makrell i tomat

SweetCherry

Gift med forumet
kan de små få fin hakket makrell i tomat på skiven?

Står det ikke no innholds greier på boksen? Ville tro det bare var fisk, olje og tomat??  HS har sagt alt er ok å spise nå, foruten de selvsagte tingene som meieriprodukter og honning (som jeg kunne komme på i farta)...

Ja, det vil jeg tro...

Så lenge det ikke er masse salt og krydder i.. melkeprodukter eller honning [:)]

Ja her i huset går makrell ned på høykant[:)]

Her får e heile tia beskjed fra svigermor på snart 90 år(ja sambo e eldre enn meg) at ho gav sine barn kumelk fra de va rundt 6 mnd og ingen av de har tatt skade av det...
HS si at man kan begynne å gi yoghurt når de er 10 mnd men ren melk er ikke aktuelt før de er 1 år..

Så e har gitt beskjed om at E ikke gir Tobias noe som helst av meieriprodukter før han e året. Han ska få litt yoghurt og sånn meieriprodukt som er i matvarer fra 10 mnd, men e gir ikke han rein melk å drikk før han e året!!
Og heldigvis e faren enig med meg så han driv ikke å gir bak ryggen min[:D]

E gir melk når e føl me trygg på det. Foreløpig har ikke Tobias fått smake på så mye, men driv å øver han på å spise brødskiver, men aner ikke ka e ska ha på som pålegg da det er melk i leverpostei og smøreoster.. Dessuten spiser ikke e og sambo smøreoster eller prim. E spis leverpostei, og diverse kjøttpålegg osv...
Tobias e ikke noe gla i brødskiver, men liker å gnage på skalken, helt t han får av biter, da spytter han det ut og kaster det veggimellom[:-]

makrell i tomat er ikke noe problem...'
de kan spise det meste, så lenge det ikke er masse krydder (salt).

og så skal de jo holde seg unna
melkeprodukter  (1år) (syrnet melkeprodukter fra 10mnd alder)
honning
nøtter  (4år)
jordbær (2år)

oooog, ja, var det eg kom på i farten... [;)]

Back
Topp