Maks overtid?

Ulik praksis på dette -sus praktiserer visst igangsettelse senesr dag 8, mens her på st.olavs ser det ut til å være lengre (på ul-kortet står det sannsynlig fødsel mellom xxxx og yyyy - den siste er jo to uker etter termin hos meg! [emoji57])

Jeg skal føde på SUS og har fått beskjed om senest dag 11. Men mulig de har første overtidskontroll på dag 8.

Jeg personlig mener uansett at når man går over, så bør man som foreldre få spm om man vil settes igang ! Syns ikke noe om at man skal gå så lenge over! Det blir trangere og mindre gunstig for babyen tenker nå jeg!
Å være skikkelig lei er vistnok ikke en medisinsk grunn, men er jo diverse plager som kan være gode grunner til å bli satt i gang før heller enn senere.

Å være skikkelig lei er vistnok ikke en medisinsk grunn, men er jo diverse plager som kan være gode grunner til å bli satt i gang før heller enn senere.

Ja! Å være lei er nok ikke god grunn! Men det skremmer meg hvor lenge de kan la det gå overtid før ting settes i sving! Jo mer ungen er inni magen jo større blir den og trangere for den! Er jo ikke optimalt for baby tenker jeg! Syns det er litt skummelt ! Og så tenker jeg at når man er passert de ukene et sv skap har,så er ungen moden og klar for å komme ut! Selvfølgelig er d nok best å la kroppen ordne opp selv, men hørt nok av de som har gått overtid og det ikke har endt bra[emoji853]

Ja! Å være lei er nok ikke god grunn! Men det skremmer meg hvor lenge de kan la det gå overtid før ting settes i sving! Jo mer ungen er inni magen jo større blir den og trangere for den! Er jo ikke optimalt for baby tenker jeg! Syns det er litt skummelt ! Og så tenker jeg at når man er passert de ukene et sv skap har,så er ungen moden og klar for å komme ut! Selvfølgelig er d nok best å la kroppen ordne opp selv, men hørt nok av de som har gått overtid og det ikke har endt bra[emoji853]
Jepp, de vokser jo greit når man går overtid også, så er ikke spesielt gira på tanken om å gå over selv.

Kommer litt Ann på situasjonen du er i tror jeg? Men vanligvis har man jo uansett en kontroll 5-7 dager over. Sist svangerskap ba jeg da om og bli strippet som de kaller det, siden jeg var begynt og bli litt moden. Og på meg funka det som en fest. Vannet gikk dagen etter.

Kommer litt Ann på situasjonen du er i tror jeg? Men vanligvis har man jo uansett en kontroll 5-7 dager over. Sist svangerskap ba jeg da om og bli strippet som de kaller det, siden jeg var begynt og bli litt moden. Og på meg funka det som en fest. Vannet gikk dagen etter.
Stripping høres bare så himla ubehagelig ut. Kombinert med mangelen på vitenskapelig bevist på at det fungerer tror jeg helst jeg vil unngå det altså..

Stripping høres bare så himla ubehagelig ut. Kombinert med mangelen på vitenskapelig bevist på at det fungerer tror jeg helst jeg vil unngå det altså..

Synes ikke det var så ubehagelig jeg :) men så hjalp det heller ikke, selv om det ble forsøkt tre ganger :p

Her mener jeg jm sa det praktiseres med igangsetting på 11dager overtid.
Så jeg kan i teorien føde i oktober :confused::eek:

Ja, det er heldighvis valgfritt. Men var ikke så ubehagelig. Var over på et blunk. Funket på meg og søsteren min og vi hadde begge fine fødsler. Men har hørt st det er noen det ikke fungerer på. Mulig vi skulle føde uansett da vi gjorde, hvem hvet.

Jeg ble strippa sist [emoji4] slimproppen gikk morgenen etter og vannet dagen etter det. Følte det satt ting i sving for min del. Har spurt jordmor om å få bli strippet på neste kontroll. Var selvfølgelig ikkje akkurat deilig, men absolutt verd å prøve om du vil ha litt gang på det[emoji4]

Back
Topp