Maling!

De ser litt gamle ut de listene syns jeg, og enig i at de ikke er kjempefine:p
Furu er ikke in lenger, og syntes det så ut som det krasjet med gulvet. Ikke alle typer treverk som passer sammen heller.
Jeg ville malt listene rundt dører o.l i samme som gulvlistene.
Det vil jo gå i et med veggen om det da er samme farge, men om de blir veldig lyse i forhold kan åpningen virke veldig stor.
En liten "regel" er at mørke farger trekker seg nedover og lyse farger oppover, så om du har f.eks et mørkt tak kan rommet virke mye lavere og mindre enn det allerede er.
Samme vil da gjelde for f.eks en dørlist, at åpningen blir "større" jo lysere fargen er;)

Har ikke sett det programmet jeg da, men da vet han vel hva han snakker om:) Dette var vel noe vi var igjennom første året på høyskolen, og jeg har testet ut ganske mye forskjellige fargekombinasjoner i tegneprogrammer på pc iløpet av de 4 årene jeg studerte interiørarkitektur;)

Har selv hvite lister hjemme mot lys beige vegger, var slik da vi tok over, og gleder meg til å få malt det etterhvert:p
Blir så vi maler gulvlister i samme farge som veggene. Ellers vil den mørke veggen rammes inn av hvitt, og det vil nok bli rart.
Så da kjører vi det iallefall sånn.
Taklistene får klassisk hvit.

Vi får fundere på listene i overgangen stue/gang. Og ja, de listene er ganske mørke.
Mulig vi klarer å male de mot stua i veggfargen og de mot gangen får være som de er.

Jeg ville malt lister hvitt. Jeg liker ikke lister i samme farge som veggen, synes det ser rart ut og liker veldig godt den kontrasten :)

Back
Topp