Maibarn trenger hjelp ..

Nathalie_91

Glad i forumet
Jeg har termin i mai og lurer litt på det med sykemelding.. Jef har så vondt i bekkenet at jeg må sykemelde meg snart..

Men jeg er kun Ringevikar, og det på flere steder.. Hva gjør jeg med sykemeldingen da? Leverer den rett til nav? Eller levere rundt til alle de tre arbeidsplassene mine?
Og regner de snittet av de tre siste mnd eller 6?

Takker for svar :)

Du må ha egen sykemelding for hver enkel arbeidsplass :) arbeidsgiver skal sende del D på sykemeldingen, altså krav om sykepenger til nav. Tror det er de første 14 dagene arbeidsgiver betaler så går du over på sykepenger som betales av nav. Arbeidsgiverene dine skal senge inntektsopplysning til nav slik at de kan beregne hva du får i sykepenger :)

Trodde ikke man fikk sykepenger basert på tidligere lønn, men på hvor stor stilling man har. Vet at foreldrepenger er basert på hvor mye du har tjent før fødsel, men ikke sykepenger.

Ditta veit nok legen din!:) e ikkje nåke kjekt å gå rondt me vondt, ringevikar eller fast ansatt! Lykke te!:)

Jeg har termin i mai og lurer litt på det med sykemelding.. Jef har så vondt i bekkenet at jeg må sykemelde meg snart..

Men jeg er kun Ringevikar, og det på flere steder.. Hva gjør jeg med sykemeldingen da? Leverer den rett til nav? Eller levere rundt til alle de tre arbeidsplassene mine?
Og regner de snittet av de tre siste mnd eller 6?

Takker for svar :)
Sykepenger dekker tapt arbeid i tiden du er sykemeldt, er ikke beregnet fra hva du har jobbet tidligere..

Ditta veit nok legen din!:) e ikkje nåke kjekt å gå rondt me vondt, ringevikar eller fast ansatt! Lykke te!:)
Legen min aner ikke.. Og ba meg finne ut av dette.. Så derfor jeg spør ..:) takk for svar :)

Ringte nav i dag.. De beregner snittet av hva du har tjent de siste mnd :)
Da er det sikkert forskjell om man er fast ansatt ell ringehjelp:)
Bra at det ordnet seg:)

sykepenger blir alltid beregnet fra det du har jobbet, er ikke sykemeldt selv, men dersom jeg hadde blitt det hadde jeg fått lønn for 80% som jeg jobber, og ikke 20% som det står i kontrakten. jeg er fast ansatt. jeg trodde selv jeg bare hadde fått for 20%, men det stemte ikke;)

Last edited:
Back
Topp