Mai 2016

Ringte inn mens i dag og fikk et svar om at det er fult, så jeg må ringe inn mensen i mai istede for. Uttak i juli. Melder meg ut herifra.

Last edited:
Jeg ble oppringt i dag, og siden det visstnok var fult i april. Skal vi inn i mai :) dette blir første ivf for oss.. Overrasket og spent. Noen som tilhører St. Olavs her?

Jeg ble oppringt i dag, og siden det visstnok var fult i april. Skal vi inn i mai :) dette blir første ivf for oss.. Overrasket og spent. Noen som tilhører St. Olavs her?
Vi tilhører st Olavs og fikk også beskjed om fullt i april, så blir mai her også. 3 ivf for oss desverre. Blir spennende! Når ca venter du mens?

Vi tilhører st Olavs og fikk også beskjed om fullt i april, så blir mai her også. 3 ivf for oss desverre. Blir spennende! Når ca venter du mens?
Har forventet mens 6.april og neste 6.mai. Var med gyn på fredag, og fikk brev fra St. Olavs i går, så hadde ikke trodd vi kom til å komme inn før til høsten. Så positivt overrasket der.. Dette blir 1.forsøket vårt, om det ikke klaffer før. Krysser fingrene for at 3.forsøket sitter for dere :) har dere funnet ut hva som er problemet?

Lykke til til dere andre.

Last edited:
Har forventet mens 6.april og neste 6.mai. Var med gyn på fredag, og fikk brev fra St. Olavs i går, så hadde ikke trodd vi kom til å komme inn før til høsten. Så positivt overrasket der.. Dette blir 1.forsøket vårt, om det ikke klaffer før. Krysser fingrene for at 3.forsøket sitter for dere :) har dere funnet ut hva som er problemet?
Åj da er vi nesten akkurat likt i løypa da:) jeg venter mens ca 5 mai:) vi er uforklarlig barnløse , de finner ingen feil på noen av oss. Så neste gang blir det ICSI, siden vi har to mislykkede ivf der eggene ikke blir befruktet som ønsket. Skal du på langt eller kort regime? :)

Så rart å se at dere har åpnet en maitråd. Dette var den første forsøkstråden jeg deltok i her på forumet. Hadde innsett første uken i mai. Endte med negativ test, men ble gravid på første fryseforsøk. Er 28+1 i dag med en gutt i magen. Vil ønske dere masse lykke til alle sammen, i fjor var det maaange positive tester i maitråden :D Håper det blir sånn i år også!

Ekstra lykke til Knask, CurlySue (i april) og Bubbly, dere følger jeg alltid tett med på :)

Tusen Takk Vidorra!
Jeg var også i Mai i fjor på mitt første ferskforsøk, så dette blir rart for meg. Er så glad det ble mange gravide i mai!! Tror det er en lykke-mnd ;)
Store klemmer til deg og baby i magen <3

Ringte inn mens i dag og fikk et svar om at det er fult, så jeg må ringe inn mensen i mai istede for. Uttak i juli. Melder meg ut herifra.
Nei nei nei! Det var dritt!! :(
Vet hvor lenge en mnd føles når man venter på noe viktig!...
Du får prøve å gjøre det beste ut av det (nyte våren uten medisiner og sprøytestikk) og så er jeg sikker på at det klaffer i juli for dere! <3

Åj da er vi nesten akkurat likt i løypa da:) jeg venter mens ca 5 mai:) vi er uforklarlig barnløse , de finner ingen feil på noen av oss. Så neste gang blir det ICSI, siden vi har to mislykkede ivf der eggene ikke blir befruktet som ønsket. Skal du på langt eller kort regime? :)
Spennende :) jeg skal igjennom kort regime. Du da? Krysser fingrene for at icsi vil gjøre nytten :)

Spennende :) jeg skal igjennom kort regime. Du da? Krysser fingrene for at icsi vil gjøre nytten :)
Kort regime her også. Puregon og orgalutran. Krysser fingrene for at vi begge lykkes:) blir spennende å se!

Får vite om en månedstid hvilke medisiner det blir, da skulle jeg ringe inn for å få oversendt resepter :)
Aha:) hvorfor må dere ha hjelp da mfl3?

