Maling

*iris*

Forumet er livet
Hei.
Skal male stua i det nye huset i dag. Hørt at vannbasert ikke er farlig. Men er det noen her som vet noe om dette med maling og svangerskap?

Det er så mange meninger om dette temaet. Til og med utdanna malere blir ikke enig. pass på å ta pauser ofte og luft godt så skal det gå bra. vannbasert gasser lenger enn oljemaling, men det er farligere å male med oljemaling fikk jeg beskjed om da vi pussa opp.

ORIGINAL: fairy

Det er så mange meninger om dette temaet. Til og med utdanna malere blir ikke enig. pass på å ta pauser ofte og luft godt så skal det gå bra. vannbasert gasser lenger enn oljemaling, men det er farligere å male med oljemaling fikk jeg beskjed om da vi pussa opp.

Det er dette jeg har hørt også.

vi malte med vannvbasert på slutten av svangerskapet og jeg tålte det ikke.fikk svangerskapsforifting da, men om det har med malingen å gjøre visste de ikke.men det var mest pga stress med å male da, ikke pga selve malingen.
men med vannbasert er det "farlig" først et par dager etter at dere har malt.mens med olje er det farlig der og da.

ORIGINAL: Nancys mama

vi malte med vannvbasert på slutten av svangerskapet og jeg tålte det ikke.fikk svangerskapsforifting da, men om det har med malingen å gjøre visste de ikke.men det var mest pga stress med å male da, ikke pga selve malingen.
men med vannbasert er det "farlig" først et par dager etter at dere har malt.mens med olje er det farlig der og da.

Ååh?? Hvordan da??[8|]
Vi skal pusse opp nå i august (lage til barnerommet[;)]), og sambo nekter meg å være i nærheten da.. Hvordan blir den vannbaserte farlig først noen dager etter?? Siden jeg likevel ikke får være der så er det vel best å male med oljebasert da....?![8|]

pga virkestoffene i selve malingen. er ikke noe ekspert på området men det var iallefall det jeg fikk beskjed om.at oljemaling er "farlig" 1-2 dager etter malingen, mens vannmaling er farlig 4 dager etter..
men det kan jo være greit å slippe da siden du har så snill sambo.hehe.jeg var så sta at jeg skulle og angret etterpå for jeg endte jo på sykehuset og ble innlagt så sambo og svigers måtte gjøre jobben ferdig.hehe.

Vi driver og pusser opp dagen, og var på Biltema idag.... Der har de mye rart, deriblant denne....
Beskyttelsesmaske
Ansiktsformet halvmaske av antiallergisk gummi. Med 2 gassfilter, klasse A1, for organiske damper fra løsemidler. Doble justerbare spennbånd.
Så jeg skal ned i kjelleren i morra og male, med denne og vannbasert maling....    

Back
Topp