et trygt land og reise til[:)][:)] Jeg kunne tenkt meg det selv også[:)]

Hvorfor må vi holde oss borte fra is(krem)? Mener du is i vannet eller iskrem??[&:]

Jeg er ikke helt sikker[:)] Jeg har bare hørt det her inne når det har vært snakket om hva vi ikke bør spise i utlandet[:)] Men der er helt sikkert andre her inne som vet hvorfor[:)]

ORIGINAL: monjen

Når man skal passe seg for IS vil det si ISBITER[;)] 

åååå ja... that makes sense! 

[:D][:D][:D][:D][:D][:D] ja, stemmer[:D] Vet om mange som har blitt dårlig pga isklumper[:)] Så det er ikke iskrem også altså?[8|][:)] Jeg har ikke peiling jeg altså[:)]

ORIGINAL: Silje1982

[:D][:D][:D][:D][:D][:D] ja, stemmer[:D] Vet om mange som har blitt dårlig pga isklumper[:)] Så det er ikke iskrem også altså?[8|][:)] Jeg har ikke peiling jeg altså[:)]

Iskrem tror jeg du kan trygt spise[:D]

ORIGINAL: suki

Perfekt tid i svangerskapet å dra på tur da! [:)]
Jeg var i hellas sist jeg var gravid i ca uke 20-21. Jeg ba om å ikke få isbiter i drikken og kjøtt godt stekt, men ellers så spiste jeg ganske normalt. Visste det kunne være en liten økt fare for toksoplasmose å spise mye salat, men var ikke så mye annet som fristet enn gresk salat. Jeg fikk legen til å ta en ekstra test på meg en drøy uke etter at jeg kom hjem for sikkerhets skyld. Den var helt fin.

Ja,er det ikke det? tenkte at det var perfekt.. ikke blitt såå stor enda og det har heller ikke blitt ALT for varmt enda! gleder meg[:)]

Jeg reiste ganske mye i forrige svangerskap og spiste nesten som vanlig (unntatt med å være litt forsiktig med salat og "rå"kjøtt).  Det jeg passet på også var å bevege meg på flyet (det hjelper med sirkulasjoner) og jeg drakk mye vann. I tillegg brukte jeg "reisesokker" da flyreisen varte lengre enn 4+timer.

Vi drar 14.juni også til Alcudia i en uke.  yay....vi gleder oss...................[:)]

ha en god tur..........[;)]

ORIGINAL: mammaviv

Jeg reiste ganske mye i forrige svangerskap og spiste nesten som vanlig (unntatt med å være litt forsiktig med salat og "rå"kjøtt).  Det jeg passet på også var å bevege meg på flyet (det hjelper med sirkulasjoner) og jeg drakk mye vann. I tillegg brukte jeg "reisesokker" da flyreisen varte lengre enn 4+timer.

Vi drar 14.juni også til Alcudia i en uke.  yay....vi gleder oss...................[:)]

ha en god tur..........[;)]

ååå,da kommer vi hjem fire dager før dere reiser ned[:)] hvilket hotell skal dere bo på? kjempe fint der da[:)]

Hotellet vi skal bor heter Viva Tropic.  Og du....?

Du må prøve restauranten ved marinen som heter

Bodega D’es Port: Teodoro Canet 8, Pto. Alcudia, tlf. 971 549 633

veldig god majorcan mat.  Ikke spesielt dyrt, synes vi.

Det er også mye billigere å leie bil etter at du kommer til Mallorca. Dyrere hvis du gjør det online eller fra norge.

Vi likte mallorca så godt at vi måtte tilbake dit.[:)]

Og vi reiser dit 27 mai, 1 uke[:D]

Å så koselig!!!
Det syntes jeg var en skikkelig god ide [:D] Dere får det sikkert kjempefint!!

Tror jeg må ta en prat med samboer når han kommer hjem, så får vi oss kanskje en kjærestetur vi også.
Har kun vært på familieferier de siste årene, så det kunne vært veldig deilig med en aleneferie for en gang skyld [:)]

ORIGINAL: mammaviv

Hotellet vi skal bor heter Viva Tropic.  Og du....?

Du må prøve restauranten ved marinen som heter

Bodega D’es Port: Teodoro Canet 8, Pto. Alcudia, tlf. 971 549 633

veldig god majorcan mat.  Ikke spesielt dyrt, synes vi.

Det er også mye billigere å leie bil etter at du kommer til Mallorca. Dyrere hvis du gjør det online eller fra norge.

Vi likte mallorca så godt at vi måtte tilbake dit.[:)]

Vi skal bo på waikiki hotell.. et lite hotell,men som har alt vi trenger - deriblant aricondition [:D] det kan jeg tenke meg man kan få litt bruk for når man er ca 5 mnd på vei [:D]

Flott med tips på gode restauranter.. skal skrive det ned[:)] hvordan er prisene ellers i alcudia? har vært der tidligere, men da var jeg 11 år eller noe.. og alt var selvfølgelig på pappas regning[:)]

ORIGINAL: Iroim

Da drar dere hjem samme dag som vi drar ned[:)] får se etter gravide damer i 4-5mnd på flyplassen da, så kanskje jeg ser deg[:D]

ORIGINAL: monjen

ORIGINAL: Iroim

Da drar dere hjem samme dag som vi drar ned[:)] får se etter gravide damer i 4-5mnd på flyplassen da, så kanskje jeg ser deg[:D]

Hvis du ser en gravid jente, med en vilter rødhåret ramp på ca 1,5 år er det meg[;)]

At mateb er GODT gjennomstekt, at det ikke er mat som har lagt på varme en stund *(sånn som i varmedisken på butikkene her) Isbitter i drikken(Lager av lokalt vann) Stampet iskrem (har det i syden steder, sånn is de står og rører i og smører på en kjeks) Ellers ville jeg ikke ha spist frukter fra markede(dyr og katter(!) som kan ha urinert/bommelommet i jorden der de har grodd)og ikke sjømat..

ÅÅÅÅ så deilig[:D]
kos dere masse på turen[:)]

ble bare litt missunnelig

ORIGINAL: *Mama*

At mateb er GODT gjennomstekt, at det ikke er mat som har lagt på varme en stund *(sånn som i varmedisken på butikkene her) Isbitter i drikken(Lager av lokalt vann) Stampet iskrem (har det i syden steder, sånn is de står og rører i og smører på en kjeks) Ellers ville jeg ikke ha spist frukter fra markede(dyr og katter(!) som kan ha urinert/bommelommet i jorden der de har grodd)og ikke sjømat..

okei.takk for tips[:D]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp