MAI 2018

Like mange egg som meg! Men dessverre har jeg ikke noen positive resultater å formidle! Det ble satt inn to 2 dagers, og 2 ble forsøkt dyrket til blasto som brøt ned naturlig!

Lykketil til deg! Håper du lykkes!
Nei, jeg vet nå ikke helt hva jeg skal tenke eller tro. Jeg får svar i morgen. Tror de blir dyrket i 3 dager slik jeg forstod det.

Bare 3 av 17 befruktet[emoji31] så utrolig skuffet, forrige gang ble 7 av 7 befruktet...mista helt troa på at de i det hele tatt går an å fryses jeg nå

Bare 3 av 17 befruktet[emoji31] så utrolig skuffet, forrige gang ble 7 av 7 befruktet...mista helt troa på at de i det hele tatt går an å fryses jeg nå
Uff. ☹ Jeg forstår at du er skuffet men du trenger bare en. Krysser fingre at gullegget er blandt disse 3. ❤

Er det vanlig IVF dere brukte? Vi fikk ingen egg befruktet med IVF. Men 4 av 5 med ICSI. Nå er det bare 1 egg som trengs for å gå full klaff, men forstår at du er skuffet med 3 av 17.

Er det vanlig IVF dere brukte? Vi fikk ingen egg befruktet med IVF. Men 4 av 5 med ICSI. Nå er det bare 1 egg som trengs for å gå full klaff, men forstår at du er skuffet med 3 av 17.

Vanlig ivf ja, har ikke vært snakk om noe annet...sist gikk alt som på skinner, og jenta vår kom på første forsøk. Nå har vi holdt på i et år med søskenforsøk, 5 runder med fryseforsøk som ikke gikk og nå dette. Vet at muligheten fortsatt er der med de tre men kjenner at jeg allerede planlegger tredje og siste uttak i hodet mitt [emoji30]

Vanlig ivf ja, har ikke vært snakk om noe annet...sist gikk alt som på skinner, og jenta vår kom på første forsøk. Nå har vi holdt på i et år med søskenforsøk, 5 runder med fryseforsøk som ikke gikk og nå dette. Vet at muligheten fortsatt er der med de tre men kjenner at jeg allerede planlegger tredje og siste uttak i hodet mitt [emoji30]

Dersom dere ikke lykkes nå (som vi håper at dere likevel skal!), så ville jeg tatt opp dette med ICSI med dem neste gang.

Nå ruger jeg på dette vesle embryoet [emoji173]️
IMG_4835.JPG

Fikk beskjed om at det var noen små fragmenter på det, men at det ikke skulle ha betydning for videre utvikling. Noen andre som har fått samme beskjed, og blitt gravid? Evt noen andre som vil dele bilde av sitt embryo? [emoji2]

Nå ruger jeg på dette vesle embryoet [emoji173]️
Vis vedlegget 260383
Fikk beskjed om at det var noen små fragmenter på det, men at det ikke skulle ha betydning for videre utvikling. Noen andre som har fått samme beskjed, og blitt gravid? Evt noen andre som vil dele bilde av sitt embryo? [emoji2]
Tok du bildet selv? Jeg fikk kun se det på skjermen rett før det ble satt inn:)
Gratulerer som ruger:)

Tok du bildet selv? Jeg fikk kun se det på skjermen rett før det ble satt inn:)
Gratulerer som ruger:)

Takk! [emoji173]️ Ja, jeg spurte om å få ta bilde av skjermen [emoji2]

Jeg har innsett i morgen, men måtte trekke visdomstannen i dag. Fikk også vite at jeg har infeksjon i tannkjøttet og må gå på antibiotika. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Har så utrolig vondt at jeg holder på å bli gal, det kan jo ikke være sunt det heller.

Jeg har innsett i morgen, men måtte trekke visdomstannen i dag. Fikk også vite at jeg har infeksjon i tannkjøttet og må gå på antibiotika. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Har så utrolig vondt at jeg holder på å bli gal, det kan jo ikke være sunt det heller.

Jeg ville høre med legen! Du kan ikke gå med infeksjon heller mens du er gravid. Håper det ordner seg og god bedring!

Jeg fikk positiv test idag, 14 dager etter innsett. Men kjenner jeg klarer ikke helt å stole på det. Jeg bare venter på blødning. Hvor vanlig er det å klare å fullføre graviditet når man har positiv test etter ivf?

Jeg fikk positiv test idag, 14 dager etter innsett. Men kjenner jeg klarer ikke helt å stole på det. Jeg bare venter på blødning. Hvor vanlig er det å klare å fullføre graviditet når man har positiv test etter ivf?

Gratulerer så mye:) har ikke noe svar på spørsmålet ditt.. men skjønner det er vanskelig å forstå, prøv å slapp av og nyt:)

Jeg ville høre med legen! Du kan ikke gå med infeksjon heller mens du er gravid. Håper det ordner seg og god bedring!
Jeg får høre når jeg drar til innsett etterpå. Hadde så vondt i går at jeg bare begynte med antibiotika, så får jeg heller slutte hvis de sier noe på det. Takk for svar[emoji4]

Gratulerer med positiv test!
Fra det jeg har lest og forstått så er det ikke noe særlig høyere risiko for spontanabort ved IVF enn om du blir gravid på vanlig vis.
Det kan være andre faktorer som påvirker sjansene dine som feks alder, vekt, sykdom, gjentatte spontanaborter, livsstil osv.

Hvis du er interessert i statistikken(% sjanse for SA uke for uke) så fant jeg følgende i en artikkel:

25 – 30 % risiko fra unnfangelse
15 % risiko fra ca. uke 3.
8 % risiko fra uke 6.
5 % risiko fra uke 8
2 % risiko fra uke 9
mindre enn 1 % risiko fra 12 uke.

Ønsker deg lykke til videre [emoji4]

Back
Topp