Make sure, kjent for skyggestreker?

Nannamor

Flørter med forumet
Veldig murringer, strekk i lårene og sliten korsrygg, har gjort at jeg kaster meg i testekjøret, selv om vi har hatt en lang prøvepause og jeg ikke aner når eggløsning var. Venter mens om ca 6-7 dager.
Har aldri vært gravid, men har fått noen «skyggestreker» opp gjennom årene. Men har en rar følelse som jeg aldri har hatt før nå om dagen, men jeg er likevel pessimist og tenker det bare er en skygge.
Må bare spørre.
Liker dere best testene fra babyplan eller makesure?

Vedlegg

• 745760C4-7EFF-4913-85AA-006BFC293F2F.jpeg
    745760C4-7EFF-4913-85AA-006BFC293F2F.jpeg
    34,1 KB · Visninger: 1.640
  • 76DAE9D6-7C19-4E1E-9582-D5ECB9CB6613.jpeg
    76DAE9D6-7C19-4E1E-9582-D5ECB9CB6613.jpeg
    41,5 KB · Visninger: 1.312
Ja, dessverre. Denne fikk jeg på tirsdag, og idag var clearblue tidlig test helt negativ...

Vedlegg

• 159D7F67-70A0-483F-B475-DC5743E7C392.jpeg
    159D7F67-70A0-483F-B475-DC5743E7C392.jpeg
    20 KB · Visninger: 1.449
Ja, dessverre. Denne fikk jeg på tirsdag, og idag var clearblue tidlig test helt negativ...
Æsj så kjedelig. Trodde kanskje de var bedre enn babyplan, men altså ikke. Det beste er jo å se om TR dukker opp eller ikke, men det er jo i tillegg så gøy å teste:facepalm:

Tok en babyplan i går, som også viser skygge...

Edit: Det blir veldig dårlige bilder her inne? :wideyed:

Vedlegg

• FB5DB9F2-0624-4473-BE7A-F62039A5F92E.jpeg
    FB5DB9F2-0624-4473-BE7A-F62039A5F92E.jpeg
    18 KB · Visninger: 1.275
Last edited:
Jeg foretrekker make sure. Aldri fått skygger på verken BP eller Make sure, jeg da. Tror kanskje enkelte produserer noe hormoner som gjør at de er mer sannsynlig å få skygger, for det virker som om de som ofte får skygger, får det på nesten alle tester en eller annen gang ila syklusen. Ville ikke tatt en strek på alvor før den var klart rosa, og at det kom opp på flere tester. :)

Jeg foretrekker make sure. Aldri fått skygger på verken BP eller Make sure, jeg da. Tror kanskje enkelte produserer noe hormoner som gjør at de er mer sannsynlig å få skygger, for det virker som om de som ofte får skygger, får det på nesten alle tester en eller annen gang ila syklusen. Ville ikke tatt en strek på alvor før den var klart rosa, og at det kom opp på flere tester. :)
Har ikke fått så mange skygger jeg heller, men de har ikke hatt vært så sterke som nå. Så får bare vente å se:)

Veldig murringer, strekk i lårene og sliten korsrygg, har gjort at jeg kaster meg i testekjøret, selv om vi har hatt en lang prøvepause og jeg ikke aner når eggløsning var. Venter mens om ca 6-7 dager.
Har aldri vært gravid, men har fått noen «skyggestreker» opp gjennom årene. Men har en rar følelse som jeg aldri har hatt før nå om dagen, men jeg er likevel pessimist og tenker det bare er en skygge.
Må bare spørre.
Liker dere best testene fra babyplan eller makesure?
Aldri hatt skygge på make sure men har det på BP. Så foretrekker definitivt første :p

Æsj så kjedelig. Trodde kanskje de var bedre enn babyplan, men altså ikke. Det beste er jo å se om TR dukker opp eller ikke, men det er jo i tillegg så gøy å teste:facepalm:

Tok en babyplan i går, som også viser skygge...

Edit: Det blir veldig dårlige bilder her inne? :wideyed:
Håper virkelig at det er babystreker for deg :Heartred
Jeg har tatt HCG blodprøve idag, men regner med at den også kommer tilbake negativ...

Håper virkelig at det er babystreker for deg :Heartred
Jeg har tatt HCG blodprøve idag, men regner med at den også kommer tilbake negativ...
Ja det hadde jo ikke kunnet vært bedre, om det viste seg å være en spire. Men etter mange år uten en positiv test, har jeg lite tro.
Krysser fingrene for deg også:Heartred

Jeg har aldri fått skygge på makesure. Og når jeg har vært i tvil så har jeg tatt bilde å prøve å redigere lyset og har aldri fått skygge..

Men idag, kan jeg se skygge/strek... ser d mye bedre i virkeligheten. Tok to stk på forskjellig urin. Legger ved bilde både redigert og vanlig. Men streken kommer ikke så godt frem på bilde her som i virkeligheten.
Tok en metode tidlig den var negativ. Så e aner ikke hva som skjer

Kvaliteten er så elendig så vet ikke om dere ser. Vi ser iallefall og aldri sett før.

Vedlegg

• 20210304_173930.jpg
    20210304_173930.jpg
    13,9 KB · Visninger: 1.262
  • 20210304_174359.jpg
    20210304_174359.jpg
    14,2 KB · Visninger: 1.207
Jeg har aldri fått skygge på makesure. Og når jeg har vært i tvil så har jeg tatt bilde å prøve å redigere lyset og har aldri fått skygge..

