maling

Kommer vel litt an p hva slags malin du skal male med,men det er ikke bra med olje maling iallefall.....du kan jo høre med de i malebutikken.
Sørge for god utlufting og sånt.....[:D]

Har malt babysenga jeg, men sto ute da. Det jeg har hørt er at så lenge man lufter godt og ikke sover der det males selvfølgelig går det greit. Blir man uvel, skal man unngå. Har også hørt at det er bedre med oljemaling, da den gasser bare mens den lukter. Vannmaling lukter ikke, men kan gasse i flere år. Anbefales ikke til babyrom som skal brukes innen 6 mnd tror jeg det var.

Nå kan det jo være at malingen er forbedret siden jeg hørte dette da. Hør i fargehandelen hva de anbefaler. Det skal jeg gjøre. Har to rom som må pusses opp det neste året[:)] Begge med panel, hvor det ene er ubehandlet, ugh...

Det er helt greit å male så lenge det er snakk om vannbasert akryl maling. Har nettopp pusset opp stuen selv med butinox og den avgir ingen giftstoffer.  (står på spannet) Det er sånn maling som er vanlig å bruke innendørs[;)] Oljemaling ville jeg nok vært litt mer skeptisk til.. [:)]

Vi er i full gang med oppussing.. Ikke noe problem i følge min jordmor..
Skulle bare velge en uten fosterskadelige gasser:)

Ikke malt noe enda, tenkte jeg skulle vente til han er født jeg da..

Noen malinger går fint ann å male med mens en er gravid, andre skal en styre unna. Men ditta vet de på malinsbutiken :) Malte huse forge veke jeg :P

Mal i vei! Bruk sense.. og luft godt!

Har malt bordkledning ute, det sa de var trygt i hvertfall. Så lenge man ikke føler seg kvalm eller svimmel, da skulle man slutte med en gang [:)]

Back
Topp