Maling!

Tessa_26

Glad i forumet
Jeg driver å pusser opp soverommet til mannen min og meg.. Holder på å ta av den gamle tapeten nå. Tar litt tid. Lurer på hvor lenge før jeg må male rommet, skal jo ha pjokken liggende der i begynnelsen. Eller om jeg skal gå for ferdig malt tapet.. Han kommer 7 august

Det er jo så mange svar på dette.. jeg fikk beskjed om 3 mnd. av dama i malingsbutikken. (vannbasert)
Tante, som er prematursykepleier, fikk vite 6 mnd på et kurs hun var på ang krybbedød.

Hmmm... jeg hjalp vel kanskje ikke så mye til nå..

Jo for uansett så er det under 3 mnd igjen så da er det kanskje like greit å bare ta ferdig tapet! Det er jo bare 7 uker igjen..

Takk for svar

Bare hyggelig! [:D]

Vi malte rommet til lillegutt for et par uker siden vi.. men nå skal han jo ikke sove der inne med det første.. men gud så  lang tid det tar før malingslukten går bort.. syns det er helt grusomt der inne ennå jeg..

Vi malte for over en måned siden, det var oljemaling på tre panel og det lukter enda.. Det er utrolig hvordan det setter seg!

Nå begynner jeg å glede meg til gutten kommer..

Det tar veldig lang tid før gassen/lukten fra vanlig maling til tapeten forsvinner..det henger visst i rommet i noen måneder.+det henger seg i møbler,gardiner o.l uten at du kanskje kjenner d...
Oljemaling derimot forsvinner gassene mykje fortere..

Trur eg ville berre brukt tapet hadde eg vert deg[;)]

vi har jo pusset opp et helt hus og har fått beskjed om at Oljebasert maling skla en holde seg langt vekke fra når en er gravid, for den har ganske mange farlige gasser den slipper fra seg!

Vannbasertmaling gasser så og si fint lite etter at det er malt på veggen!
men har hørt at det skal malen en god månedstid før babyen skal ligge i rommet!

jeg forstår at vi alle får litt forskjellige svar, så hadde jeg vært deg så hadde jeg spurt der hvor dere kjøpte/skal kjøpe malingen hva di sier!
men i følge meg så skal det ikek skade babyen hvis du maler rommet deres nå! ;)

Back
Topp