Majalis

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Hvordan går det med deg stakkars? Skal si du er tøff! Må være svært krevende for psyken å ha det slik!

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Hvordan går det med deg stakkars? Skal si du er tøff! Må være svært krevende for psyken å ha det slik!

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli
Signerer denne! :-)

Jeg hadde akkurat tenkt å opprette en slik tråd. Signerer Sjokkabolla.

Hvordan står det til med deg nå? Er du innlagt og evt hvor? Det er virkelig ikke riktig at du skal gjennom så masse og i tillegg møte på så mye problemer og att og fram med beskjeder og innleggelser og hit og dit hele tiden. Du fortjenesr virkelig at de blir enige og at det roer seg ned snart, på den ene eller andre måten.

Tenker på deg Majalis!

Utrolig hvor mye denne jenta skal gjennom. Lykke til håper du snart får baby i armene å kan kose deg å slippe dette!!

Vi krevde ny lege i dag da samme som i natt var der fortsatt. Hun mente i går at vannet ikke var gått, cervix-lengden var plutselig over 3cm og helt lukket. I tillegg var hun virkelig "cruela devil" og oppførte seg stygt overfor oss og personalet - tror hun skal være glad for at mannen min ikke slo henne ned i går.

Kontaktet fastlege i dag tidlig da jeg har hatt vondt i hele natt og noe bare føltes rart ut. Da vi kom dit sa hun 5-7cm åpning(jeg fikk jo sjokk nesten). Ambulanse som skulle plukke oss opp på Gjøvik og kjøre oss til Lillehammer.

På Gjøvik tok de imidlertid oss inn og "cruella devil" møter opp og vil ha meg inn til sjekk. Jeg sa da til jordmor at vi krever annen lege, men jeg lot jm undersøke meg. Hun sier da at hun kunne kjenne at ytre del av cervix var helt åpen(men det er uevesentlig visstnok), indre del kunne hun kjenne ca 1,5cm åpning.

Ble så fraktet opp på føden og der ble det tatt ctg først - da møter "cruella devil" opp igjen og jeg sa da rett til legen på en høflig måte at vi ønsker annen lege etter hennes opptreden dagen før. Da ble hun rimelig sint og påstod seg at hun var eneste lege der... jm stod heldigvis på vår side og fikset annen lege. Ctg viste en del rie-aktivitet.

Ble tatt inn til ul undersøkelse osv. Da ble det bekreftet at livmorhalsen var nesten 1cm lang og 1,6cm åpen(indre del), ytre del av cervix var helt åpent. Vannet som lå under hodet til baby hadde sannsynligvis gått i går(noe "cruella devil" blånektet for i går), men babyen har klart å fylle det opp igjen. Hodet hans står helt nede i bekkenbunnen. Riene jeg har nå er modningsrier og det skulle jeg bare være glad for, sa de for da går fødselen gjerne raskere...

Legen i stad var helt enig i at "cruella devil" sine mål og funn i går absolutt ikke var riktige.

Hadde så ny ctg som viste samme status som ctg tatt med innkomst. Hadde også langt samtale med jordmor og hun tilbød meg å gå til en jordmor med en spesiell etteutdannelse for samtale. Rett og slett for å få ryddet opp og få ting litt på "knagger" i hodet og delvis planlegge fødsel. Har vært utsatt for bla overgrep så jordmor mente det var viktig å få noen som kunne lytte og så notert ned noen retningslinjer i forhold til det og fødsel. Jeg takket ja til tilbudet da jeg føler det har vært ekstremt mye stress, dårlig informasjon osv nå. Hvis det skulle være spørsmål angående fødsel eller barnets tilstand så vil jo hun kunne sjekke om alt er i orden samtidig.

Hvis jeg klarer å gå ut uke 36 nå så avtalte vi at jeg føder på Gjøvik og ikke Lillehammer.

Ble skrevet ut med sengeleie så nå er mannen satt i sving her!

Vi føler oss begge rimelig utslitte og er vel begge like frustrerte, oppgitte og leie av alt som har med leger og sykehus å gjøre. Nå blir det en rolig kveld her og så håper jeg inderlig på å få sovet litt i natt! :)

det var litt av en dag.. bra du har det fint og at du får oppfølging.. litt av en dritt lege du har møtt på.. tenker masse på deg, og håper alt ordner seg:)

Fy f... hvor mye dere har gjennomgått nå. Synes det er helt horribelt hva dere har blitt utsatt for. Blir så utrolig sint på deres vegne!!!

Men utrolig godt at det har begynt å ordne seg nå og at dere sto på deres og fikk en annen lege. Husker du hva legen heter? Tror nemlig jeg har vært borti den legen selv, og hun har heller ikke vært så veldig verken koselig eller virket som om hun har hatt noen kompetanse.

Masse, masse lykke til videre! Tenker på deg!! Stor klem til deg!

