Male og sparkle som gravid

Spennendegreier

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Gjør dere malerarbeid som gravide? Jeg har veldig lyst til å få unna litt småarbeid som gjenstår her hjemme, blant annet skal vi ha sparklet og malt lister. Men så er jeg usikker på om jeg bør gjøre det. Tror det er vannbasert maling (det er vel alle nå til dags?), men sparkel har jeg ikke peiling på.

Sniker.
Så lange du holder deg unna oljebasert maling så går det fint. Husk bare å bruke maske når du pusser sparkel :joyful: Du kan feks bruke Jotun Sense eller Gjøco Bliss dersom du ønsker det. Da slipper du malingslukten også :)

Det går helt fint! Lurt å bruke maske når man pusser sparkel. Og så er det bra å bruke vannbasert maling. Gjerne sørge for god utlufting der du holder på.

Jeg har nylig malt hele stua og vinduslistene :) godt å få gjort unna litt småoppussing før bebis kommer :Heartred

Jeg liker hva jeg leser! :) Får dobbeltsjekke om malingen vi har er vannbasert før jeg setter igang og investere i en maske til sparklingen! Har lyst å få ting unna før babyen kommer, orker ikke å se på alle tingene som ikke ble gjort i barselstiden :)

Det går fint. Jeg spurte på butikken og den «vanlige» innemalingen jeg har brukt før var helt trygg for gravide.

Back
Topp