Aha:) hvorfor må dere ha hjelp da mfl3?
Uvisst egentlig. Han har bra svømmere og jeg får påvist EL. Testet med pergotime nå, for gyn mente at EL kunne bli bedre, men ingenting skjer. Så da får vi prøve ivf :) eneste som ikke er sjekket er om mine eggledere er åpne/tette..

Melder meg inn her, skal ha uttak i uke 20 ca :-) vårt 7. forsøk. Ingen barn fra før. Vi er 29 år begge to. Satser på at det går denne gangen!

Uvisst egentlig. Han har bra svømmere og jeg får påvist EL. Testet med pergotime nå, for gyn mente at EL kunne bli bedre, men ingenting skjer. Så da får vi prøve ivf :) eneste som ikke er sjekket er om mine eggledere er åpne/tette..
Det verste er nesten det uvisse... Finner jo ingen "feil" hos oss heller, og da er det vanskelig å vite hvor man skal begynne... Krysser fingrene for at mai er vår lykkemåned:)

Tusen Takk Vidorra!
Jeg var også i Mai i fjor på mitt første ferskforsøk, så dette blir rart for meg. Er så glad det ble mange gravide i mai!! Tror det er en lykke-mnd ;)
Store klemmer til deg og baby i magen <3
Mitt første ferskforsøk var også i mai i fjor, og nå er jeg sannelig her igjen. Trodde virkelig at jeg skulle være gravid eller sitte med en liten en nå, men tålmodigheten må nok strekke seg litt lenger! Fjerde forsøk for min del, måtte mai bli vår måned denne gangen! :)

Mitt første ferskforsøk var også i mai i fjor, og nå er jeg sannelig her igjen. Trodde virkelig at jeg skulle være gravid eller sitte med en liten en nå, men tålmodigheten må nok strekke seg litt lenger! Fjerde forsøk for min del, måtte mai bli vår måned denne gangen! :)
Samme følelse har jeg. Var sikker på at vi ville være gravide eller ha en liten skatt innen nå... Men tålmodigheten tøyes. Gir aldri opp håpet <3
Har du rukket 3 ferskforsøk på ett år? Eller teller du med frys?
(Vi var heldige og fikk 3 fryseforsøk ut av første fersk).

Samme følelse har jeg. Var sikker på at vi ville være gravide eller ha en liten skatt innen nå... Men tålmodigheten tøyes. Gir aldri opp håpet <3
Har du rukket 3 ferskforsøk på ett år? Eller teller du med frys?
(Vi var heldige og fikk 3 fryseforsøk ut av første fersk).
Går privat så har rukket tre ferske på ett år ja. Dyre saker, men jeg har ikke tålmodighet til å vente offentlig! Har hatt tre stimuleringen for frys også, men aldri fått innsett. To av gangene overlevde ikke eggene, og en gang ble slimhinna aldri bra nok. Så nå har jeg gitt opp frys og skal kjøre ferskforsøk til vi lykkes. Har seks i fryseren nå, tenker de kan ligge der til det forhåpentligvis blir snakk om søsken en gang :)

Går privat så har rukket tre ferske på ett år ja. Dyre saker, men jeg har ikke tålmodighet til å vente offentlig! Har hatt tre stimuleringen for frys også, men aldri fått innsett. To av gangene overlevde ikke eggene, og en gang ble slimhinna aldri bra nok. Så nå har jeg gitt opp frys og skal kjøre ferskforsøk til vi lykkes. Har seks i fryseren nå, tenker de kan ligge der til det forhåpentligvis blir snakk om søsken en gang :)
Det må være frustrerende og skuffende å ikke få innsett når man er så innstilt på det.... Skjønner du bare går for fersk da. Kjekt å ha noen frys på lager til en annen gang :)
Jeg skulle gjerne også tatt privat, men økonomien holder meg litt tilbake. Vi prøver offentlig først og så får vi heller ta den dyre løsningen om det ikke går på de to siste forsøkene.
Den eneste gangen vi ble gravid (men mistet), var på ett fryseforsøk så jeg har stor tro på at det kan gå :) men da avhenger det jo selvsagt av at de overlever opptining og at forholdene er optimale :)
Blir spennende nå fremover.
Heier på deg! :)

Back
Topp