Vi tok over det nye huset i dag
Kjempe kjekt! Men til min store fortvielse må jeg absolutt få malt ett strøk i stuen før vi flytter inn. Noen som har erfaring med maling i graviditeten? Hører så mye forskjellig. Noen sier det går fint så lenge det er vannbasert maling, andre sier aldir i livet om de ville malt mens gravide... Så kom jeg til å tenke på hva med å vaske veggene med salmiakk mens man er gravid. Er det farlig? Jeg skal få hjelp av broren min til litt maling og vasking, men hadde jo tenkt at jeg kunne hjelpe til selv også...
Jeg vasket med salmiakk tidlig i graviditeten, før jeg visste om det. Det er jo tidlig i graviditet det er spesielt skadelig, men lillebror har det fint på ultralyd. Jordmor sier også at det kommer an på hvor ofte man eksponeres, og mengden.
Jeg fikk det samme svaret da jeg ble utsatt for bly før uke 12 i forrige graviditet, og bly er jo en veldig versting....
Men minste har ikke tatt skade av det heller, så jeg tror virkelig på det med mengde, og antall eksponeringer.,
Nå holder sambo på med riving av yttervegger, innervegger, lage nytt bad og barnerom, med alt som følger med av støv, gamle materialer i gamle vegger, fuging. flislegging osv.... Vi har ikke noe annet sted å være, det må bli ferdig, og det er vegg i vegg med både soverom, stue og kjøkken.
Men har ikke noe valg, og jordmor har sagt at det går helt fint! "Alle" gravide pusser opp før baret kommer.
Nå er jo babyens organer ferdig, og skal kun fetes opp. Blir ikke påvirket slik den ville gjort tidlig i graviditeten.
Og selv da har det gått bra med mine.
Sense maling skal jo være trygg?
Luft godt, så går det bra!