Maisgrøt....

Olive76

Forumet er livet
...fra nestle finnes ikke i danmark. Bare maisvelling. Og det er noe kliss. Så jeg har vært super-mor idag og har kokt grøt på maismel. Den ble ganske god. tilsatte lidt melkepulver i forhold til det vann jeg kokte grøten på. Og så ble den stort sett som nestle sin (bare lidt bedre fordi jeg selv kokte den)
Er jeg ikke flink?
[:)]

ORIGINAL: Actrine

oi kuuult! Så flink du er!! Hva var oppskriften???

Jeg oppfandt en oppskrift på stedet. 120 ml vann, 2 spiseskjeer med maismel. Kokte det. Heldte i tallerken. lot det kjøle lidt og tilsatte 3 måleskeer med mme-pulver. Det ga en ganske stor porsjon, men gustav den luring spiste neste opp[:D]
Må like tilføye at det også skal lidt olie i grøten.....

ORIGINAL: endeligguttemamma

wow... helt imponert..Flink du er[:D]

Er slave av grøtpakkene jeg... hvertfall til han blir stor nok til havregrøt og andre "vanlige" grøter[;)]
Her finnes det jo ikke velling fra 4 mnd.... det har jeg savna jeg[;)]
Handla ett stort lager av mme i sommer når vi var i DK, men tenkte ikke over vellingspulver[:D]

Skal hamstre mme når vi reiser hjem ja. Blir nødt til å fylle bilen. Men jeg er ikke begejstret for velling. I alle fall ikke når det er maisgrøt jeg (gustav) vil ha[;)]

Så flnik du var da....nå er jeg mektig imponert her!

såpass ja..

Kan man få kjøpt maismel i vanlig butikk?

vi har det ihvertfall der jeg jobber (meny)

jeg synes du  var kjempeflink olive [;)]

såpass ja..

Kan man få kjøpt maismel i vanlig butikk?

Får det i alle fall i helsekost. Men sikkert også i butikker med godt sortiment. Kjøpte det i Kvickly. Det svarer til coop mega.

Jeg fant hipp maisvelling på mega! Det står 6 mnd på fremsiden, men bak på pakken står "oppskrift" på smaksporsjoner fra 4 mnd.

Back
Topp