Maling av soverom

trolletbø

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Då skal me endelig setta i gang med maling av soverommet vårt.. me leiger , så måtte få tillatelse av han me leiger hos. Han sier att me må mala med oljemaling for att malinga skal setta seg, fordi da er mala med feil maling i frå før. Så derfor lurer eg på om dere veit om oljemaling som eg som gravid kan mala med ???

oj det var vanskelig spørsmål.
Trodde ikke gravide kunne male med oljemaling jeg.........

Vi har pusset opp hele huset nå de siste par månedene og jeg har endt opp med å male en god del med vanlig oljemaling. Spurte jordmor om det var greit, og hun sa at om det virkelig hadde vært så farlig som folk skal ha det til så hadde det stått varsel trekant på boksen. Men hun sa også at det avhenger av om den gravide er en som lett reagerer på malingslukt (det har jeg aldri gjort), og at man skal gi seg med en gang hvis man føler at man blir "påvirket" av lukten (svimmel og ør, "rusa", osv). Så jeg har malt i vei med god samvittighet og det har gått helt fint [:)] Bare passet på å ta mange pauser ute i frisk luft samt å lufte godt hele tiden.

Lykke til med oppussingen! Håper dere får det som dere vil ha det! [:D]

Jotun sens har oljemaling....den har vi brukt masse, funker helt greit[:)]

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: elis

Jotun sens har oljemaling....den har vi brukt masse, funker helt greit[:)]

www.jotun.no står det at alle Sens malingene er vanntynnet.

Ja, men de har maling for alle slags bruk....en veggmaling, en som er for møbler , lister osv, og en grunning.....Fikk hjelp av de på malebutikken, for vi har malt masse møbler pluss to rom i det siste med den malingen.....Men det er vel fordi den er vanntynnet at vi gravide helt fint kan bruke den[:)]

Nei, det er vel ikke oljemaling...men med samme bruksområde som oljemaling da...En erstatter for oljemaling.....

Jeg hadde nok overlatt malingsjobben til noen andre. Men mindre du ikke bruker sens da,men den finnes jo ikke i oljemaling.
Min bror jobber i malingsforretning og sier det tar opp mot en mnd før avgassene er borte,litt kortere med oljemaling.
Jeg ville uansett ikke sovet i rom som er nymalet nå som jeg er gravid. Selv om mye av lukten er borte,er det fortsatt avgasser der.

Nei, gravide kan ikke male med noen oljemaling. Men jeg skjønner ikke helt hva han mener med at malinga kun fester seg med oljemaling, for det er bare tull!

enig! 

Nei, gravide kan ikke male med noen oljemaling. Men jeg skjønner ikke helt hva han mener med at malinga kun fester seg med oljemaling, for det er bare tull!

Vi malte med vannbasert maling på soverommet vårt, var malt med oljemaling fra før, og det ble luftbobbler av det.

Tusen takk for alle svar damer!! Eg må nok høyra med han me leiger hos i dag, om me kan bruka sens malinga. Og kva argument han har for att me må bruka oljemaling. Men må me så må me...
Da er jo soverommet og der er da eit vindu som kan stå åpent og så har me ein gang med dør rett ut , og den kan jo stå åpen , så me får jo lufta bra. Men eg synest ikkje att da er noko bra situasjon å mala med oljemaling.. og har ikkje lyst til da.

eg har hørt at olje maling henger ca 14 dager og etter dette er alle gift stoffene vekk, mens vann maling avstøtte gift stofeer hele tiden.
Vi skal male i baby rommet noen dører åg me skal brukke olje maling

Hei :) jeg jobber i malingforretning.. med jotun sitt..
Det er bare tull att du ikke kan male med noe ant enn olje fordet om det er malt med noe annet før.. er det lenge siden det var malt på veggene,kan du ha på vanntynnet heftgrunn og så maler du med sens etterpå... visst du vil droppe grunninga må slipe lett over veggene og deretter vaske de og så maler du med sens :)

Takker for masse nyttig info her inne :-)
Var akkurat på butikken å snakka med ein fagmann, og han sa att me kunne bruka sens og att da vil sitta på veggen fordi att me skal jo pussa veggen fyst, slik att da får feste. Så då gjenstår da og snakka med han me leiger av.. eg krysser fingra [:D][:D]

Gleder meg sååå til å få mala da soverommet. No er da mørkerødt nede på veggen og lyseblått oppe på veggen og så skinner da gult imellom.. virkelig nydelig [:'(][:'(][:'(]

hehe..

ORIGINAL: trolletbø

Takker for masse nyttig info her inne :-)
Var akkurat på butikken å snakka med ein fagmann, og han sa att me kunne bruka sens og att da vil sitta på veggen fordi att me skal jo pussa veggen fyst, slik att da får feste. Så då gjenstår da og snakka med han me leiger av.. eg krysser fingra [:D][:D]

Gleder meg sååå til å få mala da soverommet. No er da mørkerødt nede på veggen og lyseblått oppe på veggen og så skinner da gult imellom.. virkelig nydelig [:'(][:'(][:'(]

hehe..

ble malt sist på 90 tallet tenker jeg. Var veldig inn med å dele rommet på tvers med to farger, gjerne en blomsterbord mellom fargene eller list [:D]

Skal så absolutt ta bilder , for forskjellen blir skikkelig enorm!! Så stygt er da innpå der!! hehe..
Ja, kan godt væra på 90 tallet.. og så er da trelister midt på veggen!! Gosj!!
Gled dere til å sjå styggheta!! [:D][:D]

Då skal me endelig setta i gang med maling av soverommet vårt.. me leiger , så måtte få tillatelse av han me leiger hos. Han sier att me må mala med oljemaling for att malinga skal setta seg, fordi da er mala med feil maling i frå før. Så derfor lurer eg på om dere veit om oljemaling som eg som gravid kan mala med ???

Jeg tror det er Jotun som har miljømerket oljemaling. Forhør deg i "malebutikken" de bør ha greie på det.

Då har me snakka med han me leiger hos, og me får bruka vanlig maling. Altså , me må pussa ned alle veggane med sandpapir fyst.
Så da vart ein maling frå botinox, samme type merke som sens, berre 100 kr billigare per spann... så da er heilt trygt for meg å mala med.
men har også kjøpt maska , sånn for sikkerthets skyld.

Fargen blir blå og lys lin farge.. Så gleder meg til å setta i gang. [:D][:D][:D]

Skal ta før og etter bilder og legga ut her [:D][:D]

Då har me snakka med han me leiger hos, og me får bruka vanlig maling. Altså , me må pussa ned alle veggane med sandpapir fyst.
Så da vart ein maling frå botinox, samme type merke som sens, berre 100 kr billigare per spann... så da er heilt trygt for meg å mala med.
men har også kjøpt maska , sånn for sikkerthets skyld.

Fargen blir blå og lys lin farge.. Så gleder meg til å setta i gang. [:D][:D][:D]

Skal ta før og etter bilder og legga ut her [:D][:D]

Så flott at dere ble enige med husvert. Gleder meg til å se bilde.

Back
Topp