Mai mødre som studerer...

markus03[url=http://

Forelsket i forumet
Er det noen av dere mai mødre som studerer og har krav på støtte fra lånekassen?

Jeg sitter her med papirene som skal sendes inn nå (er sent ute som vanlig...)
Hva har dere sent inn med søknaden? Jeg er meldt opp til eksamen til neste år og har alt søkt vanlig om lån og stipend på nett.. Men vi har jo også krav på forsørgerstipend og stipend for sommeren.. Men hvor mye aner jeg ikke.. Jeg var fulltidsstudent frem til permisjon..

Noen som kan veilede meg litt?[;)]

Hei!
Jeg har sendt inn søknad til lånekassen, men ikke hørt noe fra de enda. ( Minner meg på at jeg må ringe de i morgen...).
Jeg sendte med bekreftelse fra studiet om at jeg går ut i svangerskapspermisjon fra da-og-da -dato, kopi av fødselsattest og sambo sin lønnsslipp. Tro ikke det var mer...
Forsørgerstipend har jeg forstått det som du får dersom far heller ikke jobber.. Iallefall fant jeg ut at jeg ikke hadde rett på det siden sambo er i jobb. Ellers får vi det samme som vi til vanlig får i stipend og lån i mnd, bare at alt er stipend. Får mer dersom du er aleneforsørger. Vi får også i sommerferien siden første del av permisjonen faller til da.

Å herrefred.. etterbetaler dem ikke??[&:] Håper virkelig det bare er et rykte...

Nå er jo jeg fryktelig treg med det meste her om dagen, så jeg har ikke fått sendt avgårde navnevalg lappen våres og derfor ikke mottatt fødsels attest enda.. Tror dere jeg kan ta en kopi av den navnevalg lappen og legge den ved i stedenfor?[;)]

ops, minne meg selv på at jeg må sende inn søknaden min etterpå...

Tror jeg leste et sted at man må sende inn krav om foreldrestipend innen 12måneder etter fødsel, så da betyr vel det at de etterbetaler [8|] 

Håper de ikke har altfor lang behandlingstid. Hadde vært kjekt å få litt penger nå i sommer [8D]

jeg ringte inn nå og deet er ca 4 - 6 ukers behandlingstid på lånekassen

Jeg sendte kopi av navnelappen, der står jo fødselsnr som er et bevis på at barnet er født. regner med jeg hører noe viss ikke det er i orden. og til dere som stresser (JODA lånekassen tilbakebetaler[:D]) gjør ingenting om man er sent ute[:)] er det selv, men har vært gjennom dette for 2 år siden. forsørgerstipend vurderes automatisk om man har rett til når man får forelsrepenger.. disse fikk jeg etterbetalt for nesten et halvt år[;)] de hadde nemlig glemt å sjekke det med en gang. jippi

har nettopp sendt inn jeg også, så regner ikke med at jeg får penger før skolen begynner (men håper jeg får eg god slant da)[:D]

ORIGINAL: LillMi

ORIGINAL: linda_1986

Jeg sendte kopi av navnelappen, der står jo fødselsnr som er et bevis på at barnet er født. regner med jeg hører noe viss ikke det er i orden. og til dere som stresser (JODA lånekassen tilbakebetaler[:D]) gjør ingenting om man er sent ute[:)] er det selv, men har vært gjennom dette for 2 år siden. forsørgerstipend vurderes automatisk om man har rett til når man får forelsrepenger.. disse fikk jeg etterbetalt for nesten et halvt år[;)] de hadde nemlig glemt å sjekke det med en gang. jippi

har nettopp sendt inn jeg også, så regner ikke med at jeg får penger før skolen begynner (men håper jeg får eg god slant da)[:D]

viss det ikke har kommet nye regler da, siden august 07. men det tviler jeg på[:D] står jo man kan sende inn opptil 12mnd etter fødsel.. hurra for oss[;)]
Så bra! Vil ha masse penger[:D] 

Lurte veldig på dette ryktet for ei venninnne som fikk før jul fikk jo etterbetalt, men var noen her inne på bv som skreiv at man ikke fikk det, men nå slipper vi å tenke mer på det[:)]

Back
Topp