Male fliser?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Hørte idag at det er mulig å male fliser om man vil ha en annen farge[:D] Trodde ikke det gikk[8D]

Men hvordan funker det? flisene er jo kjempe glatte[:-] og hvordan gjør man det med fugene? Blir ikke de stygge da? Er ikke så gøy med mini pensel på hver flis[8D]

Og er det dyr maling?

Lyst på grå fliser på badet, nå er det 2 forskjellige grønnfarger[X(]

Rengjør godt med salmiakk eller rødsprit, er de veldig glatte så bruker du litt sandpapir og pusser lett over. Så må du bruke heftgrunning, og så oljemaling i ønsket glans oppå der igjen.

Om du ikke vil male fugene, må du bruke liten pensel ja, men husk at du går over med sånn slettepensel etter hver strøk for å unngå striper i malingen. Om det ikke er så farlig om du maler fuger eller ikke, så bruker du rull!

hilsen Pijah-mannen som har jobbet 16 år i maleforretning.

eg har ikke gjort det selv, men har hørt du trenger hefting under, så kan man bruk vanlig maling.

men inne på interiørforumet e det utrolig mangen flinke damer som sikkert kan gi deg god svar.
de kjempe flinke[:D][:D][:D]

Takk til Pijah mannen, for dette har jeg også lurt på[:D]

ORIGINAL: Lois Lane

Happy to help! [:D]

maling og gulv er han god å spørre om, full kontroll! [:D]

ORIGINAL: Pijah

ORIGINAL: Lois Lane

Happy to help! [:D]

maling og gulv er han god å spørre om, full kontroll! [:D]

Det skal jeg legge meg på minne[:D]

Min er maskinist på fiskebåt, så tror ikke han kan bidra med så mye her inne.....[8D][:D]

Rengjør godt med salmiakk eller rødsprit, er de veldig glatte så bruker du litt sandpapir og pusser lett over. Så må du bruke heftgrunning, og så oljemaling i ønsket glans oppå der igjen.

Om du ikke vil male fugene, må du bruke liten pensel ja, men husk at du går over med sånn slettepensel etter hver strøk for å unngå striper i malingen. Om det ikke er så farlig om du maler fuger eller ikke, så bruker du rull!

Oi da, det er nok litt av en jobb å få malt både vegger og gulv da[:-] må alle gåes over med slette pensel etterpå selv om jeg bruker rulle?...og jeg som hater å male [8D]

Kan jeg ikke bare male fugene hvite etterpå[8D]

Takk for infoen [:D]

hvor godt holder maling på et malt flisgulv da? jeg har lyst på annen farge på flisene i gangen nemlig....de er litt grovere de da....

ORIGINAL: Rebecca85

Oi da, det er nok litt av en jobb å få malt både vegger og gulv da[:-] må alle gåes over med slette pensel etterpå selv om jeg bruker rulle?...og jeg som hater å male [8D]

Kan jeg ikke bare male fugene hvite etterpå[8D]

Takk for infoen [:D]

Når du maler med rull, så trenger du ikke gå over med slettepensel. Men det er en saaaalig jobb å male alle fugene hvite da.. mer jobb det, vil jeg tro.
De fleste fuger er jo ganske grå, så det gjør jo ingenting om du har fuger og fliser i samme farge? [;)]

ORIGINAL: BabyMia

hvor godt holder maling på et malt flisgulv da? jeg har lyst på annen farge på flisene i gangen nemlig....de er litt grovere de da....

Tja.. det kan være begge deler, men det er aldri ideellt sier mannen. Kan holde en måned eller det kan holde i ti år.
Det slites fort når man går på det, ingen maling som er god nok.

SKal det forandres på fliser på gulvet, så må de eksisterende flisene fjernes, og så må man ta det helt fra grunnen, hvis man vil ha et godt resultat.

Back
Topp