Åh, for noen ting dere skal gjennom da... Lykke til videre nå da!:-)

Uff for en behandling!!! Godt du fikk noen andre!! Masse lykke til og hold sengen :)

Så synd at du har blitt utsatt for dette, ikke bra... Jeg får kjempebra oppfølging på Gjøvik nå, men jeg er hos jordmødre, ikke lege. Har hatt samtale med ei veldig flink jordmor, mulig det er henne du skal ha samtaler med også, da hun har veldig mye samtaler med vordende mødre :) Masse lykke til med alt som skjer framover :)

Huff, alt dere skal måtte gå gjennom! Håper du får en roligere periode fremover, slik at du får slappet av litt før fødselen.

Uff, ingen god opplevelse. For ei lege, skjønner godt du gjorde det du kunne for å bytte.
Masse lykke til, får håpe lille holder seg inne litt til. Og at dere får noen rolige dager nå. :)

Huff, dette hørtes utrolig slitsomt ut. :( Ønsker dere masse lykke til.

Fy f... hvor mye dere har gjennomgått nå. Synes det er helt horribelt hva dere har blitt utsatt for. Blir så utrolig sint på deres vegne!!!

Men utrolig godt at det har begynt å ordne seg nå og at dere sto på deres og fikk en annen lege. Husker du hva legen heter? Tror nemlig jeg har vært borti den legen selv, og hun har heller ikke vært så veldig verken koselig eller virket som om hun har hatt noen kompetanse.

Masse, masse lykke til videre! Tenker på deg!! Stor klem til deg!

Nå tror jeg dette var dråpen som fikk begeret til å renne over - første gang jeg har "bitt fra meg" i ren aggresjon. Jeg er jo vanligvis ganske rolig av meg og det skal mye til at jeg tar igjen slik jeg gjorde. Jobber i psykiatrien selv så tålmodigheten min skorter det ikke på ;)

Husker ikke helt navnet hennes, men hun er fra Litauen eller Latvia eller noe og har mørkt, svært krøllete hår, snakker noe gebrokken norsk. Har du møtt på henne så glemmer du henne ikke, for å si det slik, hehe... Skal sjekke med en venninne av meg for hun var borti henne da hennes 3.barn ble født i fjor - og hun hadde da tatt beslutninger under fødselen som min venninne hadde reagert på da hun hadde født 3 ganger før. Det hele endte med an baby som de slet med å få liv i igjen, men det gikk heldigvis bra :) Jeg visste ikke at det var "cruella devil" som hadde vært lege under hennes siste fødsel, det fant jeg ut i dag. At hun i det hele tatt får lov til å praktisere irriterer meg grenseløst. Jeg og mannen min har bestemt oss for å klage på henne til høyere instans. Vi er nok neppe de første til å reagere på henne og jeg tviler på at vi blir de siste - så noen må rett og slett ta ansvar for å klage på henne, tenker jeg. Eller hva synes dere?

Mannen min sa til "cruella devil" at du kan IKKE bruke latex eller Hibutane da min kone er allergisk mot det. Da ble hun skikkelig sint på han - han kunne ikke sitte der og fortelle henne hvordan hun skulle gjøre jobben sin! Min mann er også slik at han takler stress med vitser og humor, så mens jeg stod bak gardina og kledde på meg så fortalte han jordmor at han hadde vært inne til en hjernescanning tidligere på dagen. Da "brøt legen inn" og spurte om det var noe galt med han. Hvorpå min mann fleipet og svarte; nei, de ville bare sjekke om det var noe igjen der oppe. Da klikket det for "cruella devil"... Fikk da grei beskjed om at man skal ikke komme med vitser eller fleiper , så snudde hun ryggen til han og kroppspråket hennes var ikke til å misforstå. Jeg sa da til henne at folk takler stress forskjellig og det kan da umulig være noe å klikke for at min mann kommer med en fleip. Jordmor som var tilstede signaliserte til oss at hun var enig med oss, men hun turte nok ikke å "bryte inn" - hun skal jo tross alt forholde seg til henne senere også, så det har jeg full forståelse for.
I samtalen etterpå medgav jordmor seg i at hun var enig med oss og at vi ikke var de første til å reagere på henne.
Jeg hadde klandret henne for livet dersom hun hadde gjort en feilbedømmelse som førte til at noe skjedde med min sønn. Mannen min ville nok rive hodet av henne der og da egentlig....

Så synd at du har blitt utsatt for dette, ikke bra... Jeg får kjempebra oppfølging på Gjøvik nå, men jeg er hos jordmødre, ikke lege. Har hatt samtale med ei veldig flink jordmor, mulig det er henne du skal ha samtaler med også, da hun har veldig mye samtaler med vordende mødre :) Masse lykke til med alt som skjer framover :)

Godt å høre :) Tror hun het Liv hun jeg skal til :)

Back
Topp