Majalis

Jeg hører til Gjøvik og kjenner jeg blir veldig nervøs nå:( Hvem er denne legen?

Tror ikke du trenger å være nervøs - dette var ikke ment som skremsel altså :) Mange flotte jordmodøre der i hvertfall! :)

Men får du denne legen så be om en annen med en gang... det er mitt beste råd. Skal finne ut hva hun het(en av mine beste venninner hadde henne sist fødsel nemlig og hun husker nok hva hun het). Hun snakket gebrokken norsk, har mørkt, svært krøllete hår. Var fra Litauen, Latvia eller Polen(litt usikker) - du kjenner igjen henne i denne beskrivelsen hvis du ser henne :)

Huff, alt dere skal måtte gå gjennom! Håper du får en roligere periode fremover, slik at du får slappet av litt før fødselen.

Tusen takk - det håper jeg også :) Vi står jo midt oppi oppussingsjobjektet også, men jammen meg har vi(familie og venner) gjort at vi har kommet langt på denne ene uka vi har eid huset! Alt er revet innvendig, soverommet er ferdig(med unntak av parketten), gipsplater er satt opp or sparklet i hele underetasjen med unntak av våtrom. Rørlegger har vært og fikset på vannet og oblet i fra så kjøkkenet kan settes opp på motsatt side av veggen. Alle vinduer og dører er ferdigmalte.

Nå gjenstår det å male ferdig, montere kjøkkenet og få rørlegger til å snu rørene fra gamle kjøkkenet til andre siden av veggen, legge parkett, kle pipa og området under peisene med skifer, og male respatex-platene på de to badene samt å male i ytterste gangen og på toalettet. Og så må elektriker inn og legge inn litt nytt for det meste av stikk/oppheng var ikke jordet. Vi har ikke prioritert overetasjen nå, men alt som trengs der oppe er bestilt og ligger klart :)

Huff!! Ikke mye kjekt å lese om dette. Flott å se at du står på kravene og får noen til å høre på deg. Masse lykke til videre med deg og din lille og oppussing :)

Uff, det er liksom ikke nok at det skjer ting med graviditeten din hele vegen, men så skal du også møte på ei skikkelig fæl dame i samme slengen. Bra de har forstått at dere ikke vil ha hun rundt dere da. Ser for meg en skikkelig skrekk fødsel der alle skal være sure og bare gjøre det man er der for - å føde - humor og alt annet er ulovlig. Nei, den dama der høres ikke vettug ut. Håper det ikke finnes sånne folk der jeg skal føde!

Jeg hadde kasta den dama rett ut.. men hvordan føler du deg i dag? :-)

Håper du har fått en god natt søvn og ellers føler deg bra *stoooooreklemmen*

Jeg hadde kasta den dama rett ut.. men hvordan føler du deg i dag? :)

Var vel det jeg gjorde i går, bare ikke fysisk ;)

Vel.. hatt vonde magesmerter i hele natt og diare - sikkert en stressreaksjon på hele opplegget. Fortsatt de samme magesmertene nå, men jeg får bare utgå fra at det er normalt.

Huff... Du er sterk kjære deg... Vet ikke hva jeg skal si til deg annet enn at jeg unner deg at det løser seg på den ene eller andre måten snart!...

Nå tror jeg dette var dråpen som fikk begeret til å renne over - første gang jeg har "bitt fra meg" i ren aggresjon. Jeg er jo vanligvis ganske rolig av meg og det skal mye til at jeg tar igjen slik jeg gjorde. Jobber i psykiatrien selv så tålmodigheten min skorter det ikke på ;)

Husker ikke helt navnet hennes, men hun er fra Litauen eller Latvia eller noe og har mørkt, svært krøllete hår, snakker noe gebrokken norsk. Har du møtt på henne så glemmer du henne ikke, for å si det slik, hehe... Skal sjekke med en venninne av meg for hun var borti henne da hennes 3.barn ble født i fjor - og hun hadde da tatt beslutninger under fødselen som min venninne hadde reagert på da hun hadde født 3 ganger før. Det hele endte med an baby som de slet med å få liv i igjen, men det gikk heldigvis bra :) Jeg visste ikke at det var "cruella devil" som hadde vært lege under hennes siste fødsel, det fant jeg ut i dag. At hun i det hele tatt får lov til å praktisere irriterer meg grenseløst. Jeg og mannen min har bestemt oss for å klage på henne til høyere instans. Vi er nok neppe de første til å reagere på henne og jeg tviler på at vi blir de siste - så noen må rett og slett ta ansvar for å klage på henne, tenker jeg. Eller hva synes dere?

Mannen min sa til "cruella devil" at du kan IKKE bruke latex eller Hibutane da min kone er allergisk mot det. Da ble hun skikkelig sint på han - han kunne ikke sitte der og fortelle henne hvordan hun skulle gjøre jobben sin! Min mann er også slik at han takler stress med vitser og humor, så mens jeg stod bak gardina og kledde på meg så fortalte han jordmor at han hadde vært inne til en hjernescanning tidligere på dagen. Da "brøt legen inn" og spurte om det var noe galt med han. Hvorpå min mann fleipet og svarte; nei, de ville bare sjekke om det var noe igjen der oppe. Da klikket det for "cruella devil"... Fikk da grei beskjed om at man skal ikke komme med vitser eller fleiper , så snudde hun ryggen til han og kroppspråket hennes var ikke til å misforstå. Jeg sa da til henne at folk takler stress forskjellig og det kan da umulig være noe å klikke for at min mann kommer med en fleip. Jordmor som var tilstede signaliserte til oss at hun var enig med oss, men hun turte nok ikke å "bryte inn" - hun skal jo tross alt forholde seg til henne senere også, så det har jeg full forståelse for.
I samtalen etterpå medgav jordmor seg i at hun var enig med oss og at vi ikke var de første til å reagere på henne.
Jeg hadde klandret henne for livet dersom hun hadde gjort en feilbedømmelse som førte til at noe skjedde med min sønn. Mannen min ville nok rive hodet av henne der og da egentlig....

Vet akkurat hvem lege du mener! Denne dama er ikke helt vel bevart. Hadde en exu. I Jan 2012 hvor eggledren min sprakk og jeg mistet store mengder blod. Jeg var så "heldig" at dette vesenet opererte meg.
Da hun kom inn til meg etter operasjonen sa hun : jeg håper du skjønner nå at du ikke kan bli gravid igjen de første ÅRENE?!! (Hun la til grunne at jeg har hatt SF begge svangerskap, og hatt tre MA, og da den exu. ) men det er vel ikke opp til henne? Hun mente at vi skulle vente minst tre år før vi prøvde igjen. Så når jeg møtte henne når jeg skulle på sjekk for litt sien så turte jeg nesten ikke se på henne.

Men hun er vel den eneste på Gjøvik jeg ikke har bare gode ord om. Resten av gjengen der er helt fantastisk! Nå har jeg vært der i begge tidligere svangerskap og vært innlagt flere ganger så har stort sett vært borti de fleste. Og super hyggelige damer:)

Min venninne fødte i februar å hadde heller ingen god opplevelse med henne 2 ganger i svangerskapet sitt. Så hun bør kanskje ikke være der når det er så mye klager på henne, å jordmødrene ser det.

Det er Liv vi har hatt samtaler med nå også, hun er dyktig :smile Masse lykke til. Og takk for beskrivelsen av den legen, da skal jeg prøve å holde meg unna henne... :happy119

Vet akkurat hvem lege du mener! Denne dama er ikke helt vel bevart. Hadde en exu. I Jan 2012 hvor eggledren min sprakk og jeg mistet store mengder blod. Jeg var så "heldig" at dette vesenet opererte meg.
Da hun kom inn til meg etter operasjonen sa hun : jeg håper du skjønner nå at du ikke kan bli gravid igjen de første ÅRENE?!! (Hun la til grunne at jeg har hatt SF begge svangerskap, og hatt tre MA, og da den exu. ) men det er vel ikke opp til henne? Hun mente at vi skulle vente minst tre år før vi prøvde igjen. Så når jeg møtte henne når jeg skulle på sjekk for litt sien så turte jeg nesten ikke se på henne.

Men hun er vel den eneste på Gjøvik jeg ikke har bare gode ord om. Resten av gjengen der er helt fantastisk! Nå har jeg vært der i begge tidligere svangerskap og vært innlagt flere ganger så har stort sett vært borti de fleste. Og super hyggelige damer:)

Herregud! Godt det ikke bare er vi som har reagert på henne! Og nei - hun har vel absolutt ikke noen ting med å gjøre om når dere vil prøve igjen. Håper du har gitt beskjed om du ikke vil ha henne som lege under fødselen?

Signerer andre avsnitt - trivelige mennesker der :) Men man blir jo veldig engstelig for at det finnes mer enn en "cruella devil" der da, hehe...

Det er Liv vi har hatt samtaler med nå også, hun er dyktig :smile Masse lykke til. Og takk for beskrivelsen av den legen, da skal jeg prøve å holde meg unna henne... :happy119

Tusen takk! Det var godt å høre :)

Ja, jeg vil anbefale deg å holde deg langt unna henne altså... Det er først nå det kommer fram i samtaler med venninner og bekjente som har født på Gjøvik at det faktisk er denne dama hver gang jeg hører om dårlige opplevelser der! De må da vel ha gitt henne noe slags tilsnakk???

Ja, du Majalis du Majalis. For meg føles det som om du har vert i fødsel i ukesvis. Tror kansje kroppen din er minst like forvirret som deg. Når den egentlig hadde tenkt å føde, stoppet de fødselen din. Og etter det vet den liksom ikke helt hva som skjer. Hehe.. Og for stakkars stakkars deg er det jammen ikke lett å vite. Men siden vannet har gått litt og du har åpning, tror jeg kansje jeg hadde holdt meg unna sex. Las et sted, husker ikke helt hvor, men det sto at ved vannavgang burde man unngå sex. Sikkert pga infeksjoner.

Med min nr.2 gikk vannet sånn delvis. Jeg var vel i uke 39 tenker jeg.. Ingen rier i det hele tatt. Ikke en kynner engang! Ingenting!!! De sa at jeg måtte ut å gå turer osv og at jeg ikke trengte bekymre meg for fostervannet for det ble produsert fostervann hele tiden. Så ut på tur bar det... Hodet var ikke festet heller.. Alle jeg møtte ble super stresset og stresset meg fordi før var det slik at man ble hentet i ambulanse og måtte ligge flat om ikke hodet var festet og vannet gikk. Jeg ble redd, sliten og tom..
Disse to dagene var de lengste i mitt liv og nok til å psyke meg helt ut!! (Grein og tryglet om keisersnitt bare for å bli ferdig.. )
da bestemte de seg for å sette meg i gang og etter 2 piller kom lillegutt.

Hadde jeg vert deg hadde jeg villet hatt noen svar.. Sånn at du vet hva du har å forholde deg til.
- Har de tenkt å sette deg i gang etter en viss tid hvis ikke det starter selv? Eller vil de bare at du skal gå helt ut..?
- Og når vil de at du skal ringe. Helt konkret.. Ring når du har kynnere med så og så lang tid mellom osv.. Da er det lettere for deg å holde motet oppe.
Du har også lov å ringe å si det som det er.. Si at du er helt totalt utslitt og vet ikke opp og ned på deg selv lenger. Kan du ikke kontakte hun jordmora med etterutdanning som du hadde en samtale med og prøve å få noen svar? Lettere å forholde seg til en person og ikke forklare til hver eneste en som tar Tlf.. Eller rett og slett ringe jordmoren din som du er på kontroll hos.. ?

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Ja, du Majalis du Majalis. For meg føles det som om du har vert i fødsel i ukesvis. Tror kansje kroppen din er minst like forvirret som deg. Når den egentlig hadde tenkt å føde, stoppet de fødselen din. Og etter det vet den liksom ikke helt hva som skjer. Hehe.. Og for stakkars stakkars deg er det jammen ikke lett å vite. Men siden vannet har gått litt og du har åpning, tror jeg kansje jeg hadde holdt meg unna sex. Las et sted, husker ikke helt hvor, men det sto at ved vannavgang burde man unngå sex. Sikkert pga infeksjoner.

