Maling

Lottemari <3

Betatt av forumet
Vi skal bytte ut seksjonen vår, og har en ny stående i garagen.  Men denne har vi lyst til å male.  Vi har ikke mulighet til å bruke andre etager til å male i... tror dere det går greit å male den i stuen? evt skal jeg bruke en spes maling??

Vil ikke male om det kan være skadelig for lille pjokken:)

jeg skal male spisebordstolene våre, og har samme spørsmålet så dytter[:)]

Det finnes et merke som heter Sense, Jotun som har tror jeg. Denne skal være helt uten avgasser og er anbefalt av Norges Astma og Allergiforbund. Leste om den da jeg var gravid, og den skulle være helt trygg. Så da er den kanskje det for de små også?? [8|]

ORIGINAL: Sprelledukka

Det finnes et merke som heter Sense, Jotun som har tror jeg. Denne skal være helt uten avgasser og er anbefalt av Norges Astma og Allergiforbund. Leste om den da jeg var gravid, og den skulle være helt trygg. Så da er den kanskje det for de små også?? [8|]

Har hørt om denne ja, men den er vist ordentlig dritt å male med... Vankelig å få jevne strøk og dekkende strøk. og da er det vanskelig når man skal male store møbler...

men er det ikke forskjell på om man bruker olje eller vannbasert maling også?? i forhold til gasser og slikt, mener å huske å ha hørt at den ene gasser til den er ferdig med å lukte, men den andre gasser i lang tid etter at den er sluttet å lukte?

oljemaling gasser ille de første dagene, men så er det over.
vannmaling gasser lite, men i 3-4 uker.

like ille begge 2 med andre ord [8D]

ORIGINAL: lottemari

ORIGINAL: Sprelledukka

Har hørt om denne ja, men den er vist ordentlig dritt å male med... Vankelig å få jevne strøk og dekkende strøk. og da er det vanskelig når man skal male store møbler...

men er det ikke forskjell på om man bruker olje eller vannbasert maling også?? i forhold til gasser og slikt, mener å huske å ha hørt at den ene gasser til den er ferdig med å lukte, men den andre gasser i lang tid etter at den er sluttet å lukte?

Syns den er god å male med jeg...[:)]

ORIGINAL: Baby~K~

oljemaling gasser ille de første dagene, men så er det over.
vannmaling gasser lite, men i 3-4 uker.

like ille begge 2 med andre ord [8D]

Åja okei:D takk:) Snakket litt med min far, og han nevnte noe om div miljøvennige malingstyper som har vært på markedet noen år... både beis, oljer osv:) finner nok på noe, må spørre når jeg kjøper maling tenker jeg:D

Back
Topp