Maling

3to5

Prøver seg fram i forumet
Augustmødrene 2014
Vi holder på med oppussing og jeg skulle så gjerne malt litt. Ville dere gjort det?

Vi har malt, å kjøpte maling som var for de med astma?? Tror jeg, slik at jeg kunne male også :) de hjelper deg i butikken :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det er noe med oljebasert maling skal man ikke bruke. Men tror det går mest på maling utendørs? Skal ikke si det helt sikkert :p spør i butikken der du kjøper malingen du :)

I følge min jordmor så kan jeg fint male inne. Men mamma har fått for seg at det kan jeg IKKE gjøre, så derfor gjør hun det selv. Helt greit for meg altså :P selv om jeg vet at jeg egentlig kan!

Jeg jobber med datablad til vanlig, vi har nettopp malt selv og jeg sjekket databladene først. Alle malingsleverandører legger sikkerhetsdatabladene sine på nett,det er lett å sjekke dette. Står det noe humbug i faresetningene ville jeg ikke brukt den malingen, men erfaringen min er at de aller fleste malingstypene ikke er merkepliktige lenger, fordi de er så snille!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Det er bare å si til de som blander malingen at du er gravid. Da får du gravidvennlig maling. Har gjort det selv :)

Sent from my iPad using BV Forum

Bruk jotun sens :-) eller annen vannbasert maling. Lukter MYE mindre enn oljebasert, og jotun sens feks er overmalbar etter 2 timer :-) driver med oppussing selv, og bruker kun sens! Da slipper man den forferdelige lukta som henger igjen i huset i mange måneder etterpå!!

Sens er trygg for gravide :) den er vannbasert! Skal snart pusse opp leilighet selv :)

Jeg malte stellekommoden med oljemaling sist jeg var gravid, og nå skal jeg snart i gang med å male stua før babyen kommer. Jeg kan ikke tenke meg til at dagens malinger er så farlige at jeg ikke kan holde litt på med dem. Er ikke akkurat som at jeg jobber med å innånde malingsgasser i 8timer om dagen gjennom hele svangerskapet..

Jeg malte stellekommoden med oljemaling sist jeg var gravid, og nå skal jeg snart i gang med å male stua før babyen kommer. Jeg kan ikke tenke meg til at dagens malinger er så farlige at jeg ikke kan holde litt på med dem. Er ikke akkurat som at jeg jobber med å innånde malingsgasser i 8timer om dagen gjennom hele svangerskapet..

Sier seg jo at maling avgir gasser en god tid etter det er malt, og er vel ingen som anbefaler oljemaling ifbm baby og barn. Pluss at lukta henger i. Men er jo opp til hver enkelt :-) Jeg går for sens og vannbasert!

Tusen takk for svar:)
Jeg har nå gått til innkjøp av vannbasert maling. Grunningen jeg måtte ha fantes bare i oljebasert og jeg fikk beskjed om at jeg skulle holde meg unna den. Mamma er reddende engel og kommer å maler for meg. :thumleft

Back
Topp