Male hus?

Aco90

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Hei! Hva tenker dere om å male hus utvendig som gravid? Noen sier nei andre sier ja. Så er usikker

Jeg og syns det der er vanskelig, for får forskjellig svar. Jeg har malt litt her, men vært tilbakeholden siden jeg er så usikker. Litt kjipt for mannen å måtte male alt helt alene også, og tar jo lengre tid ...

Jeg beiser huset utvendig:) tenker at det ikke er så gale siden vi er ute ig luften fornyer seg rundt meg hele tiden. Hadde ikke malt inne i et rom, for da er lukt og avfallstoffe(?) i luften vi puster inn.. men skal vel siest at jeg er ikke den som tar så veldig mange forhåndsregler når jeg er gravid heller;)

Lukten er jo det som skader, så jeg tenker det går fint å male utvendig der det er luft og vind, så man blir ikke stående i den lukten :)

Jeg ville nok brukt maske men ellers malt. Også informert der man kjøper maling at det er en gravid som skal male for de har maling som er trygg og bruke men noen typer maling slik om oljemaling frarådes gravide å bruke. Beste er å spør på butikken slik at du får svaret for den eksakte malingen :)

Eg maler nå om dagen. Tanken har ikkje slått meg en gang. :D

Det er som ei over her sier, er noen typer maling som er direkte farlig for fosteret om du inhalerer det, og andre som går helt fint. Det aller beste er å høre med de der du kjøper malingen, for de har peiling :)

Back
Topp