make form som avent tutten

VilSåGjerne

Forumet er livet
vi bruker bare avent her men etter programmet på tv hinn dagen så vurderer vi jo selvfølgelig å bytte ut flaskene hannes med noe anna,men............. kjøpte tutene til mam i går, siden de passer aventflaskene men dette nektet han å ta.

så eg e no på jakt etter noe som e likt avent tutene....noen som vet ka eg kan prøve då????
tenkte eg skulle prøve å finne noen sutter han tar før eg blakker meg på flasker........

Dr Browns sine e like [;)]

forbrukerrådet eller ka d no heter.
fikk ikke det med meg sjøl men aventflaskene er giftige, de får ikke selge i danmark lenger pga giftstoffene.

for all del det kan jo være litto verdrevent dette her men....det var kreftframkallenede og kan få vanskeligheter med å få barn.

nabojenta våres har kreft- hun brukte aventflasker når ho var baby. kan d ha sammenheng med flaskene????? kem vet

ORIGINAL: IshavsPia

Dr Browns sine e like [;)]

flott då må eg prøve det[:D]tusen takk[:D]

Nå har ikke jeg sett eller lest noe om det her.

Men hva hjelper det å bytte ut smokkene på flaskene hvis det er selve flaskene som er "giftige"? [&:]

ORIGINAL: Azoria

Men hva hjelper det å bytte ut smokkene på flaskene hvis det er selve flaskene som er "giftige"? [&:]

Jepp, det er flaskene som inneholder dette giftstoffet, ikke smokkene.

ORIGINAL: mammahege

ORIGINAL: Azoria

Jepp, det er flaskene som inneholder dette giftstoffet, ikke smokkene.

vet det,men før eg kjøper inn flasker så ville eg prøve tuttene først på aventflasken, for avent tuttene er og giftige har eg forstått......

må spørre for å være helt sikker: smokkene til aventflaskene, er de giftige de også???? eller bare flaskene???
kanskje eg kan få fatt i de flaskene til avent som IKKE inneholder de stoffene

nederste bilde:
http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6782057

ORIGINAL: Annicken*

Det er kun flaskene!
Så tror MaM flaskene er "trygge", og der kan du jo bruke avent smokkene[;)]

ja då e den saken grei[:D] men såg no at de har fått aventflaskene uten dette stoffet også...... får sjekke på butikkene i dag=)
tusen takk for hjelpen[:D]

Men hvordan kan smokkene inneholde bpa når de er laget av silicone? Skjønner ikke helt det jeg men... Er det ikke hard plasten som skal inneholde det? Mener de at det beskyttelses dekselet er laget av det da eller?

Det er FLASKENE som inneholder gift.
IKKE tutene.

Så det er jo null poeng i at du bytter tutene!

Men hvordan kan man vite om man har avent flaske med eller uten gift?
Det står jo ikke noe på flaskene....

ORIGINAL: VilSåGjerne

må spørre for å være helt sikker: smokkene til aventflaskene, er de giftige de også???? eller bare flaskene???
kanskje eg kan få fatt i de flaskene til avent som IKKE inneholder de stoffene

nederste bilde:
http://nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6782057

Jeg trodde det bare var Philips Avent Airflex som var å få [8|] De står jo på "safe-listen" på linken...... Ble ihvertfall litt lettet, for jeg vet at de er de vi har kjøpt og brukt. (kastet nå, siden hun er ferdig med flaske)

7 av 11 smokker kan avgi miljøgift
I narresmokker er det den harde plasten som kan være laget av polykarbonat og som kan avgi miljøgift. Sugedelen er som regel laget av silikon eller latex, som regnes som trygge materialer av de fleste.
Det er smokker av merker: Baby Nova, Difrax, Avent, Ortodent, Boots og Rock Star Baby som inneholder bisfenol A.

(hentet fra tv2hjelperdeg)

Det er den harde plasten som kan være farlig. Ikke suttedelen

ORIGINAL: Mamsen til 2..

Hvis du husker om innpakningen var gul eller hvit er det en måte tror jeg... De som har hvit pkning inneholder det sånn som jeg skjønte. De med gul pakning selges ikke alle plasser...

Den her står jo under Her er de BPA-frie produktene:

Såg gjennom flaskene våre nå, vi har noen som står PHILIPS på nede og noen som står Made in England på.
Det er Avent Naturally eller noe som står på.
Men de andre er lik den på bildet over.

Tror jeg bare kaster de som står Made in England på....(?)

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: Mamsen til 2..

Hvis du husker om innpakningen var gul eller hvit er det en måte tror jeg... De som har hvit pkning inneholder det sånn som jeg skjønte. De med gul pakning selges ikke alle plasser...

Jeg har aldri sett de med gult på en gang..
Så det vil jo si at alle flaskene vi har inneholder det.............?

Back
Topp