mail til nav. *suttrepetrine i dag*

Astrone~Laluna

Forumet er livet
Hei.

Jeg er en mamma med 3 barn som de siste 3 mnd. ene har bodd hoss mine foreldre,mens vi venter på overgngsstønad.

Jeg ble separert i november og leverte mine papirer til NAV 4.november.

Har flere ganger i denne perioden ringt til NAV ,prøvd å få fortgang i saken,de har heletiden sagt att i slutten av februar får du dine penger og du vil da få etterbetalt for de mnd. ene du har ventet.

Ringte NAV i dag,bare for å være sikker på att jeg får penger,jeg driver jo å ser på leiligheter og er da avhengig av å vite att jeg faktisk får pengene i slutten av februar,som dere har lovd meg 3 ganger att jeg skulle få!!!!!!

Det er 3 mnd. behandlingstid.

Det er lang tid når man har masse annet å gå gjennom i tilegg,som en seprasjon jo er!

Det jeg fikk utav telefon samtalen min med NAV i dag var følgende...

Dere har sotte behandlingstiden min til 19.feb.... jeg leverte den 4.Nov,så dere har plussa på 2 uker..

pluss att han kunne meddele att de som leverte inn søknad i okt og nov. måtte belage seg på å vente til uke 18.....

uke 18???????????????

Det må jo være tull.... tøft nok i seg selv dette her om ikke dere skal komplisere alt sammen.

jeg og mine 3 barn kommer oss jo ikke skikkelig videre før vi får beveget oss fremmover og da trenger vi overgangsstønaden,finne oss leilighet osv.

Jeg får ikke søkt barnehage engang før jeg får stønaden innvilga pga,jeg bor ikke i samme kommune som vi skal flytte til!!!

Og jeg som har planer om å studere til høsten kan jo ikke det uten barnehage!! Søknadfristen for barehageplass er i begynnelsen av mars, og det er kun mulig å søke på barnehager i den komunen du da bor i.

Som dere sikkert skjønner så er jeg oppgitt og frustrert,dere kan ikke plusse på TRE mnd. på behandlingstiden,det går ikke................

Hilsen

....................

----------------------

MEN hjelper nok ikke..........

oppgitt-oppgitt-oppgitt...........

Skjønner frustrasjonen din. Har nå ventet i 2 uker over tiden på å få full overgangs stønad etter jeg nå er ferdig med foreldre penger. Ble lovet i begynnelsen av mnd at alt var i orden. Nå skylder de på at systemet stopper overføringene så ingen kan gjøre noe. Trekker bare på skuldrene når jeg spør hvordan jeg skal få tak i mat og betale husleia som skulle vært betalt for 2 dager siden... Skjønner ikke at ikke det går an fådette Nav opplegget til å fungere. Enkelte venter jo i 8-9 mnd på overgangs stønad. Når jeg søkte så hadde de rotet vekk et papir jeg hadde levert i resepsjonen, så måtte levere et nytt, men det kom de jo å fortalte når jeg hadde reist på ferie så det tok jo ekstra lang tid. [:@]

ORIGINAL: Lillemor1

Skjønner frustrasjonen din. Har nå ventet i 2 uker over tiden på å få full overgangs stønad etter jeg nå er ferdig med foreldre penger. Ble lovet i begynnelsen av mnd at alt var i orden. Nå skylder de på at systemet stopper overføringene så ingen kan gjøre noe. Trekker bare på skuldrene når jeg spør hvordan jeg skal få tak i mat og betale husleia som skulle vært betalt for 2 dager siden... Skjønner ikke at ikke det går an fådette Nav opplegget til å fungere. Enkelte venter jo i 8-9 mnd på overgangs stønad. Når jeg søkte så hadde de rotet vekk et papir jeg hadde levert i resepsjonen, så måtte levere et nytt, men det kom de jo å fortalte når jeg hadde reist på ferie så det tok jo ekstra lang tid. [:@]

ja,herregud de vet å bruke lang tid[&:]
Er jo faktisk små barn det gjelder,så det burde jo prioriteres...synst 3 mnd. behandligstid er for mye jeg,men når de plusser på flere mnd. i tilegg så blir det are for dårlig!!!
Planlegger jo faktisk fremmover med tanke på att man får pengene da,ser etter leilighet osv.
Men det kunne vel ikke de brydd seg mindre om..
synst det er helt FEIL att folk skal måtte enten leve på foreldrene sine en periode i voksen alder eller så kan man velge å bli sosiale klienter....
det skal jo ikke være nødvendig!!!
*grr*[:@][:D]

trist det skal være sånn.Håper bare du får svar!har sent mange mail uten å få svar tilbake!!![:'(]

Er det mulig? Kjenner jeg blir meget frustrert på dine vegne!!! Spent på om du får noe svar fra de..... Hold oss oppdatert

jeg søkte om penger fra nav i sept. da sa dem også at bht var 3 mnd.
men det  var helt umulig for meg å vente 3 mnd siden jeg måtte vite
om jeg kunne el ikke innen 2 uker...

så da fikk jeg ei på nav til å skrive et langt HASTE brev til saksbh.
og da fikk jeg svar 2 dager etter....

men skjønner du er i en utrolig kjip stiv. men du har krav på penger fra
sosialen frem til du får pengene fra nav[:)]
så dra på sosialen så hjelper de deg frem til du får pengene fra nav..
få med en dokumentasjon fra nav, at du venter på penger[;)]

ORIGINAL: lille umulius

jeg søkte om penger fra nav i sept. da sa dem også at bht var 3 mnd.
men det  var helt umulig for meg å vente 3 mnd siden jeg måtte vite
om jeg kunne el ikke innen 2 uker...

så da fikk jeg ei på nav til å skrive et langt HASTE brev til saksbh.
og da fikk jeg svar 2 dager etter....

men skjønner du er i en utrolig kjip stiv. men du har krav på penger fra
sosialen frem til du får pengene fra nav[:)]
så dra på sosialen så hjelper de deg frem til du får pengene fra nav..
få med en dokumentasjon fra nav, at du venter på penger[;)]

ja,må nok det...
klarer meg egentlig ikke jeg heller,lever på mamma og de.
Det er slitsomt psykisk synst jeg..
ALL ære til mine foreldre!!!
Men vil jo helst klare meg selv med de midlene jeg har rett på...
håper jeg får svar,men tviler vel på det siden de er såååå overarbeidet[;)]

Back
Topp