Make sure falsk positiv?

Det høres sykt merkelig ut, står det noe på esken om noen du kan klage til? Jeg skjønner godt du blir frustrert med disse testene. Hvis det først kom strek i midten og så spredte seg så kan det jo hende det er babystrek. Du har ikke lagt den inntil en annen test? For fargestoffet kan smitte over.
Ja, det er nettopp det som er så frustrerende! o_O Streken i midten kom først ja, deretter de tynne på siden. Ingen tester lå inntil/ved siden av. Brukte samme urin på en ny test 10 min etterpå og der fikk 1/3 farge etter 10 min. Blir ikke klok.. en venninne hadde noen apotek1 strimler jeg nå har fått hentet, så får prøve de i morgen. Å vurdere en time hos lege for blodprøve så jeg får svar svart på hvitt! Er jo nesten så man blir gal av dette.. ang dpo er jeg usikker, men jeg jeg vet eggløsningen var i fære helgen 8-10, mormunnen var delvis lukket på fredagen og helt åpen på lørdagen. Så er kanskje tidlig enda altså og derfor kluss. Vil tro de første testene jeg fikk som var positiv må ha vært pga Lh hormon etter eggløsning, det føles ut som den eneste fornuftige konklusjonen nå.. med mindre egge festet seg veldig tidlig og eggløsningen allerede var på fredag 8ende. For de nyere strekene har vært sterkere enn de jeg hadde tidligere.. beklager langt svar

Greit å få målt hos legen, tenker jeg. Enig i at testen på siste bilde ser defekt ut. Spennende med dagens test!

Greit å få målt hos legen, tenker jeg. Enig i at testen på siste bilde ser defekt ut. Spennende med dagens test!
Metode sin var negativ og Make sure sin ble positiv 3 min over tiden, men igjen, da er den jo teknisk sett ugyldig. Har bare ikke vært borti at de har blitt positive selv etter tiden, kun skjedd nå de siste 1,5 ukene. Å jeg har brukt disse testene hver måned over en laaang periode. Derfor jeg blir så usikker. Men lege er nok det eneste som kan gi meg sikkert svar ja!

Metode sin var negativ og Make sure sin ble positiv 3 min over tiden, men igjen, da er den jo teknisk sett ugyldig. Har bare ikke vært borti at de har blitt positive selv etter tiden, kun skjedd nå de siste 1,5 ukene. Å jeg har brukt disse testene hver måned over en laaang periode. Derfor jeg blir så usikker. Men lege er nok det eneste som kan gi meg sikkert svar ja!
Jeg har hørt det er flere som har fått falske streker med make sure. Kanskje greia er at det blir for mye rester av det stoffet som reagerer på lh, for de produserer ko begge deler. Kanskje de produseres med samme utstyr slik at det blir en batch i ny og ned som får litt av begge når de skifter :confused005 Det er ikke godt å si. Jeg ville nok bestilt time hos legen hvis mensen ikke dukker opp og testene fortsetter sånn.

Leste på pakken nå, og det står at det kan skje at de viser noe feil resultat etter 5 min, men syns streken var overraskende kraftig til å komme etter 3 min. Deler av streken er veldig mørk og resten er lys, synes ikke så godt på bildet pga lys og dårlig kamera. Men det er altså en hel strek der, ikke en halv.

Vedlegg

• IMG_3035.png
    IMG_3035.png
    8,2 MB · Visninger: 293
  • IMG_3037.jpeg
    IMG_3037.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 288
  • IMG_3038.jpeg
    IMG_3038.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 301
Jeg har hørt det er flere som har fått falske streker med make sure. Kanskje greia er at det blir for mye rester av det stoffet som reagerer på lh, for de produserer ko begge deler. Kanskje de produseres med samme utstyr slik at det blir en batch i ny og ned som får litt av begge når de skifter :confused005 Det er ikke godt å si. Jeg ville nok bestilt time hos legen hvis mensen ikke dukker opp og testene fortsetter sånn.
Ja, det er jo en mulighet, men de jeg har sett hvor det har vært utydelig strek på så har de vært veldig svake. Mine er temmelig sterke irl, derfor jeg ikke skjønner bæret. (Se siste bildene jeg la ut over kommentaren din - de er igjen, sterkere irl). Tenker at jeg ikke orker å gruble mer, jeg har fri i morgen, så da blir det blodprøve hos legen så jeg får lagt den død! Satser på svar før helgen da :)

Ja, det er jo en mulighet, men de jeg har sett hvor det har vært utydelig strek på så har de vært veldig svake. Mine er temmelig sterke irl, derfor jeg ikke skjønner bæret. (Se siste bildene jeg la ut over kommentaren din - de er igjen, sterkere irl). Tenker at jeg ikke orker å gruble mer, jeg har fri i morgen, så da blir det blodprøve hos legen så jeg får lagt den død! Satser på svar før helgen da :)
De ser jo veldig positive ut da, kanskje det bare er dårlig fargestoff. Normalt sett skal jo streken være jevn, men det er sykt merkelig at du får det samme på alle strekene.

Den metode testen er det fremdeles ingenting på den litt etter tiden? Makesure sine er vel vanlige tester og ikke tidlig tester? Så da burde det jo vist på metode testen også tenker jeg.

Krysser fingrene for deg!

De ser jo veldig positive ut da, kanskje det bare er dårlig fargestoff. Normalt sett skal jo streken være jevn, men det er sykt merkelig at du får det samme på alle strekene.

Den metode testen er det fremdeles ingenting på den litt etter tiden? Makesure sine er vel vanlige tester og ikke tidlig tester? Så da burde det jo vist på metode testen også tenker jeg.

Ja, veldig merkelig, må kol bare få tatt blodprøve rett og slett!
Make sure er på 25, litt usikker på metode sine, men av hva jeg har googla meg igjennom via forum tråder så slår de veldig tregt ut. Nesten på lik linje som rfsu sine test strimler. De nekter jeg å prøve, da jeg gikk gravid med yngste så testet jeg med de først, og streken var sinnsykt svak i forhold til andre tester. Med eldste leste jeg av testen etter 5 min, skulle gå å kaste den i søpla, da var den positiv og jeg ble helt paff. Dro til legen og fikk positiv der også. Hun er nå 8,5 år. Så derfor jeg blir så usikker. Jeg hadde intens stikking i venstre side av magen i går, minna om forverret ligamentsmerter. kom ut av det blå mens jeg lå i senga med yngste på 3,5år. Så lurer nesten på om kanskje det heller er noen cyster på eggstokken eller noe, dersom det ikke er graviditet. Hmm..

Leste på pakken nå, og det står at det kan skje at de viser noe feil resultat etter 5 min, men syns streken var overraskende kraftig til å komme etter 3 min. Deler av streken er veldig mørk og resten er lys, synes ikke så godt på bildet pga lys og dårlig kamera. Men det er altså en hel strek der, ikke en halv.
Veldig lett å se at disse testene er defekte da streken ikke er jevn. Jeg ville kjøpt digital test. Da får du det riktige svaret. Disse strimmel testene er for oss som tester ofte og tester gjerne med en sånn før en eventuelt digital. Men jeg skjønner frustrasjonen din! Uansett så er det sånn som skjer, også kan du jo sende inn en klage. Kanskje du får en eske med nye tester ;)

Oppdatering på forrige svaret, ny metodetest, negativ, men svak strek etter tiden. Den andre metodetesten tatt tidligere i dag er blenda. Så jeg har nå 2 blenda metodetester og 2 med svak strek etter tidsfrist. Blir godt å få mer svar i morgen.

Jeg kaster testene når de når tidsfristen og ser ikke mer på dem igjen. Jeg vet at om jeg hadde sett noe etter tidsfristen ville jeg blitt sprø. Alt som skjer etter tidsfristen er ugyldig uansett :)

Jeg kaster testene når de når tidsfristen og ser ikke mer på dem igjen. Jeg vet at om jeg hadde sett noe etter tidsfristen ville jeg blitt sprø. Alt som skjer etter tidsfristen er ugyldig uansett :)
Nei, det er bare for at produsenten skal sikre seg mot diverse ting. Den kan ikke plutselig bli positiv etter fristen uten tilstedeværelse av hcg. Hvis streken er grå er det en skyggestrek, hvis streken er synlig rosa så er det utslag på hcg. Dette er det en lege som har sagt til meg.

Nei, det er bare for at produsenten skal sikre seg mot diverse ting. Den kan ikke plutselig bli positiv etter fristen uten tilstedeværelse av hcg. Hvis streken er grå er det en skyggestrek, hvis streken er synlig rosa så er det utslag på hcg. Dette er det en lege som har sagt til meg.
Okei, jeg orker ikke for mye falske forhåpninger, så jeg lar den ligge i søpla :hilarious:

Back
Topp