Men idag, kan jeg se skygge/strek... ser d mye bedre i virkeligheten. Tok to stk på forskjellig urin. Legger ved bilde både redigert og vanlig. Men streken kommer ikke så godt frem på bilde her som i virkeligheten.
Tok en metode tidlig den var negativ. Så e aner ikke hva som skjer

Kvaliteten er så elendig så vet ikke om dere ser. Vi ser iallefall og aldri sett før.
Jeg ser strek, tror det kan være noe på gang. Jeg har aldri opplevd å få skyggestrek, verken på make sure eller babyplan, uten at jeg har vært gravid:)

Jeg ser strek, tror det kan være noe på gang. Jeg har aldri opplevd å få skyggestrek, verken på make sure eller babyplan, uten at jeg har vært gravid:)

Ååå:happy093 eneste er at jeg da ikke skjønner noe av syklusen pga ppille stopp, ppille surr og bortfallsblødning. Men uansett, ja aldri opplevd det på makesure før og nå fikk jeg det på 2 stk. Den jeg tok for noen dager siden var d ikke skygge på heller ikke etter den var tørr. Jeg får vente noen dager å teste igjen så ser vi hadde vært gøy om den var positiv nå, da jeg ikke aner syklus osv :cool05:Heartred

Jeg har fått det denne syklusen ... men håper så klart det er babystrek for din del! :Heartred

Vedlegg

• A6A7702A-B806-43DB-A44B-8DB4C8A2F933.jpeg
    A6A7702A-B806-43DB-A44B-8DB4C8A2F933.jpeg
    28,3 KB · Visninger: 1.001
  • 895A4C87-112F-4390-8183-170E43ED8A31.jpeg
    895A4C87-112F-4390-8183-170E43ED8A31.jpeg
    17,7 KB · Visninger: 1.006
Jeg har fått det denne syklusen ... men håper så klart det er babystrek for din del! :Heartred
Man ber jo såklart om å bli skuffet, når man tester før mens. Så det er jo bare teit, men jeg blir ikke lenger like skuffet, da vi har prøvd så lenge. Men håpet forsvinner jo aldri:rolleyes:

Man ber jo såklart om å bli skuffet, når man tester før mens. Så det er jo bare teit, men jeg blir ikke lenger like skuffet, da vi har prøvd så lenge. Men håpet forsvinner jo aldri:rolleyes:
Joda, det er veldig sant! Men noen får jo en faktisk positiv test så tidlig som 8 DPO. Så det er ikke rart man slipper testegalskapen løs :wacky: Denne testen er fra 10 DPO forresten! Begynte å spotte i dag 11 DPO :( Så ja. Hvis man noen gang lærer å vente med å teste til IKM så er jo det et skikkelig klapp på skulderen :hilarious:

Håper det blir babystrek på deg :Heartred

Joda, det er veldig sant! Men noen får jo en faktisk positiv test så tidlig som 8 DPO. Så det er ikke rart man slipper testegalskapen løs :wacky: Denne testen er fra 10 DPO forresten! Begynte å spotte i dag 11 DPO :( Så ja. Hvis man noen gang lærer å vente med å teste til IKM så er jo det et skikkelig klapp på skulderen :hilarious:

Håper det blir babystrek på deg :Heartred
Ja, er noen som får tidlig strek. Kjenner det er litt frustrerende denne gangen, da jeg ikke vet nøyaktig når el var:wacky: Har ikke tenkt på prøving eller noe de siste månedene, så tok bare en test da jeg følte meg litt annerledes enn jeg pleier. Pleier å få positiv el test på ca CD12-13. Så hvis dette stemmer, så må jeg være rundt 7/8 dpo i dag. Men aner jo ikke....
Æsj så kjedelig med spotting da! Men det betyr jo ikke nødvendigvis at mens har ankommet. Har du prøvd lenge?

Tok en el test, for det har jeg ikke tatt denne syklusen. Jeg har alltid sykluser på 26-30 dager, som oftest 29 dager.
Vet at lh testene svinger i løpet av syklusen, og stiger ofte før mens. Men syntes bare denne var ganske sterk, altså ikke positiv, men sterk. Er jo enda ca en uke til mens, og dette var på veldig blank kveldsurin.
Hvis det har seg slik at egget ikke har sluppet, da blir jo syklusen forskjøvet? Den lengste syklusen jeg har hatt var på 31 dager. Og jeg sluttet på p pillen for litt over fem år siden, så har vært igjennom noen sykluser.
Dette er wondfo el test, som har mye svakere streker enn babyplan.

Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette, men jeg fikk da slukket testetrangen litt:hilarious:

Vedlegg

• 46522FB5-325F-468B-9F53-65C4C25EF9F0.jpeg
    46522FB5-325F-468B-9F53-65C4C25EF9F0.jpeg
    52,9 KB · Visninger: 465
Jeg tror mange som har positive tester veldig tidlig opplever kjemisk graviditet, altså en veldig tidlig spontanabort. Streker som man i etterkant tenker har vært skyggestrek eller tullestrek kan faktisk ha vært en reaksjon på HCG, men som forsvinner fort når det ikke går veien allikevel...

Det var nok bare skygger, litt som forventet. Venter med neste test til midten av neste uke tenker jeg, så får jeg se hvordan det ligger an da.

Vedlegg

• 8651BAAB-ED04-47F6-8880-CCCC02C7A69B.jpeg
    8651BAAB-ED04-47F6-8880-CCCC02C7A69B.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 860
  • 2CF1E14D-D4A5-49B1-8EAE-778A239CC46D.jpeg
    2CF1E14D-D4A5-49B1-8EAE-778A239CC46D.jpeg
    24,9 KB · Visninger: 811

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp