Maksdato permisjon

Tullemor79

Gift med forumet
Er det noen der ute som kan hjelpe meg litt med maksdatoen? Jeg mener nemlig datoen jeg har fått av NAV er feil...

Jeg hadde termin 8.mai, men gutta kom 1.april. Så var vi på sykehuset til 21.april, fikk pleiepenger tom 16.april. Fikk først et brev med permisjonsstart 1.april, så et nytt med 17.april (tror det var den datoen det stod) pga pleiepenger.

Jeg har valgt 100% lønn, ergo 46 uker permisjon. Jeg har tatt ut 5 uker ferie og har 5 ekstra tvillinguker, fordelt på oss begge blir det da 56 uker permisjon. Så teller og teller jeg uker, og kommer fram til at maksdatoen for permisjon blir 14.mai. I det siste brevet jeg fikk fra NAV står det at maksdatoen er 25.april...

Kan noen hjelpe meg med hva som blir rett dato? Begynner ikke permisjonen den dagen babyen(e) blir født om de kommer før termin? Det er ikke 3 uker før den datoen da?[8|]

Er jammen ikke sikker..så dytter for deg..

Til vanlig må du regne 3 uker før termin dato. Må ut i permisjon 3 uker før!

10 av ukene er forbeholdt far..så du går hjemme kun 36 uker[:)] og ja permisjonen starter 3 uker før termin,men så trekker de fra hvis du føder før.....

Jeg vet permisjon starter 3 uker før termin, ergo 17.april skulle jeg da begynt. Men, så er de født 1.april og da trodde jeg permisjonen min startet da i steden?[8|] Så fikk jeg pleiepenger tom 16.april, så da begynner permisjonen 17.april. Begynner vel ikke 3 uker før den 1.april når termin var 8.mai?

ORIGINAL: Trekløver

10 av ukene er forbeholdt far..så du går hjemme kun 36 uker[:)] og ja permisjonen starter 3 uker før termin,men så trekker de fra hvis du føder før.....

og så har jeg tatt ut 5 uker ferie og skal ha 5 ekstra tvillinguker, så da er jeg hjemme 46 uker og far hjemme 10 uker

Vettu, skulle gjerne hjulpet deg, men ut fra min beregning er min maxdato feil og...så tror ikke jeg er den rette[8D]
Dytter litt da[;)]

eller er det kun 43 uker permisjon om man føder før termin?[8|]

3 uker permisjon er forbeholdt før du føder (om du føder til termin), så om du føder lenge før mister du de tre ukene. Men siden du fikk pleiepenger vet jeg ikke hvordan det fungerer dessverre.

Da mister jeg nok de tre ukene, men får igjen to uker som vi var på sykehuset. Stemmer med datoen fra NAV om jeg trekker fra de tre ukene før fødsel...

Ja du mister de tre ukene om du føder før termin. Man har og bare rett til å forskyve permisjonen med 4 uker og 1 dag ferie.

Back
Topp