Med min nr.2 gikk vannet sånn delvis. Jeg var vel i uke 39 tenker jeg.. Ingen rier i det hele tatt. Ikke en kynner engang! Ingenting!!! De sa at jeg måtte ut å gå turer osv og at jeg ikke trengte bekymre meg for fostervannet for det ble produsert fostervann hele tiden. Så ut på tur bar det... Hodet var ikke festet heller.. Alle jeg møtte ble super stresset og stresset meg fordi før var det slik at man ble hentet i ambulanse og måtte ligge flat om ikke hodet var festet og vannet gikk. Jeg ble redd, sliten og tom..
Disse to dagene var de lengste i mitt liv og nok til å psyke meg helt ut!! (Grein og tryglet om keisersnitt bare for å bli ferdig.. )
da bestemte de seg for å sette meg i gang og etter 2 piller kom lillegutt.

Hadde jeg vert deg hadde jeg villet hatt noen svar.. Sånn at du vet hva du har å forholde deg til.
- Har de tenkt å sette deg i gang etter en viss tid hvis ikke det starter selv? Eller vil de bare at du skal gå helt ut..?
- Og når vil de at du skal ringe. Helt konkret.. Ring når du har kynnere med så og så lang tid mellom osv.. Da er det lettere for deg å holde motet oppe.
Du har også lov å ringe å si det som det er.. Si at du er helt totalt utslitt og vet ikke opp og ned på deg selv lenger. Kan du ikke kontakte hun jordmora med etterutdanning som du hadde en samtale med og prøve å få noen svar? Lettere å forholde seg til en person og ikke forklare til hver eneste en som tar Tlf.. Eller rett og slett ringe jordmoren din som du er på kontroll hos.. ?

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

hehe... tro meg, jeg føler også at jeg har vært i "gang" i ukesvis! Det er jo veldig tenkbart at kroppen min er like forvirret som meg, det har jeg ikke tenkt på at den kan være en gang. Kanskje til og med babyen er forvirret. Legger jo godt merke til ubehag og smerter, men nå vet jeg liksom ikke noe om hva jeg skal legge vekt på lenger. Sex har ikke vi hatt på lenge, dels fordi mannen innbiller seg at han stikker lillegutt i hodet og dels fordi min lyst absolutt ikke er tilstede. Men vi fikk forbud mot sex etter siste innleggelse på Lillehammer. Kan nok stemme det at det kan være fare for infeksjoner for jeg fikk også beskjed om å ikke bade i offentlig bad eller badekar blant annet.

De har antydet på Lillehammer om at hvis fødselen setter i gang igjen nå så stopper de den ikke. Og hvis den ikke "tar seg opp" innen en viss tid så var det snakk om å gi meg noe som kunne sette fart på det. Nå har det imidlertid vært så mye som har blitt sagt og vi klarer rett og slett ikke å få med oss alt, så jeg husker ikke helt "kriteriene" som måtte være til stede for at de setter det hele i gang på Lillehammer.

Nå har jeg heldigvis time til denne mirakel jordmoren til uka. Vi har notert ned masse spørsmål og jeg håper at hun kan gi svar så vi får noe mer konkret å forholde oss til. Nå føles det som om det har vært SÅ mange folk inne i bildet med ulike meninger så jeg kjenner at nå må jeg sette grensa og ha færrest mulig folk å forholde meg til. Har en fast gynekolog som jobber på Lillehammer. Han har en privat klinikk som er åpen på mandager. Han har fulgt meg i svangerskapet så godt han kan og han stoler jeg på, så jeg tenker at jeg tar en telefon til han i morgen i håp om å få noen svar som kanskje kan roe oss ned litt. Har også time på fredag til min faste gynekolog på Lillehammer. Hun har heldigvis begynt å skjønne at jeg trenger konkrete svar og ikke svar som blir vage og som kan tolkes på mer enn ett vis. Hun er imidlertid ganske så bestemt på at de ikke gjør noe som helst mtp å sette i gang eller slik før 34 fulgåtte uker(med mindre det skjer noe som gjør at de MÅ), og det er forsåvidt greit.

Jeg har gitt beskjed på Lillehammer at jeg ikke vil forholde meg til andre enn den ene gynekologen på Lillehammer ettersom jordmor på pol. alltid har en annen mening enn legen og det blir bare forvirrende. Dette har legen heldigvis gått med på :)

Back
Topp