Majones

Linda.B

Forelsket i forumet
Jeg har så fryktelig lyst på rekesalat, men er så usikker om jeg skal tørre å spise majones, jeg har holdt meg borte fra det så langt.. Men så spør jeg her da, om det er mange som fortsatt spiser majones, eller om dere holder dere unna??

Ja jeg begynner å bli litt gal.. Og nå tenkte jeg at fader heller hvor farlig kan det være da.. Norsk mat skal jo være trygg.. Jeg har bare hørt man skal være forsiktig med det siden det brukes råe egg.. Men jeg skal ha litt i kveld.. Gæærrrnn.. Tihi[:D]

Det jeg pleier å ha på skivene mine er: majones, servelatpølse og så majones oppå der igjen...[;)] Ikke hørt noe om at en ikke bør spise majones nei. Men tror ikke det skader. 

Da har jeg lagd hjemmelaget rekesalat og det var NAMNAM.. Så takk for alle svar, majonesen går ned på høykant nå:)

Kose deg det du kan du[;)] Etter fødselen så tenker jeg at vi bør være mer forsiktige med hva vi putter i munnen.

Majones har jeg spist en del av ja.. er det farlig da?

jeg nyter majonesen min jeg og, etetr at jeg ble trygg på at det var helt ok.

Jeg skal snart lage meg eggesalat.. nam-nam-nam. :)

Spiser Majones så å si hver dag jeg også, spiser å en del salami :p
Tror ikke på at alt er så farlig å spise spessielt ikke i Norge - før i tiden så endret de ikke kosthold å barna ble jo født da også.. : p

What??! Spiser majones nesten daglig jeg også, har aldri hørt at det skal være "farlig". Så det kommer jeg til å fortsette med også...hehe, er jo nesten avhengig[;)]

Det som er farlig med rå egg er salmonella. Norge har aldri hatt salmonella-tilfeller fra norske egg. De tilfellene som har vært har vært fra import-egg.. Derfor kan man også trygt bruke norske egg etter best-før datoen å lenge de ikke er råtne. Spis majones og remulade til det tyter ut av ørene deres, omså. Ikke farlig. [:D]

Spiser majones kjempeofte selv, helt hekta [:D]

ORIGINAL: Linda.B

Jeg har så fryktelig lyst på rekesalat, men er så usikker om jeg skal tørre å spise majones, jeg har holdt meg borte fra det så langt.. Men så spør jeg her da, om det er mange som fortsatt spiser majones, eller om dere holder dere unna??
Hvis man ikke skal spise majones o.l, så ligger jeg tynt an.
Jeg spiser så og si slt av slike italienske salater, rekesalat, kyllingsalat. U name it.. hehe..
Tror ikke vi skal være sååå hysteriske.. Spis majonesen din du og kos deg..

Her spiser jeg ALT[:D][:D][:D]

Bortsett fra rått kjøtt da... Men eller spiser jeg både salami og majones... nam nam...

jeg spiser masse majones he he[:D][:D] har ikke hørt at men ikke kan spise det

Back
Topp