Maling av tripp trapp stol

~ruby~

Forumet er livet
Jeg har lyst å male stolen til snuppa.. Den er gammel og slitt..  og ekkel furu! [:D]

Og da lurer jeg:

Er det noen her som har malt en sånn stol?

Fornøyd med resultatet?

Bruke heftgrunn?

Ta den helt fra hverandre før man maler?

På forhånd takk! [:)]

vi har kjøpt en stol som er ferdig malt...
ser de ikke har tatt den fra hverandre når den ble malt.
men jeg skal male den på nytt..
ta den fra hverandre(hvis ikke så blir det jo stygt oim man skal flytte på setet og fotbrettet)
pusse vekk der det er store klumper med maling, heftgrunne så male.
så da blir jeg nok mer fornøyd enn jeg er nå[;)]

Hihi.. det var godt du sa... [:D] Jeg tenkte jo ikke på at platene kommer til å bli justert etter som hun vokser... Går det an å være så fjern.... [8D]

jeg har malt.
bare pusset først og malte 3 strøk med oljemaling.. tok ikke hele stolen fra verandre. tok ut bøylen, setet og fot brettet..[:)] ble fornøyd ja![:)]

ORIGINAL: cathrine2

jeg har malt.
bare pusset først og malte 3 strøk med oljemaling.. tok ikke hele stolen fra verandre. tok ut bøylen, setet og fot brettet..[:)] ble fornøyd ja![:)]

Det ble ikke trangt for setet og fotbrettet når det ble malt?
Ser liksom for meg at jeg må presse det på plass igjen når
jeg er ferdig, og at malingen blir skrapt av..[:D]

ORIGINAL: Hege79

jeg har malt.

Jo det ble litt trangt, så jeg måtte løsne litt på "skruene" i den ene siden  av stolen når jeg satt det på plass igjen... men gikk helt fint[:)]

ORIGINAL: Hege79

jeg har malt.

Jo det ble litt trangt, så jeg måtte løsne litt på "skruene" i den ene siden  av stolen når jeg satt det på plass igjen... men gikk helt fint[:)]

Supert! Da blir det maling her en dag også[:)]

Kanskje du har begynt allerede.., men her er en link om akkurat det... Jeg skal selv male tripp,trapp stol... Og klart en fordel som nevnt her å male den når delene er fra hverandre. Jeg har tenkt å prøve spraylakkmaling...
http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Fakta/GjorDetSelv/2003/2003_04/gds_mal_gamle_mobler.htm

Takk for gode råd og link! [:)] Den var kjekk å ha!

Her blir det nok maling av stol neste uke... [:D]

Bare hyggelig[:)] blir spennende! Kanskje du legger ut bilde av resultat?

ORIGINAL: Maiblomst33

Det skal jeg gjøre! [:)]

Nå må jeg bare finne ut hvilken farge den skal være... hihi
Maler jo alt lyst om dagen... - så er litt i tvil om jeg skal male stolen lys eller at den skal bryte av i en mild farge..

Noen tips? [:)] Har tenkt litt på lime eller en myk rosa...

ORIGINAL: ~ruby~

Maler jo alt lyst om dagen... - så er litt i tvil om jeg skal male stolen lys eller at den skal bryte av i en mild farge..

Jeg har tenkt å male den i sort da det vil stå i stil med kjøkkenet, men samtidig skiller seg litt vekk fra spisemøblene som er i mellommørk eik. Er en del annet som er svart på kjøkkenet...

Både en myk rosa og lime vil stå kjempefint til lyse farger er jo veldig fint at den skiller seg litt ut - syns jeg. Ellers kommer det jo an på hvilke andre farger du eventuelt har... Så ei som hadde malt navn bakpå ryggen og det syns jeg var kjempefint[:)]

ORIGINAL: ~ruby~

Jeg har tenkt å male den i sort da det vil stå i stil med kjøkkenet, men samtidig skiller seg litt vekk fra spisemøblene som er i mellommørk eik. Er en del annet som er svart på kjøkkenet...

Både en myk rosa og lime vil stå kjempefint til lyse farger[:)] er jo veldig fint at den skiller seg litt ut - syns jeg. Ellers kommer det jo an på hvilke andre farger du eventuelt har... Så ei som hadde malt navn bakpå ryggen og det syns jeg var kjempefint[:)]

Jeg har sendt henne pm, og hun er så snill og skal ordne bokstaver til meg! [:)][:)][:)] De stolene ble jo kjempe stilige! Gleder meg til å få min ferdig!
Tror det blir at jeg maler den i en farge som skiller seg litt ut![:)]

Jeg kjøpte en brukt som jeg har malt...

Skrudde alle delene fra hverandre.
Vaska med salmiakkvann (for å fjerne evt.  gammel skitt fra de som hadde den før.)[;)]
Pussa alle delene.
Vaska med salmiakkvann igjen.
Malte 2-3 strøk med oljemaling. (noen av delene trengte ikke mer enn 2 strøk før de ble dekt, mens noen måtte ha 3.)

Malte den rød jeg, sånn tilnærmet "Cars", og satte på "Cars"merker + bokstaver. bl.a navnet hans. [:)] 
Brukte decoupagelakk over merkene slik at det ikke blir så lett for små fingre å pirke de av igjen. [;)]

ORIGINAL: @ngel

Jeg kjøpte en brukt som jeg har malt...

Skrudde alle delene fra hverandre.
Vaska med salmiakkvann (for å fjerne evt.  gammel skitt fra de som hadde den før.)[;)]
Pussa alle delene.
Vaska med salmiakkvann igjen.
Malte 2-3 strøk med oljemaling. (noen av delene trengte ikke mer enn 2 strøk før de ble dekt, mens noen måtte ha 3.)

Malte den rød jeg, sånn tilnærmet "Cars", og satte på "Cars"merker + bokstaver. bl.a navnet hans. [:)] 
Brukte decoupagelakk over merkene slik at det ikke blir så lett for små fingre å pirke de av igjen. [;)]

Den stolen høres tøff ut! [:D]

Tenkte jeg skulle gjøre stolen litt "jentete" til lille snuppa! [:)]

Back
Topp