Maling

tulla29

Forelsket i forumet
Det står så innmari mye forskjellig på nettet!
Kan jeg male med vannbasert maling?? Det er ikke den jotun sense, men en maling av becker elegant eller noe i den duren..
Malebutikken sier ja, men jeg stoler ikke helt på de, de skal jo uansett selge...

Ja jeg mener du kan det, jeg pusset opp soverommet mitt sist jeg var gravid, da brukte vi vannbasert maling. det er spesielt oljemaling du skal holde deg borte fra..

Sens maling er helt uten løsemidler. Vi har malt mye med den. Ikke noe særlig på rom med stor slitasje og der man må vaske veggene ofte, men lett og god maling å jobbe med. Tørker fort, og lukter ingenting. Jeg hadde ikke malt med noe annet enn den nå i svangerskapet.

Jeg tok sjansen på å male med vanlig vannbaser maling.
Sense malingen ol. hadde ikke den glansen jeg var ute etter, så jeg ville ikke bruke den uansett.
Trøstet meg med at det ble malt og pusset opp før den type maling kom på markedet jeg... :)

Sjekk ut denne linken,- der står det litt fakta om maling.
http://www.viivilla.no/gjor-det-selv/mal-til-du-blir-gul-og-blaa.aspx

Jeg vil si du kan bruke vann basert maling!Jobba på byggmakker tidligere, og fikk da vite under "maleopplæring" at sens bare var for å jukse noen ekstra kr fra hysterikere .. O.o

Men vannbasert maling har ikke farlige avgasser som du må tenke på. Litt vanskeligere å jobbe med/få jevnt enn oljebasert, men til gjengjeld tørker det raskere! Og om du evt. vil at det skal tørke litt saktere, kan du bare prøve å holde luftfuktigheten i det rommet du maler oppe. :)

Har akkurat pusset opp soveromet med vannbasert maling. På ul som jeg var på et par uker etterpå var alt ok. Har lest at vannbasert maling er helt ok, men oljebasert maling skal en holde seg unna. Ble fint nå [:D] Bare pensle i vei [;)]

Back
Topp