maling?

Lille Luringen

Elsker forumet
Ska male vuggen som jeg hadde når jeg va liten, men er de noen spesiell maling man ska holde seg unna? Evnt noen som rekomendere noen som er bedre enn andre??

Jeg har malt masse.. Jeg bruker vanlig vannbasert..
De sier det er like lite avgasser i vanlig maling som i den sense malinga om dagen så jeg stoler på det.. lufter dessuten godt og tar pauser ofte...!
Det som er med sense malinga synes jeg er at den tørker så himla fort at det er veldig lett å få skjolder... men ja;) smak og behag;)
Spør på malebutikken;) De har goode kunnskaper om dette;)

Vuggen er av sånn behandlet tre, så må pusse litt på den først. Hvis den sense malingen lett kan blir sånn  som flasser av så vil jeg ikke ha den...

Kansje ska få mannen min til og male, da kan han jo male med oljemaling?! Evnt kan jeg kanske gjøre de selv i garasjen med porten åpen?!

Har også malt seng og veggene på barnerommet med vanlig vannbasert maling.. Lady vegg..
Tok bare pauser og luftet :-))

Maja24 skrev:
Jeg har malt masse.. Jeg bruker vanlig vannbasert..
De sier det er like lite avgasser i vanlig maling som i den sense malinga om dagen så jeg stoler på det.. lufter dessuten godt og tar pauser ofte...!
Det som er med sense malinga synes jeg er at den tørker så himla fort at det er veldig lett å få skjolder... men ja;) smak og behag;)
Spør på malebutikken;) De har goode kunnskaper om dette;)

Samme her! :) Malt masse med vannbasert, og fikk beskjed om at det var like lite skadelig som sense, bare at det ikke ble reklamert for på den måten. 
Er jo fint å male ute også nå for tida, dersom det er møbler! :)

veri_vip skrev:
Har også malt seng og veggene på barnerommet med vanlig vannbasert maling.. Lady vegg..
Tok bare pauser og luftet :-))

Har vi også gjort! :)

Du skal ikke bruke lakk eller oljebasert maling eller beis. Jeg har kjøp lakkbeis til vuggen min, rett og slett fordi det blir mye finere. Men jeg får søstern min til å male for meg isteden!

bare slenger inn et sp,mål her jeg tilfelle noen vet, for vi må jo male vegger her når ting begynner å bli ferdig,men problemet her er at det er oljemaling på veggene og man kan jo ikke male rett på oljemaling med vannbasert, er det noe man kan gjøre for å bruke vannbasert maling der,noe man kan ha på el da som heller ikke er så sterkt?

jeg undersøkte dette da mine foreldre malte inne hos seg, med oljemaling. Søskenbarnet mitt er maler og tok kontakt med han...han sa:
at jeg ikke skulle oppholde meg i et rom med oljemaling pga de farlige gassene i malingen...vannbasert var ikke så farlig, men viss jeg reagerte på malingen måtte jeg forlate rommet med en gang...så vær forsiktig jenter, med malingen...

Back
Topp