Mai - skravla!

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Da er det mai, folkens!!!

Er det flere enn Musemor som har glemt det? ;)

Oi :eek:
Ja, det var godt at jeg plukket med meg litt ekstra på butikken igår, da har jeg hvertfall det mest nødvendige :p men får visst sette en deig og lage brød:hilarious:

Jeg glemte brød og melk da jeg var på butikken i går, men mannen dro etter middag og skaffet det. Uansett har han varmet halvstekte rundstykker /minibaguetter til frokost, så det er mulig det var utsolgt for brød, han skaffet i alle fall melk. ;) han dro dessuten bare forbi kiwi for sånn i 20-tiden i går var parkeringsplassen så full at han ikke orket. Den var rimelig full kl 16 når jeg var der og kjøpte middag til søndag også ;)

Men mai er det. Og kalenderen er bladd om, alle tre. Donald, den min svigerinne har laget med fine fotografier, og den som går fra år til år uten ukedager, men påført bursdager.

Nok en nydelig dag, kaldt, men strålende sol som jobber med saken. Noen er tideligere påan en andre, jeg så naboen rake i hagen for en halvtime siden og nå ser jeg folk i skogen på andre siden av vannet.

Her er frokosten snart klar.

Endelig mai, måneden vårt lille :Heartred skal bli født :love7
Nydelig vær her i dag, så en liten tur ut blir det nok :)

Da er det mai, folkens!!!

Er det flere enn Musemor som har glemt det? ;)
Hadde ikke glemt at mai startet i dag, hadde bare glemt at 1. mai var det 1. mai er, og at ting er stengt :P

Njaa glemt og glemt, hode har ikke ikke vært helt på plass i hvertfall. Mat har vi handla, men tenkte tydeligvis en gave kunne kjøpes i dag. Ikke helt logisk. Heldigvis hadde jeg en 100lapp og guttungen har laga kort. :p

Andre deig satt, tre brød i ovnen. Vet ikke helt hva jeg skal lage av deig nr 2, kanskje horn fylt med noe :)

Andre deig satt, tre brød i ovnen. Vet ikke helt hva jeg skal lage av deig nr 2, kanskje horn fylt med noe :)
Ååh nam, horn fikk jeg lyst på :happy: kanskje det blir å lage det her imorgen. Er det skinke og ost dere bruker inni?

Ååh nam, horn fikk jeg lyst på :happy: kanskje det blir å lage det her imorgen. Er det skinke og ost dere bruker inni?
Vanligvis ost og skinke, ja :) syns det er så godt :p idag er det grov deig med MYE linfrø i, slik at ungene ikke blir helt forstoppet. Gått tom for movicol, og det var visst 1.mai idag:rolleyes:

Her steker vi litt vafler akurat nå:p
Fint vær . Ingen reaksjon etter korona vaksine. Vi er 3 i nabo laget som har tatt den samme dag.

Hadde ikke glemt at mai startet i dag, hadde bare glemt at 1. mai var det 1. mai er, og at ting er stengt :p

Jeg hadde en venninne som "glemte" det hvert år. Prinsippielt og med vilje tror jeg. For hun uttalte i alle fall absolutt null forståelse for hvorfor 1.mai skulle være fri. Vi har jo ikke arbeidere i Norge, så hva skal vi med noe sånt? Arbeiderbevegelsen er langt fra der hun politisk står, men det ble litt absurd for meg.

Så er jo jeg oppfostret med respekt for hva arbeiderbevegelsen har fått til for folk flest, for arbeidet for kortere arbeidsdag og ferie. Men. Altså. Neida. Det der var bare pølsevev og slett ikke verd en fridag som gjorde at hun ikke kunne handle.

Back
Topp