Maisgrøt

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Finner ikkje maisgrøten til nestle noken plass. Er den gått ut, eller er det bare noken butikker som tar den inn? Noken som veit?

Jeg fant den ikke til vesla denne gangen...

Nesgjerrige meg må bare spørre...

Siden jeg ikke har begynt med grøt ennå til minien lurte jeg på om den er fra 4 eller 6 mnd?

Hva er det som er fordelene med mais fremfor f.eks ris og de andre kornsortene?

fant ingenplasser når min va 4mnd :(

rema 1000 har heller ikke her :/

den er gått ut av produksjon. den med bare ris er best å begynne med, men ikke alle plassene dem har den. Vi måtte starte med ris/hvete da det var den vi fant...

Et kallenavn skrev:

Nesgjerrige meg må bare spørre...

Siden jeg ikke har begynt med grøt ennå til minien lurte jeg på om den er fra 4 eller 6 mnd?

Hva er det som er fordelene med mais fremfor f.eks ris og de andre kornsortene?

Den er frå 4 mnd. Har høyrt at smaken skal vera bedre på maisgrøten, og at den skal vera bedre for magen i starten :-)

Fever skrev:
den er gått ut av produksjon. den med bare ris er best å begynne med, men ikke alle plassene dem har den. Vi måtte starte med ris/hvete da det var den vi fant...

Søren og.. Den står fortsatt på hjemmesidene deiras, var sånn eg fant den. Snuppa mi tåler ikkje mjelk, så er ikkje alle typer vi kan bruka. Ho har spesialgrøten til nestle no, men er ikkje akkurat begeistra for den. Så blei jo kjempeglad når eg såg at maisgrøten var uten mjelk, men hjelper jo lite det når den er gått ut.. :-/

hmm. likte dårlig å høre at den er utgått, eldste her likte den så godt, og hadde planer om å begynne med den til minsta her også.
Tror jeg må høre med nestle om de har planer om å starte med den igjen. emoticon

Lille her tålte ikke maisgrøten.. Hun ble helt hard i magen av den og gråt når hun skulle bæsje.. Nesten som forstoppelse.. Så kutta den ut etter noen få måltider..

Jeg har kjøpt maismel på helsekostbutikk og koker selv. Er ikke vanskelig, jeg hater å lage mat men dette klarer jeg. :P

Maisgrøten er fin å starte med fordi den er uten gluten. Risgrøt og hirsegrøt er også uten gluten, hirsegrøt er forøvrig også veldig rik på jern så den er helt genial. Du finner stort sett både hurtiggrøter og mel til å lage slike grøter på Helsekosten. 

Sendte en mail til nestle og spurte og fikk dette svaret i dag.

Takk for mail. Maisgrøt uten melk er tilbake i butikk og selges på Ultra/ Centra og Coop Obs, samt frivillig i Mega og Menybutikker. Dvs at butikkene kan ta det inn om de ønsker.

Med vennlig hilsen

Forbrukerkontakt
AS Nestlé Norge

Back